Een vakbond heden ten dage zijn een stel mensen die je hoort praten over dingen die ze hebben bereikt door andere dingen weg te geven, zelf vinden dat ze het goed hebben gedaan maar waarmee de leden het niet altijd eens zijn.
Maar nu een ander punt, kijk eens waar het bedrijf dat je werkt nog meer in werkzaam is. Als daar een CAO voor geld dan moet de werkgever onder deze CAO ook een functieplaats voor jou hebben. Een manusje voor alles kan bij een beveiligingsbedrijf gewoon een VKR zijn. Een seizoensmedewerker kan bij een loonbedrijf ook een VKR zijn.
Dan roepen er veel voor een CAO, hou er rekening mee dat deze ook heel wurgend kan zijn voor een werknemer zeker als je nu gewend bent om nee te kunnen zeggen. Er zijn beroepen waar werknemers volgens de CAO niet mogen weigeren om over te werken, of mogen weigeren om smerig werk te moeten doen enz.
En dan de kosten van een opleiding, die kunnen gewoon worden vergoed door de VKR bedrijven. Dat doe ik ook, sterker nog iedereen die voor mij werkt moet ook de botsabsorber kunnen rijden en daarvoor verstrek ik een lening die ik gedeeltelijk ook betaal. Als ik dat kan als mijn kleine bedrijfje......
Grootste punt blijven de prijzen, ik kom voor minder als € 30,- niet eens mijn bed uit en toch heb ik werk waarom dan proberen de meeste VKR bedrijven het voor veel minder? Omdat ze een naam willen opbouwen? Om meer klanten te krijgen? Deze klanten kan ik missen als kiespijn, want dat zijn geen klanten maar koopjesjagers.