bloedmooie bak qua uitstraling, maar dat is puur esthetisch. belichting fel en duidelijk maar vergeleken met vergelijkbare voertuigen elders des werelds niet hoogstaand. wat mij opvalt is dat we nooit meer gebruik (durven?) maken van korte stroboscoopflitsers in koplampen/lichtbalk. tevens zie ik vaak de meest goedkope zichtbaarheidsprogramma's geinstalleerd, terwijl zo'n balk van nature een scala aan bijzondere en indrukwekkende lichtpatronen kan genereren. sirene verschrikkelijk. schrille en slecht hoorbare invulling. tevens qua uitstraling en imponerend vermogen m.i. slecht contrasterend met de rest van het voertuig. overigens is dit het geval bij zeer veel hulpveleningsvoertuigen sinds de 'nieuwe tweetoon flauwekul'. maargoed, dat wij hier liever zelf wielen uitvinden in NL is opzich niks nieuws natuurlijk.
Het leuke is wel dat ze er in de USA steeds meer overstappen op de signalering zoals in de EU. Blijkbaar zijn ze er achter gekomen dat niet alles zo gek nog niet is. Zo is splitfail een veelgebruikte term geworden en zijn ze er ook achter dat rood en blauw samen paars wordt. Een links/rechts flitspatroon valt veel meer op dan alles door elkaar mede gezien door de aan/uit tijd van alles.
Ik denk dat je met deze opzet zoals ze er nu op zitten al flink vooruit bent gegaan met de standaard van een vorige. Naast de flitsers in de grill ook wat op de intersections. Een balk ipv een pitje op het dak. De blauwe combibeacon bevatte slechts 24 blauwe leds. Tel ze maar eens op wat er nu in de balk zit verwerkt.
Over de sirene kan ik zo uit een filmpje niet beoordelen. Dat moet je horen als je er naast staat en meten met getalletjes...
Na het introduceren van de regelgeving voor signaal verlichting zijn we er goed op vooruit gegaan. Vergelijk de laatste generatie Touran maar eens met een standaard auto 20 jaar geleden