Nee, waarom? Er staan dagelijks honderden treinen stil op ons spoor. De mensen zijn het wel gewend. Wel grappig dat de groene kruisen boven de weg het wel doen en die faaltrein niet.
Een beetje laat, maar niet geheel overbodig denk ik.
De kruisen zijn niet groen, deze zijn meestal rood, maar dit terzijde
De wegkantstations (WKS) van waaruit de matrixborden (zo heten die zwarte bakken boven de weg) worden aangestuurd zijn (nagenoeg) allemaal voorzien van een UPS (backup batterij om cruciale onderdelen onder spanning te kunnen houden). Dit houdt in dat op het moment dat er een spanningsuitval is deze de communicatie met de verkeerscentrale behouden en dat de eventuele maatregelen op de borden gezet kunnen worden.
Dit geldt overigens ook voor de camera's langs de weg, deze worden over het algemeen gevoed vanuit zo'n WKS.
Ook de DRIP's zijn voorzien van een eigen UPS om zo de communicatie te kunnen behouden.
Om dit bij een trein te kunnen doen zal je een soort van hybride trein moeten hebben. 1 die op de bovenleiding kan rijden en in geval van nood overschakelt naar bijvoorbeeld diesel (iemand al octrooi aangevraagd?)