Hoe dan ook er moet wat mij betreft veel meer opgetreden gaan worden op noem het voor mijn part kleine verkeersovertredingen want het wordt met de dag gekker lijkt het wel.
Afgelopen weekend 2 x 1 uur gekeken bij een redelijke kruising bij mij in Rotterdam te weten de Coolsingel met de Meent en Aert van Nesstraat.
Ik heb geen concrete aantallen bijgehouden want dat was ondoenlijk maar wat ik zag was het volgende.
In 10 minuten minimaal 20 van de onderstaande punten dus reken maar uit wat er in 1 uur tijd gebeurd daar.
Fietsers: tegen de richting in rijden, geen richting aangeven, door rood rijden, over het trottoir rijden, geen verlichting voeren c.q. rijden met defecte verlichting
Bromfietsers: door rood rijden, over verplicht fietspad rijden, geen richting aangeven, geen verlichting voeren c.q. rijden met defecte verlichting.
Voetgangers: door rood lopen.
Auto's: door rood rijden, niet verplichte rijrichting volgen en daarbij trambaan blokkeren, rechts inhalen, geen richting aangeven.
Motor: rechts inhalen, door rood rijden, onnodig geluid veroorzaken ( ontbreken decibelkiller).
Als je op deze kruising met op alle 6 de punten met zeker 10 man/vrouw per locatie zou staan dan ben je blij dat je na 1 uur schrijven pauze mag houden en dan nog is de kans groot dat je niet iedereen een proces-verbaal hebt kunnen geven voor de overtredingen die gepleegd worden.
Dus van mij mogen in ieder geval de BOA's in Rotterdam een uitbreiding van het takenpakket krijgen.