Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247643 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #260 Gepost op: 17 februari 2014, 16:47:45
Beste Matth, vrijwillige agenten en hoofdagenten kunnen toch prima coach zijn van bijv. andere vrijwilligers?
Bied vrijwilligers in ieder geval de mogelijkheid om zich te kunnen verdiepen/ verbreden in het politievak.

Ik denk dat er veel vrijwilligers zijn, die meer 'bagage' hebben dan menig beroepscollega.
Wat dat betreft ben ik het roerend eens met PatrickSP.

Vrijwilligers op grote schaal binnen halen is 1, maar ze vervolgens houden is 2.
Als je (in de huidige maatschappij) deze nieuwe groep vrijwilligers geen perspectieven biedt, zijn ze zo weer van de werkvloer verdwenen.

Logisch, als je het mij vraagt.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #261 Gepost op: 17 februari 2014, 18:51:57
Ik ben sowieso voor dit concept.
Zoals al eerder aangegeven, er lopen zat vrijwilligers rond die, vanuit het bedrijfsleven of waar dan ook, ervaring hebben met leidinggeven, projectgroepen opzetten, etc.
Ik ben van mening dat de beroepscollega's daar niet onder te lijden hebben, maar dat het juist een versterking voor de eenheid kan opleveren, mits juist ingezet natuurlijk.
Een voorbeeld uit eigen praktijk is dat ik binnen mijn studie tot technisch bedrijfskundige constant creatief moet nadenken over oplossingen. Op straat is dat niet anders, de ene melding is de andere niet.
Ik ben wel blij om te merken (en te horen van collega's) dat de vrijwilligers steeds beter en meer betrokken worden bij, reeds bestaande en nieuwe, projecten.

Let wel, ik vind het wel belangrijk dat de vrijwilligers een degelijke opleiding moeten krijgen voor het werk dat ze (we) uitvoeren. Maar ook daar wordt binnen de politieacademie (en de korpsen zelf) naar gekeken en op gelet volgens mij.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #262 Gepost op: 12 maart 2014, 00:26:12
Alcoholcontrole door vrijwillige politie

http://www.politie.nl/nieuws/2014/maart/9/02-enschede-oldenzaal---alcoholcontrole.html
Laatste update: 09-03-2014 | 17:24

Enschede/Oldenzaal - In de nacht van zaterdag 8 op zondag 9 maart hield de Vrijwillige Politie een alcoholcontrole op diverse locaties.

Elf vrijwilligers en twee gewone agenten controleerden in totaal 119 voertuigen. Van deze 119 voertuigen was geen enkele bestuurder onder invloed. Wel waren er vier bestuurders die niet de juiste papieren konden tonen. Ook werd er bekeurd voor het niet dragen van de autogordel (1x) en voor een gladde band. Een bestuurder reed met een ongeldig verklaard rijbewijs. Proces-verbaal werd tegen hem opgemaakt.
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #263 Gepost op: 18 maart 2014, 17:33:00
Iedereen denkt dat Michael beroeps is

Door: Marjolein Hendriks
14-3-14 - 15:00  bron: AD/Rotterdams Dagblad

ROTTERDAM 'Michael? Politievrijwilliger? Nee joh!' Rotterdammer Michael van Santen (25) gaat zo goed op in het wijkteam, dat menig collega denkt dat hij agent van beroep is. Deze week werd hij uitgeroepen tot politievrijwilliger van het jaar. 'Ik ga elke dag fluitend naar mijn werk.'

lees verder: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3613053/2014/03/14/Iedereen-denkt-dat-Michael-beroeps-is.dhtml
Samen sterk in de hulpverlening!

MNL-5200

• Senior gebruiker

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #265 Gepost op: 21 maart 2014, 12:17:07
Citaat van: PatrickSP link=msg=1252685 date=1395399994
https://www.politieacademie.nl/onderwijs/onderwijsaanbod/Pages/opleiding.aspx?code=9502839&interessegebied=1&thema=22

Gaat dit najaar van start.
O0 O0

Iv0

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • Monsieur Cannibale
Reactie #266 Gepost op: 21 maart 2014, 12:20:40
Had er meer vertrouwen in gehad als deze opleiding vanuit het korps kwam dan vanuit de politieacademie  98uiye
et Voila

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #267 Gepost op: 21 maart 2014, 12:22:15
Citaat van: PatrickSP link=msg=1252685 date=1395399994
https://www.politieacademie.nl/onderwijs/onderwijsaanbod/Pages/opleiding.aspx?code=9502839&interessegebied=1&thema=22

Gaat dit najaar van start.
Ik sprak mijn coordinator gisteren. Die had het erover dat de opleiding zou kunnen zijn voor de VPers die de volledige opleiding nog hebben gedaan (3-jarig). De VPers die nu de verkorte opleiding doen, daarvoor komt in 2015/16 waarschijnlijk een opleiding beschikbaar voor doorstromen N3 (incl. VW).

En bijna alle opleidingen gaan vanaf de PA gegeven worden. Omdat er nu dus nog maar 10 regio's zijn en elke korpschef een extra taak heeft (PA, MK, etc) gaat het overleg nu makkelijker en zegt het korps: wij willen dat onze collega's dit kunnen en dan gaat de PA dat regelen. (simpele versie van de uitleg, het gaat altijd moeilijker ;))
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #268 Gepost op: 21 maart 2014, 12:52:15
Correct, als je de instroomeisen bekijkt zie je dit ook duidelijk staan: N2 diploma.

Voor de nieuwe VP'ers is er nog wat onduidelijkheid (of volledig N2 eerst, of een opleiding op maat.).

juanneele

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #269 Gepost op: 21 maart 2014, 13:20:47
Kijk dat is goed nieuws.
Maar eens even wat mensen mailen dat dit eraan staat te komen.

Op naar de drie strepen.