Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69528 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Paul SEH

• Gast
Reactie #310 Gepost op: 20 september 2005, 08:48:20
Charlotte krijgt O2 via een kapje. 2 Infuzen. Met behulp van het MMT wordt de patient geintubeert en verder gestabiliseerd voor zover het nodig en mogelijk is.
Charlotte wordt zo snel gecontroleerd bevrijdt.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #311 Gepost op: 20 september 2005, 14:01:49
Op welke manier heb je haar even van de wereld gehaald om te intuberen  ???

D=P/U, ik doe dan een poging tot intubatie hoor! even wachten op de inademing en tube voorzichtig doorschuiven.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #312 Gepost op: 20 september 2005, 14:04:36
Misschien moet er van buiten uit wel een nieuwe ingang gegraven worden naar de kelder. Dat kan een beter plan zijn dan te gaan werken aan de instabiele instorting..... zomaar een idee..... ;)

Ik vind dit een heel goed idee, wat zeker in overweging genomen moet worden!

Paul SEH

• Gast
Reactie #313 Gepost op: 20 september 2005, 14:13:48
D=P/U, ik doe dan een poging tot intubatie hoor! even wachten op de inademing en tube voorzichtig doorschuiven.
Patient wordt zeer onrustig bij de inductie van de laryngoscoop. Gaat braken en aspireert met alle gevolgen van dien.

Als het moet wacht dan die twee minuten op het MMT en overbrug die tijd door de patient met een selfinflating bag te beademen.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #314 Gepost op: 20 september 2005, 19:05:03
Goed, er is een discussie ontstaan over het al dan niet intuberen van Charlotte... inmiddels is het MMT gearriveerd.  ;) Charlotte wordt gesedeerd en geintubeerd. De MMT-arts blijft op afstand Charlotte in de gaten houden terwijl de brandweer verder gaat met de bevrijding.
Op het moment dat het bekken van Charlotte vrij komt kachelt ze op haar tensie in. 2 Lijnen waren al geprikt.
Zodra de MMT-arts dit constateert wordt het graven weer stilgelegd.
Op dat moment horen we angstkreten van Melanie. Ze roept dat Roel het enorm benauwd heeft en ze klinkt verschrikkelijk in paniek!

Intussen wordt ook nog de mogelijkheid bekeken om van buitenaf te beginnen met graven. Van achter de keuken vandaan is geen optie. Het is daar allemaal veel te instabiel en de muur is gescheurd.
Een mogelijkheid zou zijn via het kleine keldertje onder de kamer links verder te komen. Volgens "de overlevering" ligt achter de wand van dit keldertje de grote kelder. De muur daar doorbreken zou dus iets positiefs kunnen opleveren.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #315 Gepost op: 20 september 2005, 23:21:30
Goed, er is een discussie ontstaan over het al dan niet intuberen van Charlotte... inmiddels is het MMT gearriveerd.  ;) Charlotte wordt gesedeerd en geintubeerd. De MMT-arts blijft op afstand Charlotte in de gaten houden terwijl de brandweer verder gaat met de bevrijding.
Op het moment dat het bekken van Charlotte vrij komt kachelt ze op haar tensie in. 2 Lijnen waren al geprikt.
Zodra de MMT-arts dit constateert wordt het graven weer stilgelegd.
Op dat moment horen we angstkreten van Melanie. Ze roept dat Roel het enorm benauwd heeft en ze klinkt verschrikkelijk in paniek!

Intussen wordt ook nog de mogelijkheid bekeken om van buitenaf te beginnen met graven. Van achter de keuken vandaan is geen optie. Het is daar allemaal veel te instabiel en de muur is gescheurd.
Een mogelijkheid zou zijn via het kleine keldertje onder de kamer links verder te komen. Volgens "de overlevering" ligt achter de wand van dit keldertje de grote kelder. De muur daar doorbreken zou dus iets positiefs kunnen opleveren.

