Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 691494 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

André Welten

• Senior gebruiker
Als we alle door Proost genoemde merken plus het VAG-concern willen afschrijven, blijven eigenlijk alleen BMW, Mercedes-Benz en Volvo nog over...(of je moet in de USA willen gaan shoppen...).

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Mercedes kan in ieder geval een hoop verschillende soorten voertuigen leveren.

Proost

• Politiekundige
  • Forum gebruiker
Vergeet de japanners niet. De RAC heeft ook Mitsubishi en Toyota ingekocht. Echter te weinig dat ik er iets zinnigs over kan zeggen. Zie nu nog wel regelmatig oude space stars rond rijden die al heel wat jaren mee zijn gegaan.

@Bert65; Dat ik het niet op Frans heb klopt. Maar dat heeft er denk ik meer mee te maken dat we voor het werk drie keer Frans hebben moeten rijden en er eigenlijk altijd wel wat stuk was aan die wagens. Daarna overgestapt op een touran en het was opgelost. Het zou natuurlijk kunnen dat die drie Franse auto's gewoon nét allemaal op maandagochtend gemaakt zijn en die ene Touran nu net de beste uit de lijn was. Maar dat zullen we nooit weten. Ben jij wel geheel objectief als het om Franse auto's gaat? ;)

Vwb wegligging (waarschijnlijk duidt je op de soepele vering van menige Franse auto) durf ik de test wel aan. Ik heb een Renault ooit in een rechtse bocht zijn rechter achterwiel doen laten optillen. Dat is me bij een VW nog nooit gelukt. Dat Franse auto's comfortabeler zijn in de stoel en zachter geveerd zijn ben ik het helemaal eens. Dat dat ook lijdt tot betere (rij)prestaties (want de prioriteit ligt net wat anders bij een dienstvoertuig) durf ik te betwijfelen.

CopVR3

• Senior gebruiker

Dat opel en Ford niet voldoen wordt hier door de VW liefhebbers breed uitgemeten, feit blijft dat gezien vanuit de Blauwe tak over de hele EU heen deze twee merken wel meer worden gebruikt.
Ik kan alleen maar zeggen dat toen wij Opel reden, wij zeer veel ellende hadden met die autos.
Ze waren gewoon niet opgewassen tegen politiegeweld. Daar waar VW zeer weinig steken laat vallen.

Van Ford weet ik niks.

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Vergeet niet dat er nog veel meer overheidsdiensten met PON/VW rijden zonder dat ze hier contractueel aan verbonden zijn. Dat zal toch niet zomaar zijn. De komende 5 jaar komen in ieder geval alle "dienstauto's" van de Brandweer wel bij VW vandaan want PON heeft hiervoor de aanbesteding binnen weten te halen. Polo, Touran en Transporter gaan het landelijke gezicht worden van de Brandweer dienstauto's! Opbouw wordt gedaan door Modiforce.

Vanaf 2002 lag PON/VW er al eens eerder uit bij de Politie. Regio's die soms al tientallen jaren met volle tevredenheid met VW reden moest verplicht overstappen op een andere merk. Amsterdam hielt voet bij stuk en bleef gewoon VW Golfjes inkopen. Toen vanaf 2008 landelijk weer PON/VW ingekocht mocht worden zag je regio breed, van noord tot zuid, dat massaal de Zafira's, Focussen, C-max, Mondeo's en zelfs Space Star (regio RR) weer snel werden vervangen door een VW. Dit was nog voor de LAPV. Ook dit zal niet zomaar zijn.

Voor de rest interessant om te lezen hier dat voornamelijk de niet LAPV eindgebruikers hun best doen om LAPV eindgebruikers te overtuigen dat VW niet deugt en niet geschikt is voor het Politiewerk. Ik zou bijna zeggen schoenmaker blijf bij je leest maar laat ik dat maar niet doen O0

Bernt

• Senior gebruiker
Citaat van: blauwblauw link=msg=1455416 date=1478102962
Vergeet niet dat er nog veel meer overheidsdiensten met PON/VW rijden zonder dat ze hier contractueel aan verbonden zijn. Dat zal toch niet zomaar zijn. De komende 5 jaar komen in ieder geval alle "dienstauto's" van de Brandweer wel bij VW vandaan want PON heeft hiervoor de aanbesteding binnen weten te halen. Polo, Touran en Transporter gaan het landelijke gezicht worden van de Brandweer dienstauto's! Opbouw wordt gedaan door Modiforce.

Vanaf 2002 lag PON/VW er al eens eerder uit bij de Politie. Regio's die soms al tientallen jaren met volle tevredenheid met VW reden moest verplicht overstappen op een andere merk. Amsterdam hielt voet bij stuk en bleef gewoon VW Golfjes inkopen. Toen vanaf 2008 landelijk weer PON/VW ingekocht mocht worden zag je regio breed, van noord tot zuid, dat massaal de Zafira's, Focussen, C-max, Mondeo's en zelfs Space Star (regio RR) weer snel werden vervangen door een VW. Dit was nog voor de LAPV. Ook dit zal niet zomaar zijn.

