Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 248669 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #190 Gepost op: 11 maart 2013, 17:20:47
Met alle respect Kaasje, hoelang zit je al bij de VP? Er is een landelijke klankbordgroep waar vertegenwoordigers van alle eenheden inzitten en daar is dan ook al een tijdje hard gewerkt aan het inrichtingsplan vrijwillige politie.

Het is bekend dat in meerdere eenheden  VP'ers verschillend ingezet worden. Er zijn VP motorrijders, noodhulpers, bikers, varende VP'ers, etc. Het probleem zit 'm in het feit dat dit A: niet bij alle eenheden zo is. en B: dat er zelfs binnen eenheden veel verschil bestaat tussen de basisteams.

Het gaat hier dan ook niet alleen om het inzetten van VP'ers op noodhulp ed, maar het gaat om de structurele embedding van de VP binnen regio's en basisteams. Het bureau vrijwilligers in Haaglanden is hier zeker een  goed voorbeeld van! Dat werkt zeer goed, maar om de VP 2.0 van de grond te krijgen moet er ook nog werk verricht worden binnen de basisteams om er voor te zorgen dan ook lokaal dit wordt ingebed.
Ik vind het nog steeds mooi om te zien dat er door het 'recht trekken' van de mogelijkheden steeds meer mogelijkheden lijken te komen voor de VP in het hele land. (in plaats van minder...)

Hoop dat de boel goed wordt neer gezet voor ons allemaal. Ben benieuwd of er binnenkort nog meer concreet naar buiten komt. :)

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #191 Gepost op: 11 maart 2013, 19:02:27
Ik denk dat het ook leidt tot meer begrip binnen mensen doordat wij ambassadeurs zijn van de politie. Je ziet dit bijvoorbeeld ook bij het filmpje van de spookrijder op de A20 die klem wordt gereden, mensen krijgen ineens veel meer respect als ze meer kanten van het verhaal kennen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

SurveillantHM

• Vrijwillige politie
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #192 Gepost op: 3 juni 2013, 14:15:29
Ik kwam toevallig dit forumtopic tegen. Ik lees dat er veel vragen/onduidelijkheden zijn over de vrijwillige politie: taken, bewapening, statussen, rijopleidingen, rangen, etc. Mochten er nog onduidelijkheden zijn, dan hoor ik ze graag.

Ik ben binnen het voormalige Hollands Midden werkzaam als politievrijwilliger (surveillant) en volg momenteel een doorstroomtraject naar vrijwillig agent. Mochten er vragen over dat traject zijn of collega's het implementatieplan van dat traject binnen onze eenheid willen ontvangen, dan hoor ik het graag. Verder probeer ik als praktijkcoach op de hoogte te zijn van de ins en outs van zowel de oude als de nieuwe, verkorte opleiding voor vrijwilligers.
Sinds 2006 werkzaam bij de vrijwillige politie. Thans in het mooie team Noordwijk / Teylingen binnen de eenheid Den Haag (voormalig Hollands Midden).

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #193 Gepost op: 3 juni 2013, 14:20:00
Citaat van: SurveillantHM link=msg=1169199 date=1370261729
Ik kwam toevallig dit forumtopic tegen. Ik lees dat er veel vragen/onduidelijkheden zijn over de vrijwillige politie: taken, bewapening, statussen, rijopleidingen, rangen, etc. Mochten er nog onduidelijkheden zijn, dan hoor ik ze graag.

Ik ben binnen het voormalige Hollands Midden werkzaam als politievrijwilliger (surveillant) en volg momenteel een doorstroomtraject naar vrijwillig agent. Mochten er vragen over dat traject zijn of collega's het implementatieplan van dat traject binnen onze eenheid willen ontvangen, dan hoor ik het graag. Verder probeer ik als praktijkcoach op de hoogte te zijn van de ins en outs van zowel de oude als de nieuwe, verkorte opleiding voor vrijwilligers.
Hoewel ik nog in opleiding ben voor de VP (verkorte opleiding) ben ik erg benieuwd naar de mogelijke doorstroom mogelijkheden binnen de VP. :) Dus als je daar wat over kunt vertellen, graag!

Heb je misschien enig idee hoeveel verschil er  zit tussen Den Haag en Midden Nederland op het gebied van dat implementatieplan?

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #194 Gepost op: 3 juni 2013, 16:30:53
Ik kan je daar iets meer over vertellen pietjepuk, stuur me even een PM.

gr.

juanneele

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #195 Gepost op: 3 juni 2013, 16:55:28
En hoewel ik vrijdag mijn 2 de streep mag ontvangen en dan de VP surveillant ben, ben ik ook wel erg benieuwd naar de mogelijke doorstroom binnen de VP

Binnen Oost Brabant blijft het redelijk vaag en wordt er geroepen dat er nog geen doorstroom mogelijk is binnen de VP.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #196 Gepost op: 3 juni 2013, 17:08:12
Citaat van: juanneele link=msg=1169237 date=1370271328
En hoewel ik vrijdag mijn 2 de streep mag ontvangen en dan de VP surveillant ben, ben ik ook wel erg benieuwd naar de mogelijke doorstroom binnen de VP

Binnen Oost Brabant blijft het redelijk vaag en wordt er geroepen dat er nog geen doorstroom mogelijk is binnen de VP.
Dat zou echt heel jammer zijn en een gemiste kans zijn voor de politie al vraag je het mij, geef ook niet echt stimulatie om te starten vind ik  :'(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #197 Gepost op: 3 juni 2013, 23:30:22
Ik wil mijn mond niet gaan voorbij praten of roddels in de wereld gaan brengen maar het gaat echt door de NP een stuk beter worden :)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #198 Gepost op: 3 juni 2013, 23:38:22
Citaat van: kaasje link=msg=1169390 date=1370295022
Ik wil mijn mond niet gaan voorbij praten of roddels in de wereld gaan brengen maar het gaat echt door de NP een stuk beter worden :)

Er is sinds 1 mei in ieder geval een landelijk projectleider Politievrijwilligers, die erg ambitieus is om dit onderwerp goed uit te werken en mogelijkheden te scheppen/verankeren. In mijn ogen veelbelovend  O0.
Senior GGP / Oost-Brabant

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #199 Gepost op: 4 juni 2013, 20:16:50
De toekomstige plannen zien er in elk geval goed uit, de klankbordgroep, de voormalige expertgroep en verschillende VP coordinatoren hebben flink hun best gedaan om het eea in werking te zetten. Met een positief resultaat, want er zijn flink wat ontwikkelingen binnen de VP.

We zijn bij ons nog zover gegaan dat we Opstelten zelfs op een mountainbike van ons VP biketeam hebben gezet. :D