Bij ons dus niet en dat vind ik dus echt iets wat beter afgestemd kan worden op de eisen vanuit het bureau.
Is dat zo? Als vrijwilliger moet je toch overal kunnen werken? En niet alleen op een bepaald bureau...
Arrestantenzorg is bij ons de taak van boa's en niet meer van de BPZ. Publieksservice lijkt mij nog wel nuttig in verband met aangiftes opnemen op locatie, maar richt je dan voornamelijk ook daar op. De opleiding moet inderdaad meer gericht zijn op het werken op straat.
In Amsterdam heeft ieder bureau nog steeds cellen die zo nu en dan gebruikt worden. Een stukje arrestantenzorg en opleiding daarin kan weinig kwaad. En publieksservice is meer als alleen aangiftes opnemen. Het is ook contact hebben met publiek. Ik vertel altijd tegen mijn studenten dat ze net zoveel leren achter de balie van het bureau als op straat. En dat is ook gewoon zo.
Er wordt hier door veel mensen geroepen dat men vrijwilligers breder moet inzetten. Dan horen dit soort "kleine" modules ook gewoon bij de opleiding. Alle andere (niv 2,3, en 4) opleidingen bevatten namelijk ook deze basismodules.