Dat stond er nog niet toen ik het voor de eerste keer las. Toen ik hem opnieuw opende om te kopieren dus wel.
Maar evengoed vraag ik me af of de omstandigheden voor Kroonvuur goed genoeg zijn. Als het klopt kunnen ze nu beter snel op gaan schalen.
Was zeker geen kroonvuur. De bomen hebben schade maar het was vooral grond vuur. De vlammen kwamen op een bepaalde plek tot 20 meter. Dit met een mogelijke illegale stort.
De fire defenders zijn ingezet heb ze zien liggen. Op het moment dat ik passeerde was er geen grote straal. Twee meter hoog denk ik. Hoop iets te horen van de evaluatie.
Het inzetten van TS-BT's in het brand gebied was onmogelijk je kon er alleen te voet in. Slalommen tussen bomen weinig berijdbare padden en wegen in het gebied. Het is deels een productie bos.
Volgens mij heeft alleen Hoogerheide een TW-BT met 4x4 en bumperblusmonitor roepnummer 7384.
Dit voertuig heeft geen bumperblusmonitor kan alleen een dak blussing doen.
Zal zo even een lijst plaatsen met voertuigen die ik gezien heb. Kwam zelf terug van een brandpreventie middag op een camping in Chaam met een blusploeg we zijn door gereden en niet opgeroepen. Er zijn bij mijn weten meer voertuigen uit de buurt toe gesneld zonder dat ze waren opgeroepen. Wel ingemeld via C2000.