Als er een geboorde put aanwezig is, moet je je gaan afvragen of je wel zo'n circus moet laten rijden voor de brand zoals die er nu was. Zeker als je met TSen rijd die al 4500ltr water bij zich hebben.
Dat is namelijk de reden dat die putten geslagen zijn. Snelle waterwinning.
Heb je alsnog een voertuig nodig op de geboorde put. Dat is meestal de 7966 van Twello . Dat kost echter wel enige tijd. Het voertuig vervoerd maar 500 meter slang waardoor je alsnog maar 1 toevoerslang uit kan leggen voor 3 bluswagens. Daar komt bij dat je daarmee de toegang tot de pomp voor verder materiaal blokkeert omdat er ineens een toevoerslang ligt.
Ik weet ook niet wat de opbrengst van de put is en of dat afdoende is om de waterafname te voldoen. De put is niet geslagen voor snelle waterwinning op de benzinepomp. Het is voornamelijk om de WIP te voeden welke er onder geplaatst kan worden langs de Asselseweg.
Om wat tankwagens te alarmeren is in mijn ogen een beter idee. Kwa aantal mensen zit je gelijk. 3x 2 man per TS ipv een SL+MSA met 6 man. Voertuigen zijn ook nog sneller terplaatse.
Water van de TS'sen zelf was mogelijk niet afdoende geweest, in combinatie met de SB's misschien wel. Maar waarom zou je daarover gaan gokken terwijl je voldoende TW's inzetbaar hebt? Zeker in het geval van de TW Kootwijkerbroek. Het personeel was al op de kazerne ivm eerder alarm van de TS. Voertuig is snel terplaatse en direct inzetbaar. De 3 gepiepte tankwagens zijn al lang terplaatse voordat Twello over de andere rijbaan passeert met de slangenwagen.