Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 686372 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Ingevreten nokkenassen bij de 5cil TDI,
Die worden niet meer geleverd. Het is allemaal 4 cilinder geworden. Sinds een jaar of 5 ongeveer...


Odin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Weet ik, maar het was als breder vergelijk, omdat ik in het topic ook andere pre-LAPV auto's voorbij zag komen als vergelijk.
Ondanks dat die 5cil niet meer geleverd wordt, hebben ze afgelopen jaren gewoon nog in de vloot gereden en hier en daar mogelijk nog steeds.

Hoe goed een auto/busje het houdt, hangt van heel veel factoren af.
Er zijn er die zonder hele grote reparaties ruim boven de 2,5 ton gaan en anderen hebben bij de 180.000km al een verschrikkelijke historie.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Klopt hoor... maar gezien ons gehele wagenpark, landelijk en stedelijk kan ik wel stellen dat VW het 100x beter doet dan onze Opel tijd...

Wat trouwens vaak bij nieuwe ambulances een probleem is, is de turbo, automaat, aandrijfassen en spruitstukken.
Bijna alle nieuwe T5,5 ambu's bij ons hebben gedoe.


gebruiker0401206

  • Gast
Vind t altijd een heel gevaarlijke aanname om zomaar in te vullen wat iemand voor een beroep heeft op het forum. Het HV forum heeft een zeer diverse gebruikersgroep. Van hulpverlening, tot defensie, tot mensen in de amber tak, tot geïnteresseerden voor het vakgebied.

Ze over één kam scheren en aangeven dat ze het toch niet weten acht ik heel kort door de bocht.
Mijn functie ben ik heerlijk open en eerlijk over geweest. En er zijn forumleden die een behoorlijk wagenpark ter beschikking hebben. Ik heb tot nu toe van medewerkers van politie, brandweer of reddingsbrigade hier zeer waardevolle informatie opgedaan die we ook meenemen in product ontwikkeling. Daar ben ik zeer dankbaar voor!

Ook andere leveranciers op het forum maken zich kenbaar als leverancier (electrostart, Marelko oa).


Om even terug te keren naar het topic. Ik stel voor dat we eerst eens kijken naar de nieuwe me voertuigen die op de weg komen. Het zal vermoedelijk niet de seal of approval van blauwblauw krijgen omdat er geen grote m sticker op staat, maar denk dat het nog steeds zeer interessante voertuigen worden waar nadrukkelijk gekeken is naar de gebruikerswensen. Sommige producten overstijgen zelfs de gewenste specificaties uit de  Aanbestedingsdocumenten. Dat noem ik namelijk roepen vanaf de zijlijn ;-)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Ook in de marktconsultatie voor de BPV zijn er al een aantal (concept) eisen langs gekomen welke zijn opgesteld naar aanleiding van de gebruikerswensen. Het had altijd meer kunnen zijn, maatgoed er is nu eenmaal beperkt budget....

het ziet er in elk geval hoopvol uit :)


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1407277 date=1455830206
Ook in de marktconsultatie voor de BPV zijn er al een aantal (concept) eisen langs gekomen welke zijn opgesteld naar aanleiding van de gebruikerswensen. Het had altijd meer kunnen zijn, maatgoed er is nu eenmaal beperkt budget....

het ziet er in elk geval hoopvol uit :)

Zou je een link kunnen plaatsen van de concept eisen?


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
'Dieselauto's politie nog geen feit'

Het is nog maar de vraag of de politie dieselauto's gaat aanschaffen. Dat zegt staatssecretaris Dijksma die onder meer verantwoordelijk is voor het milieu. Natuurorganisaties zijn boos omdat er bij de aanbesteding van nieuwe politieauto's alleen de dieselvariant overwogen zou worden.

De aanbesteding moet nog de deur uit, maar de politie is bezig met een marktconsultatievoor 1200 nieuwe voertuigen. Daarin wordt volgens Natuur en Milieu geëist dat de nieuwe auto's diesels zijn. De reden daarvoor is dat de politie geen motorrijtuigenbelasting hoeft te betalen. Een dieselauto is daardoor veel voordeliger.

Volgens Dijksma is het nog geen uitgemaakte zaak dat er inderdaad dieselauto's besteld worden. "Ik heb begrepen dat het nog een conceptaanbesteding is. Ze gaan er zelf over, maar er is veel aanleiding om het nog eens goed te bekijken", zei de staatssecretaris voor het wekelijkse kabinetsberaad.

"Bij de klimaattop vorig jaar november in Parijs hebben we duidelijk afgesproken dat de overheid bij het vernieuwen van het wagenpark het goede voorbeeld moet geven. en waar het kan zo milieuvriendelijk mogelijk moet zijn." Ze roept de politie op nog eens goed naar de aanbesteding te kijken.

Bron: www.nos.nl


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Diesel qua brandstof is toch goedkoper dan gas of benzine...
Stel:

4x per week tanken op een noodhulp.
Gemiddeld gaan er 45-50 liter in. Dus 50x0,99(prijs lokaal diesel) is 50 euro voor 1 tank en 200 euro per week

Dezelfde situatie maar dan met benzine: 50x1,28 is 64 euro voor tsnk benzine en 256 euro voor een week...
Dan snap ik wel dat men diesel pakt ipv benzine. 1 tank meer bij diesel is uiteindelijk goedkoper....


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: en-er-gy link=msg=1412237 date=1457710196
Diesel qua brandstof is toch goedkoper dan gas of benzine...
Stel:

4x per week tanken op een noodhulp.
Gemiddeld gaan er 45-50 liter in. Dus 50x0,99(prijs lokaal diesel) is 50 euro voor 1 tank en 200 euro per week

Dezelfde situatie maar dan met benzine: 50x1,28 is 64 euro voor tsnk benzine en 256 euro voor een week...
Dan snap ik wel dat men diesel pakt ipv benzine. 1 tank meer bij diesel is uiteindelijk goedkoper....
4 keer per week tanken met een noodhulp auto? ;D


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: en-er-gy link=msg=1412237 date=1457710196
Diesel qua brandstof is toch goedkoper dan gas of benzine...
4x per week tanken op een noodhulp.
Diesel is goedkoper dan benzine, maar weer duurder dan gas. Benzinemotor is weer sneller dan de diesel, echter is een dieselmotor weer robuster (uitzonderingen daar gelaten). Gas is feitelijk een veredelde benzinemotor met veel minder power.

Daarnaast 4x tanken per week is leuk idd voor jou personen auto. Onze surveillance auto rijd per dienst tussen de 200 en 350 km. Dit is de afstand die je ook voor een dienst van de noodhulp politieauto mag rekenen, stedelijk gebied daargelaten maar deze draaien ook veel stationair waardoor je feitelijk ook diezelfde hoeveelheid brandstof verbruikt. Ik moet dan om de 2,5 dagen tanken met de dienst auto wat dus overeen zou komen met om de 2,5 diensten moeten tanken.

Let wel dit is een gemiddelde en er zijn genoeg zaken waardoor je sneller door je brandstof heen bent. Er zijn zelfs wel eens diensten dat je 2x bij de pomp staat om te tanken. Dus vergis je niet in de tank aantallen want het verbruik is niet vergelijkbaar met jan modaal of de gemiddelde vertegenwoordiger die alleen maar snelweg kilometers maakt en "normaal" rijden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v