Ik zou met de MMT arts overleggen om Charlotte toch snel te bevrijden. Evt. eerst een bekkenband aan laten leggen door het MMT, Life over Limb is toch de stelregel? als je haar laat liggen gaat het bloeden lekker door, evt. letsel aan haar benen is dan van ondergeschikt belang in mijn ogen.

Daarbij gaat het met Roel ook niet lekker en heeft hij ook snel hulp nodig. Hoe groot is de opening waardoor er communicatie is met Roel en Melanie? Kan de MMT arts evt iets bij Roel komen om zijn thorax te beoordelen? Evt. zuurstoffles met masker te laten zakken zodat Melanie dat aan Roel toe kan dienen. ( Vraag me alleen af of het nut heeft, zo te horen aan het verhaal zit hier een thoraxdrain aan te komen.)

De brandweer had natuurlijk een plan hoe ze het gingen doen, maar wat is hun noodplan??
Er moet iig snel extra ruimte komen om ook Roel te bevrijden.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #316 Gepost op: 20 september 2005, 23:30:49
Ik zou met de MMT arts overleggen om Charlotte toch snel te bevrijden. Evt. eerst een bekkenband aan laten leggen door het MMT, Life over Limb is toch de stelregel? als je haar laat liggen gaat het bloeden lekker door, evt. letsel aan haar benen is dan van ondergeschikt belang in mijn ogen.

De vraag is hier niet of je met de stelregel "life over limb" goed zit... dat is duidelijk. De issue is dat een snelle bevrijding waarschijnlijk veiligheidsrisico's met zich gaat meebrengen... :-\

Daarbij gaat het met Roel ook niet lekker en heeft hij ook snel hulp nodig. Hoe groot is de opening waardoor er communicatie is met Roel en Melanie? Kan de MMT arts evt iets bij Roel komen om zijn thorax te beoordelen? Evt. zuurstoffles met masker te laten zakken zodat Melanie dat aan Roel toe kan dienen. ( Vraag me alleen af of het nut heeft, zo te horen aan het verhaal zit hier een thoraxdrain aan te komen.)

Er is nog niet echt sprake van een opening... er ligt nog allemaal puin. De hoop is dat als Charlotte weg is, er een doorgang vrijkomt naar de anderen toe. Er kan dus (nog) geen materiaal worden doorgegeven. Is er iets dat Melanie kan doen om het tij te keren (bedenk hierbij dat ze alles op de tast moet doen).

De brandweer had natuurlijk een plan hoe ze het gingen doen, maar wat is hun noodplan??
Er moet iig snel extra ruimte komen om ook Roel te bevrijden.

Brandweer: vertel het maar! ;)

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #317 Gepost op: 20 september 2005, 23:53:36
OK, we wachten nu dus op de expertise van de brandweermensen!

Tja, Wat zou Melanie kunnen doen? Niet zo heel veel ben ik bang voor, behalve toch druk op de wond uitoefenen, misschien met kledingstukken die ze aan repen scheurt daar een soort van verband van maken zodat ze haar handen er niet op hoeft te houden. verder Roel helpen  een zo gemakkelijk mogelijke houding aan te nemen.

Weet nu ff niets meer. duik zo mijn bedje in. morgen weer een lange dag.

Gast48368

• Gast
Reactie #318 Gepost op: 21 september 2005, 19:52:36
Tsja, het graven en de optie graven vanuit een andere hoek vind ik zo heel lastig te bepalen, wellicht kan de bevelvoerder of OVD uitslag geven wat nu te doen.

Ik wil liever de dingen zien , dus durf er zo geen uitspraken over te doen.  ;D

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #319 Gepost op: 21 september 2005, 20:38:30
Probeer eerst met spoed een klein gat te maken door de kleine kelder, niet zozeer om mensen eruit te halen, als wel om drinken en verbandmateriaal naar binnen te 'gooien'...
Arts  www.alphalog.nl