Identificatie agenten

Auteur Topic: Identificatie agenten  (gelezen 7829 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Gepost op: 5 maart 2015, 17:18:04
Nepagenten, ze komen voortdurend in het nieuws. Wanneer je als burger denkt te maken te hebben met iemand met slechte bedoelingen of een rare hobby is het beste wat je kunt doen vragen naar identificatie.

Maar hoe herken je een nep-ID? Na een lange zoektocht op het internet heb ik nog geen idee hoe een officiële politie-ID eruit ziet, dus hoe moet ik weten waarop te letten? :(
Iedereen met Photoshop weet binnen 15 minuten wel iets in elkaar te zetten wat in de ogen van vele burgers voor hetzelfde geld echt zou kunnen zijn.

Met de komst van het nieuwe politie uniform lijkt ook de 'badge' die voorheen op de borst gedragen werd bijna geheel verdwenen.. dit was voor mij het laatste waar ik een echte agent aan kon herkennen. Want, verder draagt natuurlijk niet iedere agent een VW, is verder bijna alles wat aan de koppel hangt wel op internet te bestellen en als ik berichten op dit forum mag geloven laten bezorgdiensten regelmatig pakketjes met dienstkleding magisch 'verdwijnen'.. dus wat houden we over?

Mijn mening: maak een politie-ID met echtheidskenmerken en laat de burger weten hoe zo'n ding eruit ziet, wat denken jullie?




PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1 Gepost op: 5 maart 2015, 17:21:26
Citaat van: LSPD link=msg=1335225 date=1425572284
Nepagenten, ze komen voortdurend in het nieuws. Wanneer je als burger denkt te maken te hebben met iemand met slechte bedoelingen of een rare hobby is het beste wat je kunt doen vragen naar identificatie.

Maar hoe herken je een nep-ID? Na een lange zoektocht op het internet heb ik nog geen idee hoe een officiële politie-ID eruit ziet, dus hoe moet ik weten waarop te letten? :(
Iedereen met Photoshop weet binnen 15 minuten wel iets in elkaar te zetten wat in de ogen van vele burgers voor hetzelfde geld echt zou kunnen zijn.

Met de komst van het nieuwe politie uniform lijkt ook de 'badge' die voorheen op de borst gedragen werd bijna geheel verdwenen.. dit was voor mij het laatste waar ik een echte agent aan kon herkennen. Want, verder draagt natuurlijk niet iedere agent een VW, is verder bijna alles wat aan de koppel hangt wel op internet te bestellen en als ik berichten op dit forum mag geloven laten bezorgdiensten regelmatig pakketjes met dienstkleding magisch 'verdwijnen'.. dus wat houden we over?

Mijn mening: maak een politie-ID met echtheidskenmerken en laat de burger weten hoe zo'n ding eruit ziet, wat denken jullie?
Die is gewoon op marktplaats te koop.

Politie ID kun je vinden op:
http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?f=70&t=36829
https://forum.flitsservice.nl/post3554354.html#p3554354


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2015, 17:24:45
really?? Lange zoektocht???

Ongeschikt!

Probeer eens "politielegitimatiebewijs" in Google en kijk bij de eerste hit...


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #3 Gepost op: 5 maart 2015, 17:43:02
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1335231 date=1425572685

Probeer eens "politielegitimatiebewijs" in Google en kijk bij de eerste hit...

Dus je bevestigt hier het probleem, de enige plek waar men kan vinden hoe zo´n ding eruit zou zien zijn forums?


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #4 Gepost op: 5 maart 2015, 17:53:09
Als je met dit onderwerp bedoeld dat het kartonnetje met plastic waarmee de agent in burger zich kan identificeren toe is aan vervanging, klopt dit.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #5 Gepost op: 5 maart 2015, 18:00:46
Citaat van: DKAG link=msg=1335243 date=1425574389
Als je met dit onderwerp bedoeld dat het kartonnetje met plastic waarmee de agent in burger zich kan identificeren toe is aan vervanging, klopt dit.

Ehm ja, als ik de forumfoto's moet geloven wel ja  :D
Dan zou ik zeggen vervangen en van het nieuwe model lijst van echtheidskenmerken + afbeeldingen of de site van de Rijksoverheid zetten O0


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2015, 18:04:13
Citaat van: LSPD link=msg=1335239 date=1425573782
Dus je bevestigt hier het probleem, de enige plek waar men kan vinden hoe zo´n ding eruit zou zien zijn forums?
Tja... Ik snap je bezwaren niet zo goed. Ik denk sowieso dat jij een van de weinige burgers bent met deze vraag. Op google staan voldoende afbeeldingen van hoe het legitimatiebewijs eruit ziet. Of dat nou op een forum staat of op een andere site doet daar niet zoveel aan af.

Bovendien weten mensen op straat toch niet of ze een echt kaartje zien of een namaak kaartje. Hoe meer voorbeelden er op internet staan hoe meer kans er ook is op (goede) vervalsingen. Daarnaast moet de agent zich aan jou legitimeren, maar hoeft hij zijn kaart echt niet aan jou te overhandigen. Dus echtheidskenmerken voegen in dat opzicht weinig toe aangezien de burger daar ook niets mee kan.

Als je twijfelt of je te maken hebt met nepagenten, bel dan gewoon 112. Zij kunnen het eea verifiëren voor je. En ga vooral niet zelf de held uit hangen met het onderzoeken van allerlei legitimatiebewijzen, want daar sla je alleen maar de plank mee mis.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #7 Gepost op: 5 maart 2015, 18:08:48
Citaat van: LSPD link=msg=1335225 date=1425572284
Met de komst van het nieuwe politie uniform lijkt ook de 'badge' die voorheen op de borst gedragen werd bijna geheel verdwenen.. dit was voor mij het laatste waar ik een echte agent aan kon herkennen.
Over welke badge heb je het trouwens? De korpsbrevetten zaten alleen op de dienst jas, en die werd lang niet altijd gedragen. En die brevetten werden ook weleens via marktplaats verkocht. En de badge aan een koordje is niet aan iedereen verstrekt. De meerderheid liep zonder die badge.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #8 Gepost op: 5 maart 2015, 18:15:32
Citaat van: Red link=msg=1335246 date=1425575053
Bovendien weten mensen op straat toch niet of ze een echt kaartje zien of een namaak kaartje.

Wat is dan nog het nut van identificatie?

Citaat van: Red link=msg=1335247 date=1425575328
De korpsbrevetten zaten alleen op de dienst jas, en die werd lang niet altijd gedragen. En die brevetten werden ook weleens via marktplaats verkocht. En de badge aan een koordje is niet aan iedereen verstrekt. De meerderheid liep zonder die badge.

Dat wist ik dus niet..


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #9 Gepost op: 5 maart 2015, 18:17:16
Citaat van: Red link=msg=1335247 date=1425575328
De meerderheid liep zonder die badge.
En is ook op Marktplaats te koop.

Kortom, altijd je gezonde verstand gebruiken.