Het is niet voor niets dat de ambulance en politie wereld kiest voor een wat duurder en kwalitatief beter product, en dan bedoel ik Mercedes bij de ambulance tak en VW bij de pliesie.
En toch is dat niet waar, in Spanje, Frankrijk, Portugal, Duitsland, enz. Kom ik genoeg andere merken tegen en daar voldoen ze wel, ik denk eerder dat het te maken heeft met preventief onderhoud en daar ook secuur mee omgaan.
Er is al meerdere keren met diverse voorbeelden aangegeven dat er bij Renault/Opel wel eens wat sneuveld. Zo was er het voorbeeld van een Politie Renault met 100.000km op de teller die rond hobbelde met de derde!! motor
Ik weet hier uit Flevoland al twee Tourans die met een derde motor rondrijden, dus wat is het punt?
Dat klopt niet wat je nu zegt. Want volgensmij komen alleen de personenauto's en terreinauto's bij Volkswagen vandaan en de personen/ gesloten bussen bij Mercedes-Benz. Onder andere de Citan, Vito en Sprinter.
En wanneer het niet een standaardvoertuig moet worden mag er al weer worden afgeweken bij de aankoop.
Vanaf 2002 lag PON/VW er al eens eerder uit bij de Politie. Regio's die soms al tientallen jaren met volle tevredenheid met VW reden moest verplicht overstappen op een andere merk. Amsterdam hielt voet bij stuk en bleef gewoon VW Golfjes inkopen. Toen vanaf 2008 landelijk weer PON/VW ingekocht mocht worden zag je regio breed, van noord tot zuid, dat massaal de Zafira's, Focussen, C-max, Mondeo's en zelfs Space Star (regio RR) weer snel werden vervangen door een VW. Dit was nog voor de LAPV. Ook dit zal niet zomaar zijn.
Er zijn ook genoeg voertuigen afgevoerd die nog niet eens moesten worden afgevoerd, maar de korpsleiding wilden prestigieus laten zien dat ook bij hen de aanbesteding de intrede had gedaan. Niet voor niets hebben ook diverse regio's zolang mogelijk gedaan met de voertuigen die zij vonden beter voldoen. Zoals Den Haag, Rotterdam, Utrecht en het door jou aangehaalde Amsterdam wilde de golfjes niet inruilen tegen de Tourans.