Het zou mij verbazen als men niet over variabele voertuig bezetting aan het denken is. En opzich nog geen eens zo verkeerd omdat dan het variabele voertuigsysteem wordt gebruikt waarvoor het bedacht is, opkomsttijden verbeteren. Het gaat om die eerste auto die de deur uit gaat.
Zou het helpen om met ploegen te gaan werken, volgens mij moet je dan meer mensen binnen halen en of dat een optie is weet ik niet. Bovendien kan de ploegsamenstelling in theorie wel kloppen, vraag is of die dat in de praktijk dan ook doet.
Wat betreft de variabele voertuigbezetting daar zijn de huidige spelregels van uitruk op maat (het landelijk kader) toch iets anders ingesteld.
Het gaat erom dat je met 6 man ter plaatsen bent en het laatste voertuig wat die 6 tot stand brengt zorgt voor de daadwerkelijke aanrijtijd.
Dus niet de koplampen van de eerste maar de achterlichten van de laatste welke ervoor zorgt dat er 6 man zijn.
Dit zijn de huidige landelijke kaders, uiteraard mogen de veiligheidsregio's daar hun eigen sausje over gooien, dus ligt eraan hoe ze dat weg gaan zetten. Ik vraag me dus af of jou stelling hierboven dan gaat werken?
Zonder te veel op de variabele voertuig bezetting in te gaan zodat we hier gaan afwijken, daar zijn andere topics voor