0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.
Wachtcommandant natuurmonumenten?Denk ik ook. Dat is bij uitstek een team dat op 'handwerk' gericht is en onder andere met de waterzakken het veld in kan. Maar wellicht geldt daarvoor hetzelfde als voor de inzet van de FBO; het lijkt me niet verstandig als het donker is het hobbelige veengebied in te gaan
Klopt helemaal. Als het donker is worden wij niet ingezet. Deze melding kwam ws te laat. Anders was dit zeker een goeie optie.
VR Drenthe @VRDrenthe · 19:37Brand #Fochteloerveen is uit met dank aan alle brandweerlieden #brwdrenthe
Ook ik ben bij de Brand geweest. Er is meteen een ruimte aangeboden aan de hulpdiensten in een schuur van natuurmomumenten.Het NBB Peleton is nog niet ingezet maar zij worden de komende avond en dag ingezet voor controle van het gebied en evt het omspitten van stukken grond. Al deze voertuigen staan nu op de kazerne in Oosterwolde. De brandweer van Norg heeft de post Veenhuizen bezet en de brandweer van peize heeft het gebied van roden overgenomen
Nee het natuurbrandbestrijdings peleton van de VRD staat in Oosterwolde op de kazerne