Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 686435 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Citaat van: silque link=msg=1447430 date=1474016475
@Wout niet te snel conclusies trekken, het gaat om een minimale snelheid.

Verder deel ik je opmerkingen, wat ik wel bijzonder vindt is dat ik de aanbesteding lees en dat deze precies overeen komt met de huidige Touran en Transporters.
Hoe gaat het traject nu verder?

De eis is gewoon niet goed. Minimale snelheid moet minimaal 200+ zijn.

Verder zitten er wel verbeteringen in: extra blauw naar voren, knipperend grootlicht standaard aan, een radio aan boord ( 098uo )en een eigen plek voor de vesten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

cavia

• Senior gebruiker
Ik lees hierin niks terug over de stop transparanten in de lichtbalk bij de personenauto, is die eis verdwenen?

Sjaak-010

• Junior gebruiker
  • **
Citaat van: silque link=msg=1447430 date=1474016475
@Wout niet te snel conclusies trekken, het gaat om een minimale snelheid.

Verder deel ik je opmerkingen, wat ik wel bijzonder vindt is dat ik de aanbesteding lees en dat deze precies overeen komt met de huidige Touran en Transporters.
Hoe gaat het traject nu verder?
Ik heb het al eerder gezegd, niets kan de lange doorlooptijd/vertraging verlaren, anders dan onwil of besluiteloosheid.
Gelukkig is het gestart, gun iedereen het juiste gereedschap en materiaal!

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Citaat van: Wout link=msg=1447347 date=1473967828
Opmerkingen:
- Maglites in het voertuig valt me op. Die dingen worden bijna niet meer gebruikt
- Goed dat de harnassen een eigen opbergruimte krijgen ipv los achterin
- Eindelijk weer een radio, en nu ook 2 USB oplaadpunten voorin: top!
{...}

- Maglites gebruik ik tijdens de avond en nachtdiensten zeker wel! Geven meer licht dan dat baggerlampje van de baas.
- Bus: in de deuren. Auto: bijrijderstoel of achter de stoelen of onder de schuiflades in de kofferbak.
- Radio? Irritant tijdens de dienst. 2 usb aanslutiingen; neem via alibaba een 12v stekker met 2 snoeren.

Ben al blij dat die nieuwe systemen tenminste werken, ondanks dat wij natuurlijk weer de goedkoopste zooi hebben.
Groeten,  Tazbrw

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Citaat van: DiNozzo link=msg=1447440 date=1474017280

Waarom zouden we in hemelsnaam minimaal 200+ moeten hebben? Dat mag je niet eens rijden  ::)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

André Welten

• Senior gebruiker
Citaat van: cavia link=msg=1447449 date=1474019785
Ik lees hierin niks terug over de stop transparanten in de lichtbalk bij de personenauto, is die eis verdwenen?
Denk dat als je meer blauw naar voor wilt je iets anders op zal moeten offeren, je hebt nu eenmaal een beperkte breedte op een Touran of Golf.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: André Welten link=msg=1447494 date=1474031041
Denk dat als je meer blauw naar voor wilt je iets anders op zal moeten offeren, je hebt nu eenmaal een beperkte breedte op een Touran of Golf.

Hoezo? Hoef toch niet perse in de balk? Kan toch ook zijn door middel van dashboardflitser, of voor de binnenspiegel, bij de buitenspiegels enzo. Mogelijkheden genoeg om meer blauw naar voren te brengen zonder dat je wat uit de balk moet halen. Kijk maar eens naar de meeste slick-tops van de VS. En in de balk: zowel boven als onder blauw, dan heb je ook al veel meer licht.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

André Welten

• Senior gebruiker
Ik weet niet of het Whelen blijft, maar zij hebben hun dual-color LED's nog steeds niet ECE R65 Klasse 2 laten keuren, dus dat wordt wat moeilijk...(maar voor hetzelfde geld wordt het een ander merk...).

Cabo

• Senior gebruiker
Citaat van: DiNozzo link=msg=1447440 date=1474017280

Nee joh, anders kunnen we niet meer in Tourans rijden.

Citaat van: silque link=msg=1447484 date=1474029300
Waarom zouden we in hemelsnaam minimaal 200+ moeten hebben? Dat mag je niet eens rijden  ::)

Met die beredenering mogen wij ook geen 170 rijden.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Citaat van: silque link=msg=1447484 date=1474029300

Omdat we dat wel rijden. Athans de teller zit bij mij wekelijks tegen de max aan van 194 in de touran.
Omdat de kia van mijn opa dat ook haalt. Omdat bij iedere achtervolging onze auto te traag is.