Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 247726 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #590 Gepost op: 16 januari 2015, 13:31:31
Citaat van: kaasje link=msg=1323668 date=1421411079
De minister kan heel hard dat roepen maar in de praktijk doen we gewoon niet alles. Zodra het woord '-wapen' ergens in voor komt ga ik er gewoon niet op af en dat levert soms gewoon gekke bekken op.

Echter denk ik dat het inderdaad geen kwaad kan om inderdaad het vuurwapen uit te rollen, eventueel dus, met wat ik al eerder heb aangegeven, een ander deel van de ambstinstructie. Rust vrijwilligers uit met een wapen voor situaties waar ze zich kunnen beroepen op noodweer en niet aanhoudingsvuur. Eigenlijk is dit nu ook al de praktijk voor de VP.

En als het 'wapen' plotseling voor je neus staat dan?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #591 Gepost op: 16 januari 2015, 13:50:42
Citaat van: kaasje link=msg=1323668 date=1421411079
De minister kan heel hard dat roepen maar in de praktijk doen we gewoon niet alles. Zodra het woord '-wapen' ergens in voor komt ga ik er gewoon niet op af en dat levert soms gewoon gekke bekken op.

Echter denk ik dat het inderdaad geen kwaad kan om inderdaad het vuurwapen uit te rollen, eventueel dus, met wat ik al eerder heb aangegeven, een ander deel van de ambstinstructie. Rust vrijwilligers uit met een wapen voor situaties waar ze zich kunnen beroepen op noodweer en niet aanhoudingsvuur. Eigenlijk is dit nu ook al de praktijk voor de VP.

@kaasje helemaal mee eens alleen voor noodweer (gaat wel om onze veiligheid, je staat nl. wel vooraan) en levert het geen gekke bekken meer op vooral door de bril van de burgers niet >:(

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #592 Gepost op: 16 januari 2015, 13:56:41
Citaat van: schuimer link=msg=1323670 date=1421411491
En als het 'wapen' plotseling voor je neus staat dan?
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #593 Gepost op: 16 januari 2015, 16:43:28
Zolang kogels sneller vliegen dan ik kan rennen blijft het een verloren zaak.
Iedereen roept om zwaardere wapens voor een betere overlevingskans. Vrijwilligers/surveillanten hebben blijkbaar helemaal geen kans..

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #594 Gepost op: 16 januari 2015, 16:49:27
Ondertussen in België:

VAKBOND HAALT AGENTEN VAN STRAAT
Politievakbond Sypol roept alle hulpagenten op alle openbare optredens te weigeren, zolang ze geen wapen en kogelvrije vest mogen dragen. De vakbond doelt hiermee bijvoorbeeld op de pepperspray of taser, wapens waarvoor ze opgeleid zijn. Die opleiding krijgen ze niet voor het gebruik van vuurwapens, maar de politievakbond vraagt die opleiding in te voeren.
Samen sterk in de hulpverlening!

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #595 Gepost op: 16 januari 2015, 18:09:32
Citaat van: Live link=msg=1323712 date=1421423367
Ondertussen in België:

Hier kunnen Den haag en de politiebonden een voorbeeld aan nemen. Ook optimale veiligheid voor een politievrijwilliger. Als het kalf verdronken is................. >:(

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #596 Gepost op: 16 januari 2015, 20:40:01
Opstelten zal het streven van 5000 vrijwilligers zo ook niet halen ben ik bang. Ben benieuwd waar de lopv mee komt en of de korpsleiding dezelfde keus als België gaan nemen. Opleidingstrajecten met vuurwapen zullen niet van de een op de andere dag in het leven geroepen kunnen worden.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #597 Gepost op: 16 januari 2015, 21:28:33
Citaat van: koenb link=msg=1323798 date=1421437201
Opstelten zal het streven van 5000 vrijwilligers zo ook niet halen ben ik bang. Ben benieuwd waar de lopv mee komt en of de korpsleiding dezelfde keus als België gaan nemen. Opleidingstrajecten met vuurwapen zullen niet van de een op de andere dag in het leven geroepen kunnen worden.

Waarom niet?het gaat hier om veiligheid en als het moet kan er veel aangepast worden, maar het blijkt dat Ivo niet de snelste is aldus zijn collegae in de kamer.

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #598 Gepost op: 16 januari 2015, 21:55:50
Citaat van: Maxell01 link=msg=1323804 date=1421440113
Waarom niet?het gaat hier om veiligheid en als het moet kan er veel aangepast worden, maar het blijkt dat Ivo niet de snelste is aldus zijn collegae in de kamer.

Het maken van de beslissing zal snel gaan. Daarna is het de taak voor de politieacademie om hier een opleiding voor uit de grond te stampen. Met name voor de nieuwe opleidingen van anderhalf jaar zal dit wat tijd in beslag nemen. En voor het door elke molen is gehaald voor de ontwikkeling en goedkeuring zijn we wel even verder denk ik.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #599 Gepost op: 16 januari 2015, 22:14:05
Citaat van: koenb link=msg=1323807 date=1421441750
Het maken van de beslissing zal snel gaan. Daarna is het de taak voor de politieacademie om hier een opleiding voor uit de grond te stampen. Met name voor de nieuwe opleidingen van anderhalf jaar zal dit wat tijd in beslag nemen. En voor het door elke molen is gehaald voor de ontwikkeling en goedkeuring zijn we wel even verder denk ik.
Eerst maar aanbieden aan de politievrijwilligers die al op straat werken en de opleiding is er al, een kwestie van plannen. Zoals kaasje ook al zei het gaat hier om noodweer niet om aanvalsvuur. Het gaat hier om de veiligheid van mensen die zich in hun vrije tijd inzetten voor veiligheid >:(