Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 691503 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

braboz

• Forum gebruiker
Citaat van: HIT link=msg=1456283 date=1478510920
http://alexmiedema.nl/2016/11/07/brandweer-ondertekent-raamcontract-mercedes-benz-bestellers/
ik lees dat toch anders, PON heeft maar een deel gewonnen en met de citan staat ook het contract voor de touran onder druk.
De keuze voor mercedes zal mede komen doordat volkswagen op de crafter geen volautomaat mag leveren en men op zoek is naar volautomaten. Is ook een van de redenen dat men bij de ambulancediensten in sprinters rijd en ook de politie meer sprinters dan crafters heeft.

Bernt

• Senior gebruiker
Citaat van: braboz link=msg=1456316 date=1478524462
De keuze voor mercedes zal mede komen doordat volkswagen op de crafter geen volautomaat mag leveren en men op zoek is naar volautomaten. Is ook een van de redenen dat men bij de ambulancediensten in sprinters rijd en ook de politie meer sprinters dan crafters heeft.
Nieuwe crafter heeft ze wel.

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1455751 date=1478245250
Hmm... Mini... politiewagen?

Wat ik uit eigen ervaring met een Cooper van zeg 10 jaar terug weet is dat hij solide is en heel fijn rijdt, maar keihard geveerd is (nadelig bij drempeltjes) en een (voor het formaat van de wagen) echt enorme draaicirkel heeft, waardoor de meeste U-turns op steken uitlopen. Ik weet niet of er op dat gebied met de nieuwere en/of grotere modellen vooruitgang is gemaakt...? Zo niet, dan zou ik persoonlijk zeggen: ongeschikt.

Deze:
http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/114172/M-PM_899_-_MINI_John_Cooper_Works_-_PKW_Polizeipressestelle/photo/286058
was dann ook voornamelijk als PR-gag bedoeld.

Nou...

Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Citaat van: flowcop link=msg=1456344 date=1478536421
Nou...

De mini verschijnt vanaf vandaag in het Weerter straatbeeld. Daarna zal de mini nog een maand door de regio Weert rijden. De mini is voorzien van politiestriping, maar heeft verder geen zwaailichten. De auto zal voornamelijk bij bijeenkomsten worden ingezet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
... dus weer een PR-gag, tot nader order ;)

Sent with Tapatalk on the move

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Bernt link=msg=1456323 date=1478526721
Citaat van: braboz link=msg=1456316 date=1478524462
Sterker nog, VW heeft een traploze versnellingsbak waar Mercedes nog steeds gebruikt maakt van een elektronisch geschakelde bak.

En met de komst van de MAN TGE wordt het scala van de MAN groep nog groter qua Crafter.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Citaat van: flowcop link=msg=1456344 date=1478536421
Nou...

Ik vind hem die strepen helemaal niet misstaan hoor.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: DiNozzo link=msg=1456348 date=1478537045

Dacht ik toch dat wij als Politie helemaal geen cadeautjes mochten aannemen... ter promotie van een merk of als reclame object... ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

r.bles

• Ambuchauff
  • Senior gebruiker
Citaat van: Bernt link=msg=1456323 date=1478526721

Die nieuwe Crafter verwachten ze al jaren, maar inmiddels leverbaar??
Zou inderdaad ook met een volautomaat komen.
Als je in Modellen overzicht op de site van VW Automaat intypt komt er vanalles te voorschijn behalve de Crafter.

Of vervalt de Crafter omdat de MAN busjes er voor in de plaats komen??
1:87 modelletjes:  

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: r.bles link=msg=1456533 date=1478629062
Of vervalt de Crafter omdat de MAN busjes er voor in de plaats komen??

Dat sowieso niet. De MAN busjes zijn er pas vanaf 3.5 of 5 Ton (1 van die 2). Voor de lichtere klasse blijf je dus op Volkswagen aangewezen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens