GRIP 1 Zeer Grote brand (Nooteboom Trailers) Nieuweweg - Wijchen 08-05-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer Grote brand (Nooteboom Trailers) Nieuweweg - Wijchen 08-05-2015  (gelezen 16405 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Silenia

  • Geďnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Melding op liveblog van 10.19 verschijnt voor mij nu pas, terwijl ik toch tussentijds gerefresht heb. Nou ja, livestream intussen hersteld.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
10.26 uur Corine van Dijk sprak één van de werknemers van Nooteboom. De persoon die zwaargewond raakte is een medewerker van de spuiterij van het bedrijf. Hij heeft ernstige brandwonden.

Via de livestream van Omroep Gelderland: http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2091570/liveblog-7-gewonden-door-explosie-en-grote-brand-op-industrieterrein-wijchen.htm#.VUxzg_ntmkr


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
10.28 uur Politie verwacht dat de brand rond 14.00 uur vanmiddag onder controle zal zijn.

Dat wordt dan nog een flinke klus...
Via livestream van Omroep Gelderland: http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2091570/liveblog-7-gewonden-door-explosie-en-grote-brand-op-industrieterrein-wijchen.htm#.VUxz3fntmkr


Silenia

  • Geďnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Citaat
10.28 uur Politie verwacht dat de brand rond 14.00 uur vanmiddag onder controle zal zijn. Volgens de politie zijn er misschien minder mensen gewond geraakt dan in eerste instantie werd gemeld. Mogelijk zijn er 'slechts' 4 gewonden.

Laten we het hopen. Zijn er dan natuurlijk nog steeds vier te veel, maar nog altijd beter dan zeven.

Bron: nog steeds het Liveblog Omroep Gelderland. (Moet ik dit blijven linken? Zullen nu intussen al wel zo'n 10-15 links naar het blog in dit topic staan)


Silenia

  • Geďnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Citaat
Aantal gewonden afgeschaald naar 4 waarvan één persoon met ernstige brandwonden momenteel gestabiliseerd wordt in  #Radboudziekenhuis ^cw
Bron: Twitter Politie Wijchen (@POL_Wijchen)


Silenia

  • Geďnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Liveblog van Omroep Gelderland vermeldt nu dat enkele schoorstenen zijn omgevallen. Als ik de foto die erbij geplaatst is (zie melding van 10.59) echter vergelijk met een foto die bijna twee uur geleden door Jeroen Klaver op Twitter geplaatst is (deze tweet), dan is dat toch al zo sinds begin/vroeg stadium van de brand, of zie ik dit nu verkeerd?


Bommelerwaard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
    • Brandweer Brakel
Meerdere foto's:
GEWONDE BIJ ZEER GROTE BRAND NIEUWEWEG WIJCHEN; GRIP1 (FOTO'S) >
http://112gld-zuid.nl/nieuws/26-brandweer/branden/1248-zeer-grote-brand-nieuweweg-wijchen-grip1



Bommelerwaard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
    • Brandweer Brakel
via whatsapp gaat een filmpje rond van net nadat de brand is ontstaan.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Dergelijke metaalbedrijven werken doorgaans ook nog veel met acetyleen, zuurstof, argon e.d. Loopt die voorraad gevaar of heeft men dat (tot op heden) nog af kunnen schermen?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: André Welten link=msg=1349055 date=1431078585
Dergelijke metaalbedrijven werken doorgaans ook nog veel met acetyleen, zuurstof, argon e.d. Loopt die voorraad gevaar of heeft men dat (tot op heden) nog af kunnen schermen?
Een aantal jaren geleden op dat bedrijf geweest en volgens mij staat de opslagplaats van  dat soort gassen aan de andere zijde van het bedrijf zo'n kleine 100 meter van de spuiterij dus waarschijnlijk hebben deze niet geen direct gevaar gelopen.