Onze oosterburen willen dat nog wel eens doen als je met 140 aan het inhalen bent (in Duitsland dan). Maar dan gaat bij mij de cruise control eraf en ga ik langzaam bij beetje naar een 120 op de teller rijden, en dan blijf ik ook fractie langer links na het inhalen. Dan kunnen ze me op de trekhaak zitten en met groot licht seinen.
Dat is zo irritant. Ik vind het knipperen ook niet netjes, maar in Duitsland werkt het eea wat anders dan hier. Daar is het de bedoeling dat je goed oplet dat je op tijd terug bent voor een hardrijder.
Het wat extra links blijven rijden lost niks op. Het is niet beter voor jou, je wint er niks mee. Het enige wat het veroorzaakt is een hoop irritatie bij degene achter je. Ik snap niet dat mensen daar voldoening uithalen.
Je weet overigens ook niet waarom iemand knippert en hard rijdt. Misschien is diegene wel onderweg naar het ziekenhuis waar z'n vrouw ligt te bevallen of z'n moeder stervende is.
Het verkeer zou voor iedereen zoveel relaxter worden als we wat meer rekening met elkaar houden, wat minder opgefokt doen, en wat minder wraakgevoelens hebben. Ik heb in het Caribisch gebied gezien wat er gebeurd als iedereen aan elkaar denkt, voorrang geeft en elkaar z'n gang laat gaan. Je wordt echt blij van het rijden. Het is een extreem sociaal gebeuren geworden. Als je chagerijnig ben ga je een rondje rijden en wordt je weer blij.