Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247685 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #460 Gepost op: 14 november 2014, 14:01:24
mooi en volledig inzicht in de inzet en opzet van de "special constabels" in de UK.

https://www.youtube.com/watch?v=T4QOykJMSuE

Joor85

• Junior gebruiker
  • **
  • Surveillant vrijpol
Reactie #461 Gepost op: 15 november 2014, 09:09:42
Aanstaande woensdag, 's morgens de medische keuring en 's middags het huisbezoek :)
Dit voor de eenheid Noord-Nederland!

Nog meer aspirant VP, die hoogstwaarschijnlijk januari 2015 beginnen met de opleiding?  0098

29Thomas10

• Forum gebruiker
  • Hulpverlening geďnteresseerd
Reactie #462 Gepost op: 15 november 2014, 12:59:44
Gister de uitslag binnen gekregen.
Helaas niet door. Cognitieve test heb ik het hoogst gescoord.
Ben gezakt op de psychologische test. Ze vonden dat ik nog niet genoeg overwicht had.
Eerst een HBO opleiding, en daarna gaan solliciteren bij de marechaussee

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #463 Gepost op: 15 november 2014, 13:50:49
Citaat van: 29Thomas10 link=msg=1308511 date=1416052784
Gister de uitslag binnen gekregen.
Helaas niet door. Cognitieve test heb ik het hoogst gescoord.
Ben gezakt op de psychologische test. Ze vonden dat ik nog niet genoeg overwicht had.
Jammer Thomas! Ik weet niet hoe oud je bent, maar wellicht is het iets dat nog kan groeien. Ik scoorde op mijn 19e nét voldoende op overwicht voor niveau 2. Afgelopen jaar (ben nu 23) scoorde ik voldoende op overwicht voor niveau 5. Dit is dus zeker iets waar je nog in kunt groeien!

Wie weet kriebelt het over een paar jaar nog steeds en kun je het nog eens proberen  O0

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #464 Gepost op: 15 november 2014, 14:49:18
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1308391 date=1415970084
mooi en volledig inzicht in de inzet en opzet van de "special constabels" in de UK.

http://www.youtube.com/watch?v=T4QOykJMSuE

Mooi filmpje! Wat me opvalt is dat ze de letters SC op hun epauletten hebben staan.
Iedereen weet daardoor dat ze met een Special Constable te maken hebben.
Voor- of toch een nadeel?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #465 Gepost op: 15 november 2014, 16:12:01
Citaat van: schuimer link=msg=1308525 date=1416059358
Mooi filmpje! Wat me opvalt is dat ze de letters SC op hun epauletten hebben staan.
Iedereen weet daardoor dat ze met een Special Constable te maken hebben.
Voor- of toch een nadeel?
Enige voordeel dat ik me kan bedenken is dat collega's dit zien. Hoe vaak kom je echter in contact met collega's die je niet kent...
Ik denk dat de voordelen zeker niet opwegen tegen de nadelen.

29Thomas10

• Forum gebruiker
  • Hulpverlening geďnteresseerd
Reactie #466 Gepost op: 15 november 2014, 18:16:39
Citaat van: Meneer link=msg=1308516 date=1416055849
Jammer Thomas! Ik weet niet hoe oud je bent, maar wellicht is het iets dat nog kan groeien. Ik scoorde op mijn 19e nét voldoende op overwicht voor niveau 2. Afgelopen jaar (ben nu 23) scoorde ik voldoende op overwicht voor niveau 5. Dit is dus zeker iets waar je nog in kunt groeien!

Wie weet kriebelt het over een paar jaar nog steeds en kun je het nog eens proberen  O0

Ik ben net 18. Als het met studie uitkomt wil ik het volgend jaar nogmaals proberen
Eerst een HBO opleiding, en daarna gaan solliciteren bij de marechaussee

Chazia

• Forum gebruiker
Reactie #467 Gepost op: 15 november 2014, 23:01:28
Jammer Thomas! Inderdaad. Gewoon weer proberen, als je dit echt wilt. Je bent nog hartstikke jong en overwicht is zeker iets waar je je in kan ontwikkelen, trust me.
eat or be eaten

Bravo

• Forum gebruiker
Reactie #468 Gepost op: 22 november 2014, 09:30:09
Citaat van: Maxell01 link=msg=1307723 date=1415704086
@Bravo, duidelijk verhaal dank voor de uitleg!! Misschien kun je nog iets zeggen over de zgn.pleistermaatregelingen die zijn doorgevoerd waarvan ze nu al weten dat deze vervangen moeten gaan worden en de waarde van de deeldiploma's / certificaten die onzeker is. Wat houdt dit in voor de politievrijwilligers die de opleiding VP 2.0 bijna hebben afgerond en de mensen die nu zijn gestart. Krijgen deze nog de mogelijkheden om het volledig niveau 2 te behalen en eventueel te kunnen doorstromen naar niveau 3. Wat zijn uberhaupt nog de mogeljkheden voor deze lichtingen.  De minister heeft het over een bredere inzet van de vrijwilligers en voor diverse taken inzetbaar zijn maar daar lijkt het niet op. Ook lees ik dat training optreden bij conflictsituaties onder druk staat wat inhoud dat de mogelijkheid voor het dragen van een vuwa voor de vrijwilligers ook niet meer mogelijk is? Ja wat verstaat een minister onder goed toegesneden zijn op de taakuitoefening en breed inzetbaar ???  :-\ :-\

Heel begrijpelijke vragen die ook bij mij leven en waarop ik dus nog geen antwoord heb. Zoals ik al schreef, ik had gehoopt dat we verder zouden zijn dan dit. De politie kan niet blijven vragen om ieders geduld.

kaytje19

• Forum gebruiker
  • BOA - domein 1
Reactie #469 Gepost op: 25 november 2014, 09:34:35

DEN HAAG - De politie heeft grote moeite om nieuwe politievrijwilligers te vinden. In heel Nederland zijn op dit moment 3.100 politievrijwilligers actief, terwijl er 5.000 nodig zijn.

Vooral in Oost-Nederland en Amsterdam is een nijpend tekort aan vrijwilligers.
Dat blijkt uit onderzoek door deze krant. Politievrijwilligers worden onder meer ingezet als toezichthouders bij evenementen en voor surveillance op straat.
Ze lopen rond in hetzelfde uniform als beroepsagenten en werken gemiddeld 1 dag in de week bij de politie, naast hun reguliere baan. Veel vrijwilligers dragen een vuurwapen.

Doelstelling verschoven
 Minister Ivo Opstelten (VVD, Veiligheid en Justitie) heeft de doelstelling van 5.000 vrijwilligers in 2015 inmiddels verschoven naar eind 2016.
"Een gemiste kans", zegt Michael Sijbom, voorzitter van de Landelijke Organisatie van Politievrijwilligers (LOPV). "Iedereen is het erover eens dat er te weinig blauw is op straat. Daarom is er haast bij om nieuwe politievrijwilligers te vinden."

Wervingscampagne
 Met een wervingscampagne hoopt de politie het aantal vrijwilligers op korte termijn uit te breiden. Onder de slogan 'Kom bij de politie' worden mensen via advertenties en spotjes opgeroepen hun vrije tijd te besteden aan politiewerk.
De politiebonden zijn kritisch over de wervingscampagne. "Politievrijwilligers vormen een mooie aanvulling als het gaat om taken waar gewone agenten weinig tijd voor hebben", zegt voorzitter Han Busker van de Nederlandse Politiebond (NPB).
"Maar de werving van vrijwilligers mag géén goedkope oplossing zijn om beroepsagenten werk uit handen te nemen. Daar maken wij ons zorgen over."

Artikel vandaag in het Eindhovens Dagblad: http://www.ed.nl/algemeen/binnenland/gezocht-2-000-politievrijwilligers-1.4642061