Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247683 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #440 Gepost op: 6 november 2014, 09:55:36
@ Kaasje dat is maar net hoe je het ziet. ik denk dat het aantal politievrijwilligers dat wil doostromen al met al wel meevalt. Werving en selectie kan daardoor eerst gaan kijken of er uberhaupt belangstelling is en geschikte kandidaten zijn die willen doorstromen. Meer mogelijkheden ....? welke

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #441 Gepost op: 6 november 2014, 11:00:37
Ik van verschillende bronnen vernomen dat eenheden de vrijpol als kweekvijver gaat gebruiken voor beroepsfuncties. Dit is nu nog niet van toepassing, maar zal vermoedelijk later gaan plaatsvinden.

Ook heb ik gehoord dat er, vanwege mindere instroom van beroeps, veel gebeurt met de vrijpol opleidingen binnen de academie. Ze zijn druk bezig met het ontwikkelen van een vervolgopleiding voor de verkorte opleiding van anderhalf jaar. Daarnaast heb ik geruchten gehoord dat men toch graag elke vrijwilliger wil uitrusten met een vuwa.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #442 Gepost op: 6 november 2014, 11:15:02
Niet om je de grond in te boren. Maar dat is het hele 'probleem', men praat veel en is erg druk. Zichtbare resultaten zijn er nog niet of niet nauwelijks.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #443 Gepost op: 6 november 2014, 11:23:38
@Koenb zijn dit bronnen binnen de politieorganisatie of daarbuiten, zoals Pietjepuk zegt er wordt veel gepraat...................gepraat en gepraat.

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #444 Gepost op: 6 november 2014, 11:24:44
Ik geef je groot gelijk hoor, maar ik ben al blij dat er over gepraat wordt. Collega's van mij wachten al 10 jaar op doorstroom. Nu maar hopen dat daad bij het woord wordt gevoegd.

@Maxell01 Dit zijn bronnen binnen de politieacademie.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #445 Gepost op: 6 november 2014, 11:32:46
@Koenb, over welke vervolgopleiding van anderhalf jaar heb je het dan. Van niveau 2 naar 3? Of helemaal een nieuwe opleiding voor agent binnen anderhalf jaar.

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #446 Gepost op: 6 november 2014, 11:41:38
Met de doorstroom van mijn collega's bedoel ik van volledig niveau 2, de driejarige opleiding, naar niveau 3. Hier is bij ons in de regio in jaren geen mogelijkheid voor geweest. De verhalen die ik verder gehoord heb gaan over de niveau 2 van anderhalf jaar, huidige basisopleiding vrijpol. Of ze dit alleen naar volledig niveau 2 doen of een nieuwe vervolgopleiding naar niveau 3 is mij onbekend.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #447 Gepost op: 6 november 2014, 12:41:01
Ben benieuwd wat voor opleiding dit gaat worden, aangezien de vernieuwde opleiding VP2.0 ook niet om over naar huis te schrijven is :'( :'( . Gewoon weer klassikaal gaan doen, e-learning afschaffen. Even 1.5 jaar intensief aan de bak in de schoolbanken (voor wie dat wil)  maar niet thuis achter de pc

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #448 Gepost op: 6 november 2014, 13:11:57
Citaat van: Maxell01 link=msg=1306800 date=1415274061
Ben benieuwd wat voor opleiding dit gaat worden, aangezien de vernieuwde opleiding VP2.0 ook niet om over naar huis te schrijven is :'( :'( . Gewoon weer klassikaal gaan doen, e-learning afschaffen. Even 1.5 jaar intensief aan de bak in de schoolbanken (voor wie dat wil)  maar niet thuis achter de pc

Ik heb gewoon 1,5 jaar twee dagen in de week in de schoolbanken gezeten. Niets geen elearning, gewoon alles klassikaal...

Ik hoop dat er ooit een doorstroom komt. Moet eerlijk zeggen dat de opleidingsmogelijkheden mij nu beperken. Met alle respect, maar echt uitdagend is de opleiding (voor sommigen) niet. In die 1,5 jaar had ik veel meer kunnen bereiken. Maargoed, ik ben studeren met mijn 23 jaar nog redelijk gewend. Ik kan de 50+ collega's ook niet kwalijk nemen dat zij meer tijd nodig hebben.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #449 Gepost op: 6 november 2014, 15:36:58
Zoals ik al reeds aangegeven had heb ik de verkorte opleiding gedaan en ben ik reeds begonnen met de vervolg opleiding voor de andere 6 modules. Nadeel is dat je ook vakken als Engels moet volgen wat voor een hoop mensen nou niet echt noodzakelijk is (ik heb zelf jarenlang een internationale studie gedaan bijv).
Hobby Bobby eenheid Den Haag