Gemeentes willen zelf kleine verkeersboetes uitschrijven

Auteur Topic: Gemeentes willen zelf kleine verkeersboetes uitschrijven  (gelezen 14517 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #80 Gepost op: 20 mei 2015, 11:26:48
Citaat van: SniperEye link=msg=1351458 date=1432113646
In een aantal landen is het gebruikelijk dat de leiding van een overheidsdienst tegelijk wisselt met een politiek benoemde leiding.

Ja, omdat in die landen het arbeids- en ontslagrecht ook totaal anders zijn dan in Nederland. ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #81 Gepost op: 20 mei 2015, 14:28:06
Citaat van: zwelgje link=msg=1351459 date=1432114008
Ja, omdat in die landen het arbeids- en ontslagrecht ook totaal anders zijn dan in Nederland. ;)


En er in sommige van deze landen iets minder scheiding is tussen wetgevende-, uitvoerende en rechterlijke macht.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Hartley

  • Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #82 Gepost op: 20 mei 2015, 17:51:17
Citaat van: Bollie link=msg=1351385 date=1432072320
Ik zeg hef de BOA's op en breng ze onder bij de politie. En geld wat naar de BOA's gingen gaat nu ook naar de politie.

Strak plan! Zijn we binnen nu en 10 jaar weer terug bij af. Politie gaat dan weer bezuinigen en de "BOA's" gaan als eerste de deur uit.

Ik heb die opmerking al vaker voorbij zien komen, maar dat is niet de oplossing. Of wil je alleen maar politie agenten door treinen laten wandelen in het huidige uniform, met vuurwapen? Zeer klantvriendelijk.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


guest15549

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 20 mei 2015, 18:09:04
Citaat van: Bollie link=msg=1351385 date=1432072320
Ik zeg hef de BOA's op en breng ze onder bij de politie. En geld wat naar de BOA's gingen gaat nu ook naar de politie.

Dat gaat het imago van de politie niet ten goede komen. (klik)


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #84 Gepost op: 20 mei 2015, 18:11:26
Citaat van: Hartley link=msg=1351486 date=1432137077
Strak plan! Zijn we binnen nu en 10 jaar weer terug bij af. Politie gaat dan weer bezuinigen en de "BOA's" gaan als eerste de deur uit.

Ik heb die opmerking al vaker voorbij zien komen, maar dat is niet de oplossing. Of wil je alleen maar politie agenten door treinen laten wandelen in het huidige uniform, met vuurwapen? Zeer klantvriendelijk.
Waarom niet? De conducteur is er voor de klantvriendelijkheid. Bij de meeste S&V teams die ik zie is klantvriendelijkheid ook niet de reden dat ze er zijn, de veiligheid wel.
Citaat van: RS496 link=msg=1351488 date=1432138144
Dat gaat het imago van de politie niet ten goede komen. (klik)
Uiteraard na de zelfde selectieprocedure te hebben voltooid..


Hartley

  • Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #85 Gepost op: 20 mei 2015, 20:50:42
Citaat van: Dion link=msg=1351489 date=1432138286
Waarom niet? De conducteur is er voor de klantvriendelijkheid. Bij de meeste S&V teams die ik zie is klantvriendelijkheid ook niet de reden dat ze er zijn, de veiligheid wel.Uiteraard na de zelfde selectieprocedure te hebben voltooid..

Conducteurs zijn ook BOA's. En klantvriendelijkheid is wel zeer degelijk een onderdeel van mijn werk. De klant zorgt namelijk wel direcr voor mijn boterham.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #86 Gepost op: 21 mei 2015, 11:25:12
Citaat van: Hartley link=msg=1351523 date=1432147842
Conducteurs zijn ook BOA's. En klantvriendelijkheid is wel zeer degelijk een onderdeel van mijn werk. De klant zorgt namelijk wel direcr voor mijn boterham.

Gelukkig is dat een onderdeel van het werk. Blij om dat te horen.
Ben zelf van mening dat er veel minder differentiatie binnen de wereld van opsporingsambtenaren moet worden gecreëerd. Wie nou wat mag, wanneer en hoe is nou niet echt helder. BOA’s in burger, in uniform etc etc. Duidelijkheid en eenduidigheid is echt nog steeds ver te zoeken.

