@MNL-7200 Ik ben van mening dat je gewoon één niveau 2 (niet verkort) moet invoeren dan hebben de mensen aan de achterkant geen keus dus voor iedereen dezelfde opleiding, Effectief en mag best wel wat intensiever. Iederen is vrij in deze keus, je wilt het of je wilt het niet op VP-er te worden. Weet je in ieder geval dat ze voldoende bagage hebben. Laat de leiding van de eenheid dan maar beslissen wie er dan naar niveau 3 wil of kan doorstromen naar verloop van tijd maar hoeft naar mijn mening geen 5 jaar te duren. Ik ben wel van mening dat de module optreden in conflictsituaties (als deze er dan nog is ) vuwp na 3 jaar wel gevolgd mag worden (voor wie dat wil en indien geschikt / goed opgeleid) Uit dit forum kan zomaar eens een werkgroep ontstaan .
Hier wil men, naar mijn mening, terecht vanaf. Dit is jarenlang het probleem geweest: De VP was er maar in 1 smaak: surveillant, that's it. bevalt het je niet, dan ben je niet welkom.
Dit is niet iets wat houdbaar is, zeker niet als je 5000 man wil aantrekken.
Bied daarom voor VP executief een basisopleiding (die is er nu, al valt er veel aan te verbeteren
) en biedt daarna modulair opleidingen aan naar gelang het interessegebied en/of expertise van de vrijwilliger. Uiteraard met voorwaarden aan inzet, geschiktheid en vraag vanuit de eenheden.