Voor de rest interessant om te lezen hier dat voornamelijk de niet LAPV eindgebruikers hun best doen om LAPV eindgebruikers te overtuigen dat VW niet deugt en niet geschikt is voor het Politiewerk. Ik zou bijna zeggen schoenmaker blijf bij je leest maar laat ik dat maar niet doen O0
Transporter?? Die klasse heeft MB gewonnen =)

TAS-716

• Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
De komende 5 jaar komen in ieder geval alle "dienstauto's" van de Brandweer wel bij VW vandaan want PON heeft hiervoor de aanbesteding binnen weten te halen. Polo, Touran en Transporter gaan het landelijke gezicht worden van de Brandweer dienstauto's! Opbouw wordt gedaan door Modiforce.
Dat klopt niet wat je nu zegt. ::) Want volgensmij komen alleen de personenauto's en terreinauto's bij Volkswagen vandaan en de personen/ gesloten bussen bij Mercedes-Benz. Onder andere de Citan, Vito en Sprinter.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.

mark hes

• Senior gebruiker
Citaat van: Bert65 link=msg=1455320 date=1478045165
Schijnbaar heb je het niet op Franse merken maar onderbouwen kan je het niet. Ik denk zelfs dat voertuigen uit van PSA, zelfs met alle troep die ingebouwd wordt, niet onder zullen doen voor een VW maar zelfs beter op de weg zouden liggen.
Jij rijd een Renault, woon-werkverkeer.

Er is al meerdere keren met diverse voorbeelden aangegeven dat er bij Renault/Opel wel eens wat sneuveld. Zo was er het voorbeeld van een Politie Renault met 100.000km op de teller die rond hobbelde met de derde!! motor

Ik heb zelf Bij een Renault bedrijfswagen garage gewerkt, en er plofte wel eens een motor of versnellingsbak, en dat waren auto's waar niet voorzichtig mee gereden werd, zoals coureursdiensten.

Het is niet voor niets dat de ambulance en politie wereld kiest voor een wat duurder en kwalitatief beter product, en dan bedoel ik Mercedes bij de ambulance tak en VW bij de pliesie.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Citaat van: mark hes link=msg=1455438 date=1478107702
Het is niet voor niets dat de ambulance en politie wereld kiest voor een wat duurder en kwalitatief beter product, en dan bedoel ik Mercedes bij de ambulance tak en VW bij de pliesie.
En toch is dat niet waar, in Spanje, Frankrijk, Portugal, Duitsland, enz. Kom ik genoeg andere merken tegen en daar voldoen ze wel, ik denk eerder dat het te maken heeft met preventief onderhoud en daar ook secuur mee omgaan.

Citaat van: mark hes link=msg=1455438 date=1478107702
Er is al meerdere keren met diverse voorbeelden aangegeven dat er bij Renault/Opel wel eens wat sneuveld. Zo was er het voorbeeld van een Politie Renault met 100.000km op de teller die rond hobbelde met de derde!! motor
Ik weet hier uit Flevoland al twee Tourans die met een derde motor rondrijden, dus wat is het punt?

Citaat van: TAS-716 link=msg=1455436 date=1478107225
Dat klopt niet wat je nu zegt. ::) Want volgensmij komen alleen de personenauto's en terreinauto's bij Volkswagen vandaan en de personen/ gesloten bussen bij Mercedes-Benz. Onder andere de Citan, Vito en Sprinter.
En wanneer het niet een standaardvoertuig moet worden mag er al weer worden afgeweken bij de aankoop.
Er zijn ook genoeg voertuigen afgevoerd die nog niet eens moesten worden afgevoerd, maar de korpsleiding wilden prestigieus laten zien dat ook bij hen de aanbesteding de intrede had gedaan. Niet voor niets hebben ook diverse regio's zolang mogelijk gedaan met de voertuigen die zij vonden beter voldoen. Zoals Den Haag, Rotterdam, Utrecht en het door jou aangehaalde Amsterdam wilde de golfjes niet inruilen tegen de Tourans.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

mark hes

• Senior gebruiker
Citaat van: HIT link=msg=1455443 date=1478108193
En toch is dat niet waar, in Spanje, Frankrijk, Portugal, Duitsland, enz. Kom ik genoeg andere merken tegen en daar voldoen ze wel, ik denk eerder dat het te maken heeft met preventief onderhoud en daar ook secuur mee omgaan.

Ik weet hier uit Flevoland al twee Tourans die met een derde motor rondrijden, dus wat is het punt?
Ik dacht dat jij VW fan was  ;)

Politie auto's worden goed onderhouden, daar twijfel ik niet aan.

Zoals eerder gemeld heb ik zelf bij Renault gewerkt zowel bedrijfswagens als personenwagens, bij de bestelbusjes kwam het regelmatig voor dat er motoren en versnellingsbakken vervangen moesten worden.
Er zijn hier op het forum verschillende posts geweest waarin word verklaart dat de techniek van Opel en Renault minder bestand is tegen het politie geweld dan een VW.

Enjah een VW kan ook gewoon kapot.