GRIP 1 (kermisattractie vastgelopen) Oude Raadhuisstraat - Didam 05-05-2015

Auteur Topic: GRIP 1 (kermisattractie vastgelopen) Oude Raadhuisstraat - Didam 05-05-2015  (gelezen 9774 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

BvE

• Manschap A
  • Senior gebruiker
  • 112, daar red je levens mee!
Ik heb zelf een aantal jaar geleden zelf ook vast gezeten in deze attractie, waarbij toen de zwaartekracht er voor zorgde dat de bak goed hing. Misschien is er in dit geval een rem of iets dergelijks vastgelopen?

GLZ

• Senior gebruiker
Volgens berichten op twitter zijn de mensen er uit...

112fotograaf

• Forum gebruiker
Wat is het nut van de traumaheli hier?

Nickvm

• Senior gebruiker
Mensen drie kwartier op de kop in kermisattractie Didam
DIDAM - In Didam hebben mensen drie kwartier vastgezeten in een kermisattractie. Volgens berichten op twitter zouden er zeven mensen in de attractie hebben gezeten. De inzittenden zijn inmiddels uit de attractie bevrijd. De politie meldt dat de attractie vastliep op 20 tot 25 meter hoogte.
De hulpdiensten rukken massaal uit, vooral omdat het erg druk is op de kermis.
Later meer

Bron
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2091313/mensen-drie-kwartier-op-de-kop-in-kermisattractie-didam.htm#.VUkTivntmko

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Citaat van: 112fotograaf link=msg=1348380 date=1430852261
Wat is het nut van de traumaheli hier?

Nou, om hulp te verlenen.
Ruim 3 kwartier op de kop hangen kan niet goed zijn voor je bloedsomloop.

scorpionadvies

• beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
Volgens mij is een trauma heli opgeroepen binnen het protocol van GRIP 1 voor hulpverlening aan degene die in de atractie vastzitten.

Als een hoogwerker niet werkt.. wellicht een leger heli invliegen met abseilers (zoals in de Alpen wel eens gebeurd)  ?

Als je lang op je kop hangt kun je volgens mij behoorlijk gewond raken.. Is niet een normale positie volgens mij :)

bart007

• Senior gebruiker
VNOGregio ‏@VNOGregio  2 minuten geleden
#Didam, grip 1, personen vast in kermisattractie op hoogte, personen inmiddels bevrijd.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

hc-dragon

• Junior gebruiker
  • **
Wij hebben vorig jaar met zo een geoefend zelfde scenario der zit een nood bediening op en dan moet ie met de zwaartekracht weer naar beneden gaan alleen moet je wel een stukje klimmen voor je der bent of er moet meer aan de hand wezen

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de toestand van de ongelukkige attractiefanaten.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Citaat van: scorpionadvies link=msg=1348384 date=1430852580
Volgens mij is een trauma heli opgeroepen binnen het protocol van GRIP 1 voor hulpverlening aan degene die in de atractie vastzitten.

Als je lang op je kop hangt kun je volgens mij behoorlijk gewond raken.. Is niet een normale positie volgens mij :)

Inzet MMT heeft natuurlijk niks met de GRIP regeling te maken.. Maar een dosis paracetamol kan je waarschijnlijk wel gebruiken hierna. Dat zal niet de directe reden zijn geweest voor het MMT, tenzij specifieke problematiek daarboven.. Maar ik ken de overwegingen niet van de MKA ;)