Afwijkende reanimatietraining met meerdere hulpverleners

Auteur Topic: Afwijkende reanimatietraining met meerdere hulpverleners  (gelezen 13868 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 14 april 2015, 11:08:26
Citaat van: kaasje link=msg=1343460 date=1429000720
Wat je meldt over politie klopt niet. Bij de politie wordt ook solo aangeleerd als basis omdat het vaak zal voorkomen dat je er alleen voor staat omdat je maatje bezig is met omstanders, communicatie, ander s.o. of andere zaken.

Ik val er zomaar in hoor, maar als er omstanders zijn, dan hoef je toch niet alleen hartmassage toe te passen? Ook al ben je agent?

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #31 Gepost op: 14 april 2015, 11:16:17
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1343471 date=1429002506
Ik val er zomaar in hoor, maar als er omstanders zijn, dan hoef je toch niet alleen hartmassage toe te passen? Ook al ben je agent?
Omstanders? Koeien bedoel je? Genoeg foto's, commentaar en gezeur, maar van hulp hoef je niet uit te gaan. Daarnaast zijn er 1001 situaties waarbij er geen omstanders zijn. Kortom, als het er is, is het mooi meegenomen, maar het wordt aangeleerd dat je zonder moet doen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 14 april 2015, 12:58:58
Tijdens de BHV training vorig jaar nog 30:2 solo, 30:2 duo met om ongeveer om de 2 minuten afwisselen en duo 30:2 met AED geoefend. En solo mogen we 10 minuten lang zien vol te houden. Hou je het niet lang genoeg vol dan geen BHV'er meer. Dit jaar niet meer getraind. Ben te vaak buiten de deur om BHV'er te blijven.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #33 Gepost op: 14 april 2015, 13:42:44
Citaat van: kaasje link=msg=1343472 date=1429002977
Omstanders? Koeien bedoel je? Genoeg foto's, commentaar en gezeur, maar van hulp hoef je niet uit te gaan. Daarnaast zijn er 1001 situaties waarbij er geen omstanders zijn. Kortom, als het er is, is het mooi meegenomen, maar het wordt aangeleerd dat je zonder moet doen.

Ik gok dat omstanders wanneer ze zien dat agenten (of andere in uniform) al bezig zijn minder snel geneigd zijn  om hulp aan te bieden omdat je sneller denkt " er is al goede hulp." Daar komt dan ook nog eens bij dat het een flinke drempel is voor de meeste mensen om BLS uit te voeren en wellicht ook banger zijn om in de weg te lopen.

Aan de andere kant gok ik ook dat een agent juist sneller hulp van een omstander krijgt als hij er heel gericht om vraagt/opdracht geeft om te helpen. (kom hier zitten, hier drukken met 2 handen, armen gestrekt houden, recht er boven, dieper, sneller, goed zo volhouden, laat op tijd weten als je moe wordt. Goed bezig!"

helm

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 14 april 2015, 14:16:10
Citaat van: JJ75 link=msg=1343485 date=1429009138
Tijdens de BHV training vorig jaar nog 30:2 solo, 30:2 duo met om ongeveer om de 2 minuten afwisselen en duo 30:2 met AED geoefend. En solo mogen we 10 minuten lang zien vol te houden. Hou je het niet lang genoeg vol dan geen BHV'er meer. Dit jaar niet meer getraind. Ben te vaak buiten de deur om BHV'er te blijven.

Het is maar wat je belangrijk vindt. Ik train liever veel op de juiste indicatiestelling, vitale functiecontrole, procedure en alarmeren dan op de conditie.

JJ75

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 14 april 2015, 17:12:44
Citaat van: René van der Helm link=msg=1343503 date=1429013770
Het is maar wat je belangrijk vindt. Ik train liever veel op de juiste indicatiestelling, vitale functiecontrole, procedure en alarmeren dan op de conditie.
Ook dat gebeurd zeker en wel. We hebben ook altijd 1 of twee lotussen bij de herhaling. En er is me wel eens 1 'dood' gegaan. Erg leerzaam om te oefen met lotus en daarna uitleg te krijgen wat goed en fout ging. We oefenen ook lastige situaties zodat je blijft nadenken en niet vastloopt als je standaard werkwijze even niet kan toepassen zoals iemand onwel in de auto op de per keer plaats met centrale deurvergrendeling.

Of een lotus die als medeherhaler vanuit een ander bedrijf erbij zit waardoor je niet door hebt dat het een lotus is.

JJ75

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 14 april 2015, 17:23:16
En erg leuk om te zien dat er best een drempel is om over te gaan om een ruit in te slaan van andermans auto. Er werd wel ingegrepen toen met met een geleende lifehammer actie werd ondernomen.  Daarna uitleg over hoe je het het beste zou kunnen doen.

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 14 april 2015, 17:40:11
Citaat van: kaasje link=msg=1343472 date=1429002977

Als ik waakzaam en dienstbaar op de dienstvoertuigen zie staan, en ik lees hier dat jij de mensen die je dient "koeien" vindt, dan denk ik dat je een ander vak moet kiezen. Iets op een onbewoond eiland of zo.

Overigens heb ik die ervaring niet. Als het echt niet anders kan, dan zijn omstanders vrijwel altijd bereid te helpen en laten ze zich over het algemeen nog goed instrueren ook. Het is maar net hoe je in je werk staat en hoe je met mensen omgaat. Mogelijk dat je eigen attitude de reden is voor vervelend gedrag van omstanders?

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 14 april 2015, 21:49:38
Citaat van: kaasje link=msg=1343460 date=1429000720
Wat je meldt over politie klopt niet. Bij de politie wordt ook solo aangeleerd als basis omdat het vaak zal voorkomen dat je er alleen voor staat omdat je maatje bezig is met omstanders, communicatie, ander s.o. of andere zaken.

zucht, wat klopt er nu weer niet?... je spreekt over je eigen korps/onderdeel neemik aan, dat is wat anders dan de totale Nederlandse Politie met diverse soorten opleiders. Solo en duo reanimatie, beide wordt aangeleerd en dat is wel zo handig in de praktijk. Flexibiliteit blijkt helaas toch vaak een obstakel in de  praktijk....
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 14 april 2015, 21:53:01
Citaat van: JJ75 link=msg=1343485 date=1429009138
solo 10 minuten vol houden kan dus niet als je de NRR richtlijnen volgt met om de 2 minuten een nieuwe frisse hulpverlener die thoraxcompressie uitvoert....
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod