GRIP 1 Middel waterongeval (schip vast onder brug, brug instabiel) Hefbrug - Waddinxveen 21-04-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Middel waterongeval (schip vast onder brug, brug instabiel) Hefbrug - Waddinxveen 21-04-2015  (gelezen 13549 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker

DoubleB

• Forum gebruiker
Citaat van: RAdeR link=msg=1345690 date=1429734801
Situatie nu

http://t.co/XRFY9cqahi

Duidelijke overzichtsfoto. Zo vanaf mijn luie kont toch het 1 en ander te volgen  :P

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Vanavond kort tijd gehad om toch even wat beelden terug te kijken. Dus, bij deze:

22-04-2015: Schip en brug van elkaar gescheiden - Hefbrug, Waddinxveen

DoubleB

• Forum gebruiker
Mooie plaatjes en filmpje!

DoubleB

• Forum gebruiker

pimmers

• Junior gebruiker
  • **
Wat mij opvalt, is dat er zeker in het begin wel heel veel brandweer bij staat.
Zou dit nou enig nut hebben vanaf het moment dat je zeker weet dat er geen gewonden zijn etc.?
Het lijk mij namelijk logischer dat de brandweer het zo snel mogelijk overgeeft aan mensen die er dagelijks mee bezig zijn.
Of zeg ik nu iets heel geks ?

warhamstr

• Forum gebruiker
Nee natuurkijk hebben die geen enkele nut. Heel de zaak is stabiel, je moet het dan zo snel mogelijk uitbesteden aan een aannemer. En met snel bedoel ik na een hooguit een uur of twee. De brandweer heeft niet het materieel om ook maar iets te kunnen betekenen bij zulke constructies. Gewoon druk maken om evt. SO's en vervolgens de zaak afzetten en uit handen geven.

Maargoed; "wie schrijft, die blijft" heb ik iemand eens horen zeggen. Weet niet of diegene het gezegde juist interpreteerde...  e050

pimmers

• Junior gebruiker
  • **
Dat was dus ook precies wat ik bedoelde, een aannemer en of berger heeft de materialen die nodig zijn.
De brandweer niet en al zouden ze het hebben missen ze kennis en ervaring om het goed aan te pakken.

Walker

• Senior gebruiker
Toch zoveel schade aan het brugdek dat deze er tussenuit gevaren wordt, en op transport gaat. Hopelijk ergens dichtbij op een kade, en dat deze zsm weer teruggeplaatst kan worden.
Mister Livingstone, I presume?

DoubleB

• Forum gebruiker
Citaat van: Walker link=msg=1346176 date=1429955983
Toch zoveel schade aan het brugdek dat deze er tussenuit gevaren wordt, en op transport gaat. Hopelijk ergens dichtbij op een kade, en dat deze zsm weer teruggeplaatst kan worden.

De schade is (vanuit mijn brug-technisch oogpunt) heel groot. Geleiderwielen zijn afgebroken, er zijn diagonale spanten in de heftorens afgebroken, om nog maar niet te beginnen over de ribben onder het dek, de mogelijke ontzetting van de spanten van het dek en alle te vervangen tuien.

Het dek is haar Hollandia in Krimpen aan den IJssel gevaren. Zij hebben van juli tot september 2012 de brug constructief gerenoveerd.
Op dit moment wordt er gesproken over 2 maanden, maar ik hoor ook geluiden van 4 maanden die nodig zijn om de boel te herstellen.
1 ding is wel zeker, hij zal volledig geïnspecteerd moeten worden, zowel de heftorens als het dek en mogelijk zal er elektrisch ook wat schade zijn, maar dat is pure speculaas.