0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.
Klas in Apeldoorn is uiteindelijk maar met ongeveer 10 man begonnen, terwijl er plek was voor 24. Hoe bedoel je dat de PA eigen personeel executief maken? Ze moeten een niveau 2 diploma hebben om te kunnen doorstromen en het lijkt me niet dat ze een vrijwilligersopleiding van N2 naar N3 gebruiken voor beroepsexecutieven?
Het bestuur van de LOPV nodigt alle politievrijwilligers van harte uit op haar Algemene Ledenvergadering opDONDERDAG 25 JUNI 2015Locatie: Politieacademie Eindhoven, Vijfkamplaan 31 te EindhovenInloop: 18.30 uurAanvang: 19.30 uurEinde: ± 22.00 uurGast Gert-Jan SegersHet bestuur is verheugd tijdens de ALV dhr. Gert-Jan Segers, Tweede Kamerlid namens de ChristenUnie, te ontvangen. Hij licht graag toe waarom hij zich in de Tweede Kamer regelmatig inzet voor vrijwilligers(werk) bij de politie.Onderzoek SMV en VUOnderzoekers van de Vrije Universiteit zullen tijdens de ALV hun onderzoek naar politievrijwilligers komen toelichten. Ze hopen dan de voorlopige conclusies te presenteren. Dit onderzoek, in opdracht van de SMV en ondersteund door de LOPV, kan belangrijke aanknopingspunten bieden voor de totstandkoming van nieuw vrijwilligersbeleid.BestuurswisselingenTenslotte zullen onze bestuursleden Wilfried Aben en Willem Klapwijk na vele jaren afscheid nemen. We willen hen tijdens de ALV danken voor hun inzet. We stellen de ALV voor om vier nieuwe bestuursleden te benoemen: Krijn Doornekamp, Berndt Rif, Tom de Jong en Petra Hanemaaijer.Aanmelden a.u.b.Wij hopen u op 25 juni te mogen ontvangen. In verband met de locatie en de catering verzoeken we u dringend om zich aan te melden via onderstaande optie. Vanaf 18.30 uur staat er dan voor u, indien gewenst, een eenvoudige maaltijd klaar. Kent u politievrijwilligers die nog geen lid zijn, maar wel graag eens langs willen komen? Neemt u ze gerust mee, ze zijn van harte welkom!BorrelNa afloop van de vergadering vindt er voor alle aanwezigen een borrel plaats. We willen dan graag van de gelegenheid gebruikmaken om met u ervaringen uit te wisselen en eventuele vragen te beantwoorden.
Geen idee wat de constructie precies is maar dit kreeg ik te horen van de leiding
van wat ik begrepen heb zijn alle oude "korps" opleidingen voor N2-N3 voor vrijwilligers de nek omgedraaid. Er is in 2014 eenmalig een club van ~150 vrijwilligers begonnen met de nieuwe cursus VP optreden bij Conflictsituaties (N3). Deze mensen worden na het afronden van deze cursus agent met een beperkte taakstelling. Vooralsnog is er nog niks concreets over een vervolg hierop.
Mensen zullen eerst de volledige n2 moeten hebben.
Niveau 2 bestaat niet meer de laatste lichtingen zijn bezig om dit af te ronden.. Er moet nu aansluiting komen van VP 2.0 naar en zgn. 2 + opleiding en daarna naar het certificaat (oude niveau 3) wat afgegeven wordt in de toekomst voor agent wat dus geen diploma meer word.
Ik verval in herhaling, maar bij ons in het Haagse wordt er naar VP2.0 de aanvullende modules aangeboden. Ik ben zelf dus al reeds in de rang van surveillant maar volg nog de laatste modules, inderdaad in de hoop (en verwachting) daarna door te kunnen gaan voor 2+ en 3.
Klopt en welke modules vind men noodzakelijk voor de inzetbaarheid, in eerdere discussies zijn ook al voorbeelden genoemd. Ik ben van mening dat de eenheid verantwoordelijk is voor de inzet van de politievrijwilligers en ook zorgdraagt voor de modules die daar bijhoren. Kan mij voorstellen dat er modules zijn waar je uiteindelijk weinig meer mee doet en er wel modules zijn de een constante meerwaarde hebben. Dat is per eenheid verschillend denk ik.