Flikken Rotterdam vanaf voorjaar 2016 op de buis bij NPO 1

Auteur Topic: Flikken Rotterdam vanaf voorjaar 2016 op de buis bij NPO 1  (gelezen 3743 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Nieuwe politieserie: Flikken Rotterdam
Laatste update: 29-04-2015 | 19:20

Rotterdam - In navolging van de politieserie Flikken Maastricht, komt er nu Flikken Rotterdam. Afgelopen donderdag 23 april was de aftrap en werden in Rotterdam al enkele shots geschoten. Ook werd burgemeester Aboutaleb geïnterviewd voor een promotiefilm van de serie. RTL Boulevard kondigde de nieuwe serie aan.

De keuze voor Rotterdam was niet moeilijk, zegt politieproducer Erik van Rijsselt van zowel de Maastrichtse als Rotterdamse serie. ‘De Maasstad is een aantrekkelijke locatie om te filmen. Iconen als de Erasmusbrug en de skyline van Rotterdam zullen zeker niet ontbreken.’ Bovendien is het ook een dynamische wereldstad met vele culturen. ‘Genoeg inspiratie voor mooie onderwerpen’, vindt Remco van Leen, mediadirecteur van AVRO/TROS.

Recherche
Waar Flikken Maastricht vooral het blauw op straat belicht, zoemt Flikken Rotterdam meer in op het werk van de recherche. Ook de rol van het Openbaar Ministerie komt aan bod. Wat het script betreft, heeft de politie een belangrijke vinger in de pap. ‘De werkwijze van de politie moet wel kloppen met de werkelijkheid, anders gaat het niet door’, aldus Van Rijsselt. De scriptschrijvers zullen ook nog voorgesprekken hebben met rechercheurs in Rotterdam.

Paarden en honden
Naar verwachting komen onderwerpen als High Impact Crime (denk aan woninginbraak, straatroof, overval, geweld) en ondermijning (de vermenging van onderwereld en bovenwereld) zeker aan de orde. De serie is behoorlijk waarheidsgetrouw. ‘Politieauto’s krijgen een ander kenteken, de paarden en honden worden echt door de politie ingezet.’

Cast
De cast wordt eind augustus of begin september gepresenteerd. Namen kan hij nog niet noemen. Van half september tot eind november zijn de draaidagen gepland voor de tien afleveringen van de serie van Eyeworks. In het voorjaar van 2016 wordt Flikken Rotterdam uitgezonden door AVRO/TROS.

BRON: https://www.politie.nl/nieuws/2015/april/29/00-nieuwe-politieserie-flikken-rotterdam.html

https://www.youtube.com/watch?v=pIesYhiX_W0
Flikken Rotterdam Teaser

Gepubliceerd op 29 apr. 2015 AVROTROS

AVROTROS komt in het voorjaar van 2016 met de nieuwe politieserie Flikken Rotterdam. Burgemeester Aboutaleb heeft hoogstpersoonlijk en vol trots bekendgemaakt dat zijn stad aan de Maas een spin-off van het populaire Flikken Maastricht krijgt. Dezelfde mix van spannende actie, klassieke whodunits en de persoonlijke interactie tussen de hoofdpersonen maar dan in een andere stad en andere teams. Flikken Maastricht blijft uiteraard ook gewoon bestaan!

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

DD

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 30 april 2015, 15:41:01
Beetje rare naam voor een politieserie uit Rotterdam. 'Flikken' is een typisch Vlaams woord dat in ons land niet wordt gebruikt voor de politie, ik denk zelfs niet in Maastricht.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding

Job45

• EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 30 april 2015, 16:52:31
Citaat van: DD link=msg=1347046 date=1430401261
Beetje rare naam voor een politieserie uit Rotterdam. 'Flikken' is een typisch Vlaams woord dat in ons land niet wordt gebruikt voor de politie, ik denk zelfs niet in Maastricht.
Naamsbehoud vanwege de bekendheid gok ik, met iets van 'Wouten Rotterdam' klinkt natuurlijk weer heel onbekend.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2016, 14:53:15
Tenenkrommend slecht....
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

DD

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2016, 00:10:01
Citaat van: 0501 link=msg=1403197 date=1454248395
Tenenkrommend slecht....
Inderdaad. Waarom verdiept zo'n programmamaker zich niet in hoe het er echt aan toe gaat bij de politie?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2016, 07:02:01
Ach, dat boeit mij nog niet eens zo heel veel. Als het een op zichzelf staande serie was, maar dit is gewoon een serie waar de politie haar medewerking aan heeft verleend. Dat maakt het voor mij nog erger.

Ik heb voor de gein nog de laatste aflevering proberen te kijken ivm de "actie".... man wat heb ik daar een spijt van...
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.