Veiligheids onderzoek AIVD (luchthavenbeveiliger)

Auteur Topic: Veiligheids onderzoek AIVD (luchthavenbeveiliger)  (gelezen 3075 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vraagje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 4 juni 2015, 16:36:30
Beste,

Ik heb een vraagje, ik ben volgens mij de lul.
Op het veiligheidsformulier heb ik aangegeven dat ik nog nooit in aanraking ben gekomen, maar dat is wel het geval. Maar mijn zaak werd door justitie geseponeerd, omdat ik had aangegeven dat ik destijds (2012) met de beveiligingsopleiding wou gaan beginnen, en met een strafblad kon dat niet, dus toen had een officier van justitie mij gebeld en mij verteld dat ik gematst zou worden ook heeft hij heeft mij verteld dat de zaak via Bureau HALT zou worden afgehandeld waardoor ik vervolgens alsnog mijn beveiliging opleiding kon gaan doen. De reden waarom ik nee heb ingevuld is 1. Ik was bang dat ik geweigerd zou worden. 2. Omdat ik het verleden achter me wil laten, want ben nu op het juiste pad. en 3. omdat mevrouw van de HALT mij had verteld dat mijn naam schoon zou zijn als ik eenmaal 18 ben. Nou, ik las dus op de site hoe zo'n veiligheidsonderzoek rond gaat bij de AIVD.. en die is wel wat strenger dan bij een reguliere beveilingsbedrijf... nou ik las dus ook iets over eerlijkheid.. want een luchthavenbeveiliger functie is een veiligheidsfunctie.. Nou is het zo dat hun jouw veiligheidsonderzoek formulier wat jij dus heb ingevuld gaan vergelijken met wat bij hun in het systeem staat, nou hun kunnen dus wel zien dat ik bij HALT ben geweest en ook in aanraking ben geweest, dus volgens hun heb ik dus gelogen (wat ook zo is... maar hun denken dan nu dat ik geen betrouwbaar persoon ben.. wat totaal niet zo is!) Maar zoals ik al zei, ik wou het verleden achter me laten en ik was bang om geweigerd te worden, en ik ging ervan uit dat mijn naam schoon was... Ik heb vandaag met mijn 'toekomstige werkgever' overlegd, en het hele verhaal uitgelegd en die zeiden dat ze der eigenlijk niets aan kunnen doen, maar ze waarderen het wel dat ik het nu heb aangegeven i.p.v dat hun het later via iemand anders te horen krijgen, nou toen kreeg ik te horen, dat ik me niet zo druk moest maken en dat het waarschijnlijk goed komt, maar het beste is als ik toch even de KMAR op bel en vraag of ze me kunnen verbinden met de Screening procedure afdeling, en daar me verhaal moest doen, misschien dat ze dan nog wat voor me zouden kunnen betekenen. Helaas waren die tot 15:00 bereikbaar, dus probeer ik het morgen nog eens. Heeft iemand enig idee of ik nu nog wel kans maak? Of dat het gewoon nu al gedaan is.. want ik heb wel gewoon gister mijn Luchtvaart examen behaald maarja daar heb ik totaal nu niks aan als ik niet word goedgekeurd, wel werd mij vandaag verteld ' nog geen bericht ontvangen is een goed teken '

A.U.B. Zou iemand die zo een soort gelijke situatie heeft meegemaakt mij nog wat raad kunnen geven, of weet of ik er nog wat aan kan doen? ... Alvast bedankt..
Groetjes,
Een stressende jongen..




Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1 Gepost op: 4 juni 2015, 16:59:34
Je bent niet eerlijk geweest bij het invullen van de vragenlijst, en in de meeste gevallen is dat, zoals je al aangeeft, een groot probleem.
Bedenk dat de vragenlijst ook als functie heeft je integriteit te controleren. Als je daarbij al liegt, waarover lieg je dan nog meer?

Het belangrijkste bij dit soort dingen is om eerlijk te zijn. Het feit dat jij dacht het te kunnen verbergen omdat 'ze er toch niet achter zouden komen' is niet integer en eerlijk. Het is dus zeker iets waarop je afgewezen kan worden.

Wat er precies gaat gebeuren is niet zeker, en hiervoor zal je inderdaad morgen moeten bellen of de uitslag afwachten.
Het is tenminste een goed teken dat je er alsnog achteraan bent gegaan, misschien kan dat in je voordeel uitvallen.


vraagje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2015, 17:50:55
Tja.. ik weet het.. op de AVID site stond ook dat als ze erachter komen dat je een antwoord niet eerlijk heb ingevuld je zowiezo geweigerd zou worden.. nou heb ik dan iemand gesproken die 8x is aagehouden voor winkeldiefsal toen die persoon ook minderjarig was, en die heeft ook een NEE ingevuld bij de zelfde vraag bij een functie luchthavenbeveiliger.. maar die is wel uiteindelijk goed gekeurd voor haar pas..  maarja dit is dan wel weer gebeurt in 2008.. in die tussentijd zijn ze waarschijnlijk veel strenger geworden.. ik hoop echt dat ik mijn verhaal nog zou mogen vertellen en dat ze me wel nog een kans willen geven...
Citaat van: Dion link=msg=1354044 date=1433429974
Je bent niet eerlijk geweest bij het invullen van de vragenlijst, en in de meeste gevallen is dat, zoals je al aangeeft, een groot probleem.
Bedenk dat de vragenlijst ook als functie heeft je integriteit te controleren. Als je daarbij al liegt, waarover lieg je dan nog meer?

Het belangrijkste bij dit soort dingen is om eerlijk te zijn. Het feit dat jij dacht het te kunnen verbergen omdat 'ze er toch niet achter zouden komen' is niet integer en eerlijk. Het is dus zeker iets waarop je afgewezen kan worden.

Wat er precies gaat gebeuren is niet zeker, en hiervoor zal je inderdaad morgen moeten bellen of de uitslag afwachten.
Het is tenminste een goed teken dat je er alsnog