Off subject
Laatst in Rotterdam weer een sterk staaltje klantvriendelijkheid meegemaakt met een aantal BOA’s OV. Leek wel een razzia en de klantvriendelijkheid echt ver te zoeken. Veel kale hoofden en norse gezichten. Heb een van de leden NP die ook aanwezig waren hierop geattendeerd. Zij waren het trouwens niet oneens met mijn observatie.


Boa Domein 1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #87 Gepost op: 26 juni 2015, 12:12:00
Citaat van: zwelgje link=msg=1350620 date=1431771869
Volgens mij heeft Oscar al globaal aangegeven wat er wel en niet kan. Maar gezien de discussie over " artikel 5",

uit de Circulaire Buitengewoon Opsporingsambtenaar:

Voor de duidelijkheid: de genoemde artikelen zijn de artikelen van het RVV waarvoor een BOA ook bij "niet stilstaand verkeer" bevoegd is. Artikel 5 Wvw lijkt mij dus niet onder de uitzondering voor "niet stilstaand verkeer" te vallen.

Dus het lijkt mij erg sterk dat er Boa's Domein 1 zijn die zelf kunnen handhaven op artikel 5 bij rijdend verkeer, ongeacht wat zij zelf beweren tegen collega's. Maar ik ben geen expert, dus misschien kan iemand als Oscar dit bevestigen/ontkennen.

Beste Zwelgje, Artikel 5 waarop hier gedoeld wordt heeft betrekking op plaats op de weg (art. 5 RVV en niet art. 5 WvW)

1. Plaats op de weg Artikel 5

1.Fietsers gebruiken het verplichte fietspad of het fiets/bromfietspad.
2.Zij gebruiken de rijbaan indien een verplicht fietspad of een fiets/bromfietspad ontbreekt.
3.Zij mogen het onverplichte fietspad gebruiken. Bestuurders van snorfietsen uitgerust met een verbrandingsmotor mogen het onverplichte fietspad slechts gebruiken met uitgeschakelde motor.
4.Bestuurders van fietsen op meer dan twee wielen die met inbegrip van de lading breder zijn dan 0,75 meter en van fietsen met aanhangwagen die met inbegrip van de lading breder zijn dan 0,75 meter mogen de rijbaan gebruiken.
5.Bestuurders vanaf 16 jaar van snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet mogen het trottoir en het voetpad gebruiken indien zij beschikken over een gehandicaptenparkeerkaart of een bij ministeriële regeling aangewezen kaart ten behoeve van het vervoer van gehandicapten.
6.Bestuurders jonger dan 16 jaar van snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet gebruiken het trottoir of het voetpad indien zij beschikken over een gehandicaptenparkeerkaart of een bij ministeriële regeling aangewezen kaart ten behoeve van het vervoer van gehandicapten.

Gr


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #88 Gepost op: 28 juni 2015, 17:53:07
Citaat van: Boa Domein 1 link=msg=1358200 date=1435313520
Beste Zwelgje, Artikel 5 waarop hier gedoeld wordt heeft betrekking op plaats op de weg (art. 5 RVV en niet art. 5 WvW)

Beste Boa,

dank je wel voor de verduidelijking van mijn opmerking over artikel 5 RVV, nu moet het helemaal duidelijk zijn! :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #89 Gepost op: 29 juni 2015, 20:04:39
Citaat van: DKAG link=msg=1351632 date=1432200312
Gelukkig is dat een onderdeel van het werk. Blij om dat te horen.
Ben zelf van mening dat er veel minder differentiatie binnen de wereld van opsporingsambtenaren moet worden gecreëerd. Wie nou wat mag, wanneer en hoe is nou niet echt helder. BOA’s in burger, in uniform etc etc. Duidelijkheid en eenduidigheid is echt nog steeds ver te zoeken.

Off subject
Laatst in Rotterdam weer een sterk staaltje klantvriendelijkheid meegemaakt met een aantal BOA’s OV. Leek wel een razzia en de klantvriendelijkheid echt ver te zoeken. Veel kale hoofden en norse gezichten. Heb een van de leden NP die ook aanwezig waren hierop geattendeerd. Zij waren het trouwens niet oneens met mijn observatie.

En wat is het gevolg dat ze een vrolijk kijken cursus aangeboden krijgen  :D