Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69656 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 5 september 2005, 17:17:19
Ik zou 3 surveillanceauto's dubbelbemand laten zoeken, de omliggende politieregio's informeren en 1 of 2 hondeneenheden laten speuren. Verder de OC ter plaatse laten komen en de OVD-G alleen inlichten. De KC van het betreffende dorp telefonisch contact laten opnemen met de AC en desnoods de ASC van de reddingsbrigade bellen voor assistentie met een vlet.

Greetz, Joris

Joris, even voor mijn beeldvorming, waar staat OC, KC en ASC voor?

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #111 Gepost op: 5 september 2005, 18:41:54
Oh, sorry!  ;D

OC = Operationeel Coördinator (Politie)
KC = KorpsCommando (Brandweer)
A(S)C = Algemeen (Strand)Commandant (Reddingsbrigade)

Greetz, Joris
343, never forget.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 5 september 2005, 18:50:18
KC = korpscoördinator  ;)

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #113 Gepost op: 5 september 2005, 19:04:06
Het tracken van een mobiele telefoon duurd gemiddeld 30 minuten. KLPD kan dit direct bij de providers aanvragen, zodra de telefoongegevens nummers bekend zijn.

Nauwkeurigheid van die gegevens geeft een aan bij welke zendmast in welke richting de telefoon het laatst gebruikt is geweest..

Zijn de jongeren met verschillende providers hun GSM, Dan kan het gebied van de verschillende masten van de providers het zoek gebied aanmerkelijk verkleinen.

dan kan er een primair zoekgebied en secundair zoekgebied in gesteld worden.

Heeft iemand al een kaart van de omgeving en de laatste bekende posities er op ingetekend..? Is het gebied al verdeeld in verschillende zoekgebieden ? Dit helpt om de zoekactie en benodigde resources in te schakelen.

Welke zoekgebieden zijn al doormiddel van een quick-scan doorzocht.. Welke gebieden willen we intensief doorzoeken..?,

Welke eenheden kunnen we inzetten voor de een eventuele intensieve zoekactie.. 
Zijn er politiehondenverenigingen, ander SAR teams, zoals reddingsbrigades, andere georganiseerde teams, militaire kazernes, marchaussee, die het gebied goed kennen.

Volledige korpsen en Brandweerteams, zou ik achter de hand houden, voor reguliere inzetten. wel zou je vrijwilligers uit de regio kunnen inzetten om teams te versterken.

Ik zou een team met een regionale coordinatoren OVD-B, OVD-G en OVD-P eventueel ondersteund met experts.

Het is nog te vroeg om geavanceerde middelen intezetten, Zou even wachten tot we het zoek gebied kunnen beperken met de informatie die het plotten op een kaart en informatie van de GSM masten bekend is.

Ondertussen waren er al diverse politie teams op de uitkijk. en een team die wat specifiek allerlei bevindingen uitzoekt.

ik had nog een update van Jorrin gemist.. Het zoek gebied kan dus aangepast worden.. naar aanleiding van de bevindingen..  

1. Stroom afwaarts van de river kan een van de zoekgebieden zijn.  
2. De zijde van rivier waar de fietsen gevonden zijn, kan in een bepaalde straal worden afgezocht.
3. Het sporen onderzoek, ter plaatse kan ook nog gegevens opleveren.

Een paar overwegingen, als ik het goed begrepen heb,is de groep inmiddels meer dan 24uur verdwenen en is er voldoende reden is om aan te nemen dat er iets mis is..

De Kids hebben maar beperkt eten en drinken bij zich..  En tot zover is er langs de oevers nog niets gevonden is, Is het nog steeds geen andere geluiden zijn, kan het handig zijn om stroomafwaarts ook de regio te waarschuwen om uit te kijken..  

Ik neem stiekum dat het een nederlandse rivier is. (Maasplassen of vergelijkbaar..) Als er maar niet in de buurt van Borgharen is...  Want dan word de casus wel erg interresant..

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #114 Gepost op: 5 september 2005, 19:24:45
??? ??? ???

Wat mij betreft heb je echt de laatste hap van je roze koek op.  :P

;D ;D
Dan mag er wel een beter en specifieker gebeid komen,want de duikers maar wat losse slagen in de ronde te laten zwemmen schiet niet op

7194

• Senior gebruiker
Reactie #115 Gepost op: 5 september 2005, 19:27:45
Dan mag er wel een beter en specifieker gebeid komen,want de duikers maar wat losse slagen in de ronde te laten zwemmen schiet niet op
Ik heb het woord "duiker" niet één keer in zijn reactie zien staan.  ::) 8)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #116 Gepost op: 5 september 2005, 19:30:56
Ik heb het woord "duiker" niet één keer in zijn reactie zien staan.  ::) 8)
Nee,maar wel bij andere in de reacties. ::)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #117 Gepost op: 5 september 2005, 19:32:07
Misschien even zijn laatste reactie lezen. Daar doelde ik op.  ::)
Dat is ook de reactie waar je zelf op gereageerd hebt.  ;) Tenzij duikers tegenwoordig voor verlichting zorgen.  ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #118 Gepost op: 5 september 2005, 19:35:35
Misschien even zijn laatste reactie lezen. Daar doelde ik op.  ::)
Dat is ook de reactie waar je zelf op gereageerd hebt.  ;) Tenzij duikers tegenwoordig voor verlichting zorgen.  ;D
tegenwoordig leveren we all-in service  ;D ;D

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #119 Gepost op: 5 september 2005, 21:12:07
Niet duiken, wel varen met boot om te zoeken.
En voor verlichting zorgen!