Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 282418 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Mischien ook gelijk een idee om dan de volvo's aan de noodhulp te geven, niet helemaal practisch maar als je hoort hoe veel districten te weinig auto's hebben  98uiye


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Stomme vraag misschien maar waarom schaf je de bolides aan als je de "verkeersdiensten" op wil gaan doeken?
Overigens goed nieuws dat men voertuigen aan wil schaffen om op snelwegen te kunnen handhaven.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
De Landelijke Eenheid had voorheen een eigen verkeersdienst. Die dienst is afgeschaft en opgegaan in de Dienst Infrastructuur. De bolides zijn nog altijd op de weg maar hebben nu een gecombineerde taak in de sectoren Spoor, Water en Verkeer. Daarbij gaat het niet meer direct om de handhaving van alle verkeersregels maar het bestrijden van de reizende criminaliteit, zoals mobiel banditisme maar ook voortvluchtigen die zich verplaatsen via de hoofdverbindingen (zie inrichtingsplan Nationale Politie). Zodra er ergens een snelle achtervolging ontstaat komt juist de LE om de hoek omdat deze getraind zijn in het snelle rijden en het inboxen of rammen van het voertuig. Zo is er van de week nog een leuk resultaat geweest: https://www.facebook.com/politie.landelijke.eenheid.infra.noordwest/posts/1813661088886896

De verkeershandhaving ligt bij de eenheden zelf. Sommige eenheden schaffen daarvoor een Volvo aan, zoals in Zeeland het geval is, of juist Tourans en Transporters. Dat is een keuze.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
'Nieuwe politieauto moet minimaal 250 per uur halen'
http://www.rtlnieuws.nl/nederland/nieuwe-politieauto-moet-minimaal-250-per-uur-halen

Te hopen dat er voldoende personeel voor vrij kan worden gemaakt.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
    Na een beetje zoeken een concept PvE gevonden. Hierin staat oa:

Citaat
1.1.   Achtergrond
Tot enige jaren geleden was de verkeerspolitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) verantwoordelijk voor toezicht en handhaving in het verkeer op de landelijke autosnelweg en verkeersknooppunten. Met de komst van de Nationale Politie zijn deze taken verdeeld over de Landelijke Eenheid en de regionale eenheden. De snelwegsurveillance was in de oude structuur van de Politie een taak die met een landelijk gestandaardiseerde Volvo V70 uitgevoerd werd.

De taken van de diensten en afdelingen Infrastructuur zijn van o.a. snelwegsurveillance gewijzigd naar High Impact Crime, ram- en plofkraken, drugrunners en afvangen van ANPR-hits. Op dit moment worden deze taken nog uitgevoerd met de voertuigen waarmee voorheen de snelwegsurveillance werd uitgevoerd. Het nieuwe werk en aangepaste werkwijze vergt echter een snel interventievoertuig (SIV) waarbij gedurende langere tijd op hoge snelheid gewerkt kan worden door speciaal daarvoor opgeleide medewerkers die deze taak kunnen uitvoeren. De Politie zoekt daarvoor een opvallend voertuig dat sterker gemotoriseerd is met een hoge topsnelheid en een snelle acceleratie voor het uitvoeren van het takenpakket. In dit nieuwe voertuig is vanwege de taak en het gewicht gekozen voor een zo beperkt mogelijke uitrusting. Geen ladenkast met volledige Noodhulp inventariskit, maar puur een aantal primaire spullen zoals: AED, oogdouche, aluminium deken en 5 uitschuifbare pilonnen. Kortom de Politie is op zoek naar een nieuw voertuig dat aansluit bij de nieuwe behoefte.
1.1.   Achtergrond
Tot enige jaren geleden was de verkeerspolitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) verantwoordelijk voor toezicht en handhaving in het verkeer op de landelijke autosnelweg en verkeersknooppunten. Met de komst van de Nationale Politie zijn deze taken verdeeld over de Landelijke Eenheid en de regionale eenheden. De snelwegsurveillance was in de oude structuur van de Politie een taak die met een landelijk gestandaardiseerde Volvo V70 uitgevoerd werd.

De taken van de diensten en afdelingen Infrastructuur zijn van o.a. snelwegsurveillance gewijzigd naar High Impact Crime, ram- en plofkraken, drugrunners en afvangen van ANPR-hits. Op dit moment worden deze taken nog uitgevoerd met de voertuigen waarmee voorheen de snelwegsurveillance werd uitgevoerd. Het nieuwe werk en aangepaste werkwijze vergt echter een snel interventievoertuig (SIV) waarbij gedurende langere tijd op hoge snelheid gewerkt kan worden door speciaal daarvoor opgeleide medewerkers die deze taak kunnen uitvoeren. De Politie zoekt daarvoor een opvallend voertuig dat sterker gemotoriseerd is met een hoge topsnelheid en een snelle acceleratie voor het uitvoeren van het takenpakket. In dit nieuwe voertuig is vanwege de taak en het gewicht gekozen voor een zo beperkt mogelijke uitrusting. Geen ladenkast met volledige Noodhulp inventariskit, maar puur een aantal primaire spullen zoals: AED, oogdouche, aluminium deken en 5 uitschuifbare pilonnen. Kortom de Politie is op zoek naar een nieuw voertuig dat aansluit bij de nieuwe behoefte.

Meer opvallende dingen:
  • Circa 20 voertuigen per jaar aanbesteed
  • Geschikt voor 70.000 km per jaar, en een maximum van 280.000 km
  • Stoelen moeten geschikt zijn voor het dragen van een koppel
  • Minimaal 185 KW (251 pk)
  • Top minimaal 250km/u
  • 0-100 maximaal 7 seconden
  • Automaat
  • 4-wiel aandrijving
  • Lichtmetalen velgen
  • Led koplampen
  • Radio  >:D
  • Full matrixbord achter, met minimaal 20 vaste teksten en 50 vrij programmeerbare teksten
  • Standaard ANPR
  • Slechts beperkte vulling kofferbak: AED, 5 kegels, PD-koffer, tactische vesten, en wat klein spul
https://portal.commerce-hub.com/index.cfm?action=sourcing:__requestform.design_documents&document=42B8A426-06DB-D084-C4E2ABCAF1DB8B50&element_id=1331[/list]
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Misschien wordt mijn gephotoshopte Audi van een jaar terug dan toch werkelijkheid?



 :P


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,387
Ziet er goed uit, maar je moet nog wel even iets bedenken om het blauw O0 360 graden goed zichtbaar te krijgen.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Ik verwacht dat ze sowieso weer een LED-pitje krijgen of een zeer platte balk. In het concept PvE is al opgenomen dat het stopbord voor in de zonneklep verwerkt moet zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest16442

  • Gast
Met zulke eisen kom je toch al snel bij voertuigen als een Audi A6 3.0 (333pk, 5,3s), Audi A6 3.0 TDI (272pk, 5,7s) BMW 535i (306pk, 5,7s), BMW 353D (313pk, 5,3s) en Mercedes-Benz E400 (333pk, 5,4s). Dat gaat er eindelijk een beetje op lijken i.v.m. die Volvo V70's.


Mademan86

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
In het voorstel, staat om het blauw achter de ruiten te doen.

Dus bijv ook de zijruiten en achterruiten. Zou hou je 360 graden rontom blauw. Maar geen invloed van wind bij hoge snelheid.

Zijn bezig met een ontheffing voor de regeling optisch en geluidssignalen.