Nieuwsuur: Politiedienst voor weg, spoor en water schiet tekort

Auteur Topic: Nieuwsuur: Politiedienst voor weg, spoor en water schiet tekort  (gelezen 2791 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Er heerst grote onrust en onvrede onder de 1300 agenten die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid op het spoor, de snelwegen en het water. Snelwegagenten moeten nu meevaren op politieboten, agenten van de waterpolitie zitten op de trein en spooragenten zitten in snelle politieauto’s.
<knip>
Zeeziek

Marco Raven van de vroegere Waterpolitie: “We hebben een verkeersagent mee gehad op zee. Die werd zeeziek, die man kan je niet inzetten. En dat is ook nog risicovol. Door dit soort werk gaan agenten steeds minder hard werken”.
<knip>
Reactie
De leiding van Landelijke Eenheid, waar de Dienst Infrastructuur onder valt laat Nieuwsuur weten: “De eenheidsleiding kent de zorgen hierover onder de medewerkers en begrijpt heel goed dat deze reorganisatie hen raakt. Zij wil hier uiterst zorgvuldig mee omgaan en is hierover in gesprek met medewerkers en de ondernemingsraad. De eenheidsleiding vindt het daarom niet passend om dit gesprek via een televisieprogramma te voeren."
Het hele artikel staat bij de bron.


Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bas1988

  • Assetbeheerder HWA, Specialist HWA, verkeersregelaar, EHBO-vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2015, 09:14:02
Verrassend... NOT  :-\
common sense is not so common...


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2015, 11:27:58
Ik vind het een goed idee om bij een andere dienst aan de slag te gaan, echter niet als vervanging maar als aanvulling. Nu heb je iemand van spoor die op de weg zit en iemand van verkeer die in de trein zit. Dat zijn twee koppels die door het gebrek aan ervaring niet 100% inzetbaar zijn. Als je dit goed wilt doen moet de persoon van de andere dienst als 'derde man' mee op klus totdat die voldoende kennis en ervaring heeft om zelfstandig een boot op de weegbrug te zetten.
Ik zie dat alleen niet gebeuren omdat je dan met hetzelfde aantal personeel minder inzetbare eenheden hebt en snap niet hoe je in een tijd van bezuiningen dit soort personeels verslindende uitstapjes kan volhouden.

Ook kost het nogal wat tijd omdat iemand eerst bij zijn eigen bureau wapen en kleding om doet om daarna onder diensttijd naar Ijmuiden en weer terug te rijden. Onder de streep ben je de helft van je tijd bezig met reizen en werkinstructies. Iets zegt mij dat het effiecienter is om die medewerker gewoon bij zijn eigen club te laten werken met een takenpakket waar hij mee vertrouwd is. En die paar agenten die wel bij de buren willen kijken doen dit in een rustige periode op eigen initiatief.


Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2015, 23:24:26
Vanavond helaas kennis gemaakt met het nieuwe werken binnen de politie, en ik schrok er behoorlijk van.

Er was sprake van een binnenvaartschipper die zich niet aan de regels hield betreffende het nemen van een ligplaats. (dit ivm werkzaamheden bij een sluis)
Deze man stond, op zijn zachts gezegd niet bekend als meewerkend, en luisterde uiteraard niet.
Vervolgens heeft men contact gezocht met de Politie in Driebergen, die verwees naar de regio, en tenslotte zijn er twee agenten langs geweest, zonder nautische kennis, en dus zonder resultaat....
(Dit resulteerde gelijk al bijna in een conflict, aangezien er nogal wat (on)geschreven regels zijn betreffende het betreden van een vaartuig.)

Maar goed, vervolgens kreeg ik als dienstdoende piketslaaf deze week de vraag, of meer het verzoek: "regel het ff......" en daar begon de ellende.

Eerst naar Driebergen gebeld, op zoek naar een medewerker van de voormalige waterpolitie.
Antwoord: bestaat niet meer, u moet naar de regionale meldkamer...

Mijn antwoord, nee, ik wil iemand met noodzakelijke kennis, wat is de procedure?

Antwoord: Het gaat naar de regiopolitie, die gaan ter plaatse, en mochten die er niet uitkomen, dan schakelen we intern wel even door......

Ik viel bijna van mijn stoel van verbazing, wie heeft dit bedacht?

Vroeger was het een belletje van een minuut en je kreeg iemand met kennis van het veld, nu moet je maar hopen dat het goed komt.

Los van bovenstaande gevalletje, ik houd mijn hart vast als ik straks, bij echte stront aan de knikker of een noodsituatie een P-boot nodig heb met een echte bemanning.
Op deze manier gaan straks vele, vele kostbare minuten verloren ben ik bang.

Of zie ik het te zwart-wit......


Ps, het schip ligt er nog, helaas, dus voor collega's van mij is er nu het beeld dat "misdaad loont".....