Deze jongen heeft er wel heel veel zin aan.
Het festival is uitverkocht dus er staan weer 55.000 man aan de poort te wachten op donderdag.
Zelf ga ik de zaterdag ervoor al om als ehbo-er dienst te doen.
Op donderdag trek ik dan mijn apenpakkie aan en ga ik als rode kruis vrijwilliger verder.
Ik vind het persoonlijk erg jammer om te horen dat er afdelingen zijn die zo moeilijk doen.
- 1 zijn het over het algemeen inzetten die erg leuk zijn en waar je een hoop vrijwilligers mee kunt motiveren. Als ik kijk hoe lang de rij met mensen uit Nijmegen wordt die zich inmiddels heeft aangemeld. Zijn vooral jongeren waar we nog een hoop plezier aan kunnen beleven
- 2 zijn het inzetten waar altijd dingen gebeuren die niet in het OK boekje staan. Je leert er een hele hoop van en neemt een hele hoop ervaring mee naar huis. Kortom mensen doen ervaring op waardoor ze in mijn ogen alleen maar beter worden.
- 3 als mensen via de afdeling dienst draaien wordt er door MAI een vergoeding betaald aan de afdeling. Dit is natuurlijk mooi meegenomen. Kleding/lessen etc. zijn helaas niet gratis en zo levert het wat op.
Ik ben heel blij dat mijn afdeling er niet moeilijk over doet en het zelfs een beetje stimuleerd met name om de eerste 2 redenen. Wat is er nu beter dan het hebben van gemotiveerde,blije en ervaren vrijwilligers.
Uit ervaring en mijn functie op lowlands weet ik dat het aantal aanmeldingen voor Lowlands altijd ruim genoeg is, calamiteiten daargelaten, en dat het rooster wel vol komt.
Heel jammer alleen voor degene die niet mogen van hun afdeling.
Een tip van mijn kant is dat je je gewoon aan kunt melden als vrijwilliger bij MAI.
http://www.mai.nl.
Heb je toch een leuk feest, leer je een hoop en steek je de vergoeding gewoon in je eigen zak. Dan ben ik misschien even heel anti-rode kruis voor sommige mensen maar dan vind ik dat het Rode Kruis gewoon vette pech heeft.