groene zwaailamp op ambu aan tijdens het rijden?

Auteur Topic: groene zwaailamp op ambu aan tijdens het rijden?  (gelezen 10311 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

ambulance mark

  • Gast
Gepost op: 14 augustus 2005, 21:04:10
Er komt hier net een ambulance met OGS door de straat, en de groen zwaailamp staat ook aan.

De ambu is aanrijdend voor een spoedrit, maar hij kan onder het rijden toch niet weten of hij de eerste ambu is. Of krijgt de chauffeur dat gelijk te horen.

Ik dacht dat de groene zwaailamp pas aangezet werd als het voertuig op de plek van bestemming is, en als het natuurlijk de eerste ambu is.

Het kan zijn dat de chauffeur te veel knopjes heeft ingedrukt met zijn dikke vingers.

Is dit normaal of een foutje?

met groeten mark




Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:19:11
Ik ga uit van een foutje, ik heb het hier ook weleens zien gebeuren, drukken ze een knopje teveel in. Ik heb ook weleens een brandweerwagen zien rijden met blauw aan, oranje zwaailamp en arrowstick aan, waren ze ook vergete :P
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:20:00
Normaal wordt het groene licht inderdaad pas aangezet op het moment dat de ambu ter plaatse is, onderweg heeft het weinig zin omdat niemand weet wat het betekent en als ze het al weten zal het het geen invloed hebben op hun gedrag. immers welk ander gedrag zou je willen zien =

Zal ongetwijfeld een kwestie van dikke vingers zijn.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


ambulance mark

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:22:21
Het zal inderdaad aan de dikke vingers van de chauf liggen want ik heb geen tweede ambulance meer gehoord.


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:24:49
@ Ricardo

Wat is arrowstick?
Groeten, Colin


ambulance mark

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:26:53
Ik geloof dat dit een balk is met gele lampjes, geeft de breedte van het vortuig aan. de lampen gaan na elkaar aan en uit van links naar rechts.
Word gebruikt bij stilstaand voertuig.


ambulance mark

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:29:50
Arrowstick: This arrow device has 8 lights in the center and large arrows on the end to show motorists which way to go. Includes a basic control head.

Dus met deze balk word duidelijk gemaakt welke kant het achterop komend verkeer op moet.

Word ook wel zonder pijltjes uitgevoerd.

[verwijderd door de admin]


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:43:23
Ik ga uit van een foutje, ik heb het hier ook weleens zien gebeuren, drukken ze een knopje teveel in. Ik heb ook weleens een brandweerwagen zien rijden met blauw aan, oranje zwaailamp en arrowstick aan, waren ze ook vergete :P

en ik een pitwagen politie met z'n oranje flitsers aan( om 12.00 en om 1231 had ie ze nog aan)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Karim

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2005, 23:16:08
Ach ik heb ook wel 's met de groene lamp aan gereden (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik dikke vingers heb  ;)), kwam er toen ook pas achter toen ik de boel weer uit wou zetten terplaatse.

Gewoon 1 knopje teveel ingeduwt.


Ambu.952

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 15 augustus 2005, 12:12:43
Ach.. kan gebeuren en het overige verkeer heeft er vast geen last van  ;D