prive tas

Auteur Topic: prive tas  (gelezen 28202 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2005, 22:53:56
Nope.
Arts  www.alphalog.nl

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2005, 23:20:52
Ook daar is zo'n dingetje handig voor ;)...

7194

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2005, 11:20:43
Weet je hoe vaak ik op een hulppost de vraag gekregen heb of we een spiegel hadden omdat de lens niet goed zit ?

Zit jij met je privetas op de hulppost?

marco kamphuis

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 17 augustus 2005, 14:47:57
OFF TOPIC

Niets voor de privé-tas maar wel handig in de hulpverleningskoffer: een paar maandverbandjes. Dat voorkomt dat je snelverbanden moet geven aan hevig blozende dames die stotterend bekennen dat ze onverwacht ongesteld zijn geworden...

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #14 Gepost op: 17 augustus 2005, 20:01:17

Afhankelijk van waar ik een inzet draai heb ik ook me eigen EHBO rugtas bij me. Ik heb voor me eigen verzorging ook wat materialen er in zitten en dat scheelt me dus een extra tas mee nemen als ik rond loop. Verder vind ik een rugtas prettiger dan een schoudertas. Ik loop anders na een inzet dagen met stijve schouders en nek omdat de tas van me schouders glijd :-\

Wat ik verder standaard in heb is van herome direct desinfect, wat burnshield,  aspivin set.
Een half litertje spablauw, dextro, paracetamol laatste items zitten in het vak dat voor me zelf is.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #15 Gepost op: 17 augustus 2005, 22:59:30

Ja, maar verbruikte materialen worden gratis vervangen.
bovendien heb ik er dingen inzitten die niet tot de basis uitrusting horen. Om commentaar te voorkomen, water, parecetamol, onstmettingsgel, beademingsmasker, hyperventilatiemasker, reddingsklos, bevrijdingshamer, explosieveilige zaklamp, maandverband, multitool, diverse scharen. lange aterieklem (handig o.a. voor brede dassen onder knieholtes te voeren) veiligheidsvest, touw. diverse maten vuilniszakken, druivensuiker, oordoppen, ......

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 17 augustus 2005, 23:27:28
Marco, dat is inderdaad een goeie, maandverband, wordt nogal eens naar gevraagd. En daarnaast, het absorbeert zeer goed bloed, dus ook te gebruiken bij hevige bloedingen.

Ik heb laatst ook een rugzak aangeschaft, ik was de standaard RK-tas helemaal beu. Ik heb daar zowel 'privé'materiaal in zitten als het door het RK beschikbaar gestelde materiaal. De opsomming die EHBO-er geeft zit er goed uit, ik ga daar eens wat mee doen.

Jasper

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 17 augustus 2005, 23:56:45
wegwerpwashandjes is soms handig evenals een tekentang. Maar wees niet getreurd om de oude grijze ehbotas...maandag haal ik de rugzakken uit Duitsland  8)
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #18 Gepost op: 18 augustus 2005, 00:04:30
Mijn held!  ;D
Arts  www.alphalog.nl

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #19 Gepost op: 18 augustus 2005, 00:34:22
wegwerpwashandjes is soms handig evenals een tekentang. Maar wees niet getreurd om de oude grijze ehbotas...maandag haal ik de rugzakken uit Duitsland  8)

Dat doet me inderdaad denken dat ik ook nog bloedlancetten voor blaren, tekentang, naaigarnituurtje, zuignap voor contactlenzen, insectenpomp, afterbite, streriolon en betandine er in heb zitten