GRIP 1 Grote brand (ambassade Verenigd Koninkrijk) Lange Voorhout - Den Haag 21-04-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (ambassade Verenigd Koninkrijk) Lange Voorhout - Den Haag 21-04-2015  (gelezen 16354 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bollie

• Forum gebruiker
Brand bij Britse ambassade

Den Haag - Dinsdag 21 april omstreeks 7.00 uur ontvingen de hulpdiensten een melding van een grote brand bij de Britse Ambassade aan het Lange Voorhout.

Hulpdiensten rukten massaal uit om de brand onder controle te brengen. Voor zover bekend is er niemand bij de brand gewond geraakt. Er is een 32-jarige Hagenaar aangehouden, onderzocht wordt of hij betrokken is bij de brand. De brandweer heeft het sein brand meester gegeven.

Zodra er meer nieuws is volgt een update.

Bron: politie.nl

Bollie

• Forum gebruiker
Ik weet niet of jullie het gezien hebben, op de filmpjes van regio 15 zien we de HC van eenheid Den Haag en waarschijnlijk de regionaal commandant brandweer....

Rotterdammertje

• Forum gebruiker
Citaat van: Bollie link=msg=1345218 date=1429610772
Ik weet niet of jullie het gezien hebben, op de filmpjes van regio 15 zien we de HC van eenheid Den Haag en waarschijnlijk de regionaal commandant brandweer....

Euhhhh ja, en?

Bollie

• Forum gebruiker
Bij simpele grote gebouw brand zie je nooit HC's en RC's en nu is het op een politiek gevoelig gebouw en hop ze staan er. Ook de burgemeester is er.  O0

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: Bollie link=msg=1345221 date=1429611391
Bij simpele grote gebouw brand zie je nooit HC's en RC's en nu is het op een politiek gevoelig gebouw en hop ze staan er. Ook de burgemeester is er.  O0

Gezien het pand is het misschien een eenvoudig pand. Maar je zegt het zelf al, het is een politiek gevoelig gebouw. Daar liggen de relaties en de contacten volgens mij net iets anders. Ik snap wel dat er dan wat hoger geplaatste leidinggevenden zijn. Ideaal...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

guest12562

• Gast
Ik heb het idee dat dit niet zo'n eenvoudig pand is, in hoeverre zou dit beveiligd zijn, ik denk ook dat er in Den Haag wel meer van dit soort pandjes staan en het echt niet zo makkelijk is om hier binnen te komen, laat staan verder te stoten.
Daar doet een regionaal commandant overigens niets aan, de mensen op straat zullen deze klus moeten klaren.
Politiek gevoelig of niet, qua veiligheidsaspecten zal dit denk ik wel bijzonder zijn. Kijk maar eens naar dat glas, het smelt helemaal weg en blijft hangen, ik zie ook nergens een foto dat ze op de begane grond zijn binnen gegaan behalve door dat half openstaande raam  98uiye

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
nu is het op een politiek gevoelig gebouw en hop ze staan er. Ook de burgemeester is er.

Ja dus? Prima toch? Dat is een van de taken van deze functionarissen.. Het ligt inderdaad gevoelig en dan is het prettig om je tp te laten informeren.. Maar ik snap niet waarom die benoemenswaardig is hier... Proef ik afkeer tegen hogere legerleiding? Of heb ik dat mis..

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15

Volgens mij wordt CVD standaard opgepiept bij GB/ZGB? En de burgemeester zie je wel vaker ter plaatse bij een grote brand. Zag hem toen ook bij een GB in een parkeergarage in de Schilderswijk. En laatst nog de burgemeester van gemeente Westland bij de grote brand in het strandpaviljoen in Ter Heijde.

Enige 'vreemde eend in de bijt' t.o.v. andere grote branden is de dhr. Musscher.

Maar met diplomatieke vestigingen e.d. zal het allemaal wel anders liggen. Zo weet ik uit de scannertijd (ja, ik weet het, heeeel lang geleden) dat bij ieder incident bij een ambassadegebouw standaard de OvdP ter plaatse moest komen. Hoe klein het incident ook.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

peen van dienst

• Senior gebruiker
Citaat van: FF4266 link=msg=1345387 date=1429643715
Ja dus? Prima toch? Dat is een van de taken van deze functionarissen.. Het ligt inderdaad gevoelig en dan is het prettig om je tp te laten informeren.. Maar ik snap niet waarom die benoemenswaardig is hier... Proef ik afkeer tegen hogere legerleiding? Of heb ik dat mis..
Je kan inderdaad ook zeggen: het was vroeg, maar zij stonden er toch.... Niks mis mee.

Peen
Redacteur van

Heijnsbergen

• Forum gebruiker
RC's bestaan helemaal niet meer..........lees de Wvr er maar op na. In Haaglanden wordt vanaf GB de CvD gealarmeerd, vroeg in de ochtend of niet!