Vrijwilligers dragen geen dienstwapen, ze lopen een verkorte niveau 2 opleiding af en vervolgens zijn ze een soort van surveillant, in ieder geval qwua rang.
Dat er vrijwilligers zijn met een dienstwapen dat klopt, zij zijn dan al enige tijd VP en dragen de rang Agent of hoger.
In het verleden zijn er ook niveau 2 VP opgeleid met een dienstwapen, maar dat is naar mijn weten geheel terug gedraaid.
Goed dat er VP is, maar dit is al enige tijd de enige executieve functie binnen de politie waar op te solliciteren valt.
Mijn idee is, "goedkoop is duurkoop."
Ze mogen van mij meer investeren in de full time dienders.
Heb je überhaubt mijn post wel gelezen? Je bent in ieder geval slecht op de hoogte. Kijk bijvoorbeeld
hier naar. Daar staat toch echt wat anders.
En ik weet niet of je überhaubt enig idee hebt van de politie organisatie maar over het algemeen zijn mensen erg blij met de vrijwilligers. Een vrijwilliger die de job gaat doen omdat hij hetzelfde als een agent wil zijn, kiest verkeerd. Al jaren lang vragen mensen om 'meer blauw op straat'. Welnu, vrijwilligers verwezenlijken dat zodat de beroepscollega's zich kunnen bezighouden met andere (urgente) zaken. In toenemende mate zijn vrijwilligers, met een bak van levenservaring, het gezicht op straat, te voet en in de auto, bij controles en evenementen. Aangevuld door voluntairs, met hun ondersteunende taken op bureau of op straat om te signaleren, of bij buurtonderzoeken.
Bij elkaar zijn wij niet de brandstof van de politie, dat zijn de beroepscollega's, maar wij zijn de V-Power brandstof, die de motor net wat lekkerder laat lopen. Zeg maar het verschil tussen een Michael Schumacher en een Jos Verstappen (oude doosch sorry).