Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69517 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #320 Gepost op: 21 september 2005, 20:47:27
De vraag is hier niet of je met de stelregel "life over limb" goed zit... dat is duidelijk. De issue is dat een snelle bevrijding waarschijnlijk veiligheidsrisico's met zich gaat meebrengen... :-\

Maar als ik het goed heb is het graven niet stilgelegd ivm verschuivend puin maar ivm de dalende tensie van Charlotte. Dit klinkt een beetje onlogisch. Immers haar tensie daalt omdat er geen druk meer op haar benen ligt. Nu stoppen betekent nog steeds geen druk en tevens voorkom je dat je fatsoenlijk kunt behandelen. Doorgraven dus en ondertussen mbv de twee, hopelijk oranje, infusen vullen en zosnel mogenlijk weer druk op onderste extremiteit tpv bloeding

Eerst maar litertje NaCl en dan over op plasmavervanger?

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #321 Gepost op: 21 september 2005, 23:06:30
Probeer eerst met spoed een klein gat te maken door de kleine kelder, niet zozeer om mensen eruit te halen, als wel om drinken en verbandmateriaal naar binnen te 'gooien'...

Delta ---> drinken? :o :-X ???

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #322 Gepost op: 21 september 2005, 23:14:13
Maar als ik het goed heb is het graven niet stilgelegd ivm verschuivend puin maar ivm de dalende tensie van Charlotte. Dit klinkt een beetje onlogisch. Immers haar tensie daalt omdat er geen druk meer op haar benen ligt. Nu stoppen betekent nog steeds geen druk en tevens voorkom je dat je fatsoenlijk kunt behandelen. Doorgraven dus en ondertussen mbv de twee, hopelijk oranje, infusen vullen en zosnel mogenlijk weer druk op onderste extremiteit tpv bloeding

Eerst maar litertje NaCl en dan over op plasmavervanger?

Klopt, het verschuivende puin is (nog) geen probleem. Dat kan het wel worden als Charlotte "zo snel mogelijk" wordt 'losgewrikt'.
Maar de brandweermensen zijn bijna allemaal te druk om hier hun plan van aanpak te geven (en we hebben nog maar anderhalve week ;)), dus ik stel voor dat we beheerst, maar vlot verder graven bij Charlotte en tegelijkertijd kijken hoe de constructie van het gebouw reageert op het doorbreken van het muurtje in het voorste keldertje.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #323 Gepost op: 21 september 2005, 23:36:55

De brandweer had natuurlijk een plan hoe ze het gingen doen, maar wat is hun noodplan??
Er moet iig snel extra ruimte komen om ook Roel te bevrijden.

Ik heb geen noodplan,het is al een hele klus om op een goede rustige manier de slachtoffers uit te graven.En sneller als nu gaat het niet.Vanaf buiten een muur doorbreken kost alleen al zeer veel tijd,alle kans dat we te maken hebben met een muur van een halve meter dik.Het zou mij teminste niets verbazen,aangezien kastelen toch zodanig werden gebouwt om het een en ander tegen te kunnen houden.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #324 Gepost op: 21 september 2005, 23:41:33
Dit is natuurlijk wel een extreem object, ben ik met je eens, maar als plan A niet lukt, zal je toch een plan B moeten hebben. Tenminste, dat zeggen ze steeds bij ons in de (bij)scholingen.

Misschien moeten we wat meer a la "Floris" gaan denken, die had altijd goede ideeën! (Of is dat van voor jullie tijd?)  :D

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #325 Gepost op: 21 september 2005, 23:42:36
Dit is natuurlijk wel een extreem object, ben ik met je eens, maar als plan A niet lukt, zal je toch een plan B moeten hebben. Tenminste, dat zeggen ze steeds bij ons in de (bij)scholingen.

Misschien moeten we wat meer a la "Floris" gaan denken, die had altijd goede ideeën! (Of is dat van voor jullie tijd?)  :D

Ik ken 'm.... :-[

Maar het betreft geen buitenmuur! Het is de muur tussen de grote kelder en een klein hoekkeldertje links voorin.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #326 Gepost op: 21 september 2005, 23:50:23
Dan moet er lijkt mij toch wat uitgehakt kunnen worden en gelijk gestut?

Maar ja, ik heb een medische en nautische opleiding, geen brandweer opleiding. Dus wie van de brandweermensen helpt ons met dit probleem uit de brand?? :-\

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #327 Gepost op: 22 september 2005, 16:12:04
Dan moet er lijkt mij toch wat uitgehakt kunnen worden en gelijk gestut?

Maar ja, ik heb een medische en nautische opleiding, geen brandweer opleiding. Dus wie van de brandweermensen helpt ons met dit probleem uit de brand?? :-\

Ik denk dat we heel veel spullen die we gebruiken op muren van kastelen kapot gaan.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #328 Gepost op: 22 september 2005, 16:30:13
Is het niet mogelijk om met behulp van vijzels de boel een beetje op te krikken en er dan hout of zo onder te zetten? We moeten toch wat. En we hebben het over binnenmuren, weet niet of die net zo dik zijn als buitenmuren, maar uiteindelijk is het toch allemaal steen.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #329 Gepost op: 22 september 2005, 16:40:46
Nou ik wil nu weten of het een dragende muur is,dus of de muur deel uitmaakt van de constructie van het kasteel.
Of dat het alleen maar een tussenmuurtje is,om van 1 ruimte 2 ruimtes te maken.In dat geval kunnen we de gok wagen door met spoed een aannemer te laten komen die met een drillboor een gat in die muur kan haken.

Is het een dragende muur is die optie nagenoeg uitgesloten