Groot waterongeval (voertuig te water) Rijnkade - Bodegraven 10-04-2015

Auteur Topic: Groot waterongeval (voertuig te water) Rijnkade - Bodegraven 10-04-2015  (gelezen 9442 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Citaat van: Peter71 link=msg=1342850 date=1428698417
Ga je bij iedere melding voertuig te water een MMT oproepen?  ::)
In het Amsterdamse gaat bij een serieuze melding van een persoon of auto te water standaard twee ambu's, het MMT en een OvD-G rijden/vliegen. Bij meldingen met een 'vermoeden van' is het niet standaard, maar aan de keuze van de centralist hoe ernstig hij/zij de melding inschat.
Assumption is the mother of all fuck-ups


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: p2Elst link=msg=1342907 date=1428736051
Als ik het document moet geloven waarin staat wanneer er voldaan wordt aan een primaire MMT inzet dan is dat wel zo.

Ja, dan is het een primaire inzet op basis van de melding. Maar jij beweerde:
Citaat van: p2Elst link=msg=1342857 date=1428698650
dat is een inzetcriteria maar een patient moet eerst op ABCDE gecontroleerd zijn voor een primaire MMT inzet.
Maar na een dergelijke controle waarbij het MMT na deze controle wordt ingezet heb je het volgens mij over een secundaire inzet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: Red link=msg=1342954 date=1428750746
Ja, dan is het een primaire inzet op basis van de melding. Maar na een dergelijke controle waarbij het MMT na deze controle wordt ingezet heb je het volgens mij over een secundaire inzet.

Ah excuus verkeerd gelezen, ik bedoelde tabel 1 op pagina 18 van hetzelfde document.
Dat klopt, in dit document worden diverse termen door elkaar heen gegooid. Ze doelen hier op een A1 melding wanneer ze "primaire inzet" schrijven en doelen op een A2 melding wanneer ze een secundaire inzet bedoelen. Dit heeft bij mij voor wat verwarring gezorgd. Maar inderdaad zoals je zelf aangeeft, een iemand van de ambulancedienst controleert het SO op ABCDE en daarmee wordt het oproepen van het MMT een secundaire inzet.
En als er inderdaad een verdrinkingsgeval is wat blijkt uit de melding en het MMT wordt in de eerste melding(en) meegepiept dan is het een primaire inzet.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Auto te water bodegraven
Auto te water bodegraven
woerdentv
Gepubliceerd op 10 apr. 2015
Samen sterk in de hulpverlening!