Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69601 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 3 september 2005, 23:10:48
Gezien jouw reactie Jorrin, maak ik er uit op dat we op het water moeten gaan zoeken.  ;)

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #91 Gepost op: 3 september 2005, 23:16:03
Gezien jouw reactie Jorrin, maak ik er uit op dat we op het water moeten gaan zoeken.  ;)

Je moet uit mij nooit wat "opmaken", want ik waak ervoor vroegtijdig zaken te verklappen. Ik geef slechts antwoord op de vraag van Bianca. Het hout is drijfwaardig en groot genoeg om een vlot van te bouwen. ;)

Sterker nog, er ligt zelfs iets wat het begin van een vlot zou kunnen zijn en de oever barst van de voetstappen.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 3 september 2005, 23:25:24
We hebben dus iets wat het begin zou kunnen zijn van een vlot, veel voetstappen. Ze hoeven dus niet te water gegaan te zijn, er is immers niet bekend hoeveel hout daar lag en of er nu daadwerkelijk iets weg is. Als er riet staat zou je nog kunnen kijken of dat plat geduwd/getrapt is.

Zijn die politie eenheden eigenlijk al eens klaar met hun onderzoek op de boerderijen en het kasteel? Zijn er ondertussen politiehonden gearriveerd?

Wordt er ondertussen ook op het water gezocht? Zijn er zijkanalen nog van die rivier? Dammen, stuwen, gemalen waar ze mogelijk heen gedreven zouden kunnen zijn? Is er stroomafwaarts ergens wrakhout gevonden?

Wat misschien ook wel een aardige vraag is of er problemen zijn/waren binnen de groep (prive of onderling) Kunnen de ouders of andere vrienden misschien een antwoord op geven.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #93 Gepost op: 4 september 2005, 10:59:31
En nog steeds geen zaak voor de brandweer  ::) 8)

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #94 Gepost op: 4 september 2005, 11:00:42
En nog steeds geen zaak voor de brandweer  ::) 8)

Je mag anders best helpen zoeken, hoor. :P

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #95 Gepost op: 4 september 2005, 11:03:07
Je mag anders best helpen zoeken, hoor. :P
Nee nee, eerst via de bevelvoerder van dienst een verzoek om de brandweer doen  ;D ;D

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 4 september 2005, 16:02:21
Sjonge jonge, eventjes 3 dagen niet gekeken naar de Casus van de maand en gelijk al een hoop gemist :o(wel snelle updates hoor..... ::))

Even vanaf het hele begin begin ik:

Als de mleding komt van de ouders, 1 politievoertuig langs laten gaan en praten met de mensen, en 1 ander voertuig of motorrijder alvast een rondje laten maken in de omgeving van de plas.

Nadat het dan donker is geworden en nog steeds geen teken, 1 eenheid samen met de ouders vrienden en kennissen etc. bellen of hun wat meer weten.

De andere eenheid die aan het zoeken is krijgt er nog een eenheid bij.

De KLPD alarmeren met een boot

De Brandweer(even voor mijn regio) alarmeren met 2 bootjes om de rivier af te zoeken. En ook de OVD en CVD komen TP.

Als er dan nog niks is, meer politie eenheden oproepen voor buurtonderzoek bij de boerderijen en in de omgeving.

Als de fietsen zijn gevonden en het hout, de zoekactie in een grote cirkel om de fietsen(weiland) heen vergroten.

En ik bestel vast de Politieheli voor een kijkje vanuit de lucht.

De brandweer laat ik NOG NIET komen met verlichting, omdat er nog geen vaste plaats is.

Nog niet gelezen dus dan maar deze(ook ERG belangrijk!)
Omliggende regio's in kennis stellen van een vermissing van 8 jongeren tussen 15-19jaar, tijdstip en plaats sinds vermissing, fietsen aangetroffen dus ze zijn met ander vervoer cq. lopend, nog geen contact gehad ze zijn vanaf de plas niet meer gezien maar zijn daar wel geweest. Extra alert wezen op de rivieren.

Verder maar weer even afwachten  ;)

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 4 september 2005, 21:20:17
Nog niet gelezen dus dan maar deze(ook ERG belangrijk!)
Omliggende regio's in kennis stellen van een vermissing van 8 jongeren tussen 15-19jaar, tijdstip en plaats sinds vermissing, fietsen aangetroffen dus ze zijn met ander vervoer cq. lopend, nog geen contact gehad ze zijn vanaf de plas niet meer gezien maar zijn daar wel geweest. Extra alert wezen op de rivieren.

Verder maar weer even afwachten  ;)

Bedoel je alleen de aanpalende regio's informeren? Of laat je ze daadwerkelijk ook gaan zoeken? Dan lijkt het al aardig op opschalen, wat in mijn ogen nu nog wat prematuur is, maar informatie naar de naastgelegen gemeente's kan geen kwaad, daar kan ik in mee gaan.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #98 Gepost op: 4 september 2005, 22:58:32
Pff...wat een verhalen allemaal... eerste auto ter plaatse hoort het verhaal aan, en na het verhaal van de telefoons cq het niet op het werk verschijnen zal de inspecteur van dienst inmiddels ook ter plaatse gaan.
Het bepalen van de positie van een gsm gaat meestal alleen via de rechter-commisaris en zal zeker niet in een uurtje geregeld zijn.....

signalement doorgeven aan overige eenheden...ik weet niet hoeveel auto's er in die buurt rondrijden, maar denk dat je auto's aan moet gaan sturen om te gaan zoeken, want in de vrije surveillance zullen er in die buurt weinig auto's rijden denk ik.. Landelijke omgeving, dus 1 auto op 25 km zo''n beetje???

Inspecteur van dienst zal inderdaad een bootje proberen te regelen....vraag is alleen of de regio over boten beschikt, dus eventueel via het KLPD die boot regelen, die verder ook op de hoogte houden ivm een mogelijke inzet van de heli

Inmiddels na de laatste update denk ik dat het toch iets drukkker moet gaan worden, ik wil een heel aantal agenten, bussie vol ofzo met een stapel maglites, ivm afzettingen van die landweg/opvang ouders daar, die zullen nl vrij heftig gaan reageren.

Inzet speurhonden kan, maar dan mag er dus tot die er zijn niemand het terrein op, weet niet of dat in het licht van de ongerustheid bij de ouders "doe nou eens wat" handig is om op te wachten, en misschien zijn er wel meerdere kanten waarheen ze gegaan zijn....

Hoe ziet het hek er precies uit, is er overheen te klimmen/onderdoor te komen?

Hoe lopen de sporen op het grasveld, zal er daar sporen te zien zijn zullen die ook wel in de richting lopen waar ze heen gegaan zijn??

Als er naast de politieboot ook nog een brandweervaartuig eventueel vanaf ergens stroomafwaarts kan gaan kijken zou handig zijn, en de meldkamer van de brandweer worden iig in kennis gesteld dus eventueel een HV+tas met mensen met allemaal een lamp zou misschien wel handig zijn,  en als er nog meer vreemde dingen gevonden worden aan sporen wil ik ook alvast een 1e ambu die iig in de buurt is....evt de OVD-G erbij betrekken nu?

Ook weer een heel lulverhaal van mij, maar ik vind dat er een hoop onnodige posts tussen staan, de reacties op de casus hadden wel op een 2/3 pagina's gepast, was veel overzichtelijker geweest ::)

just my 2 cents
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 4 september 2005, 23:05:47
Wat wil je met een ambu?? Als er voorlopig niets gevonden wordt zijn ze niet nodig. Als er wel snel iets gevonden wordt zijn ze er binnen 15  minuten.
OvD-G kan evt. voor een COPI als dat gevormd gaat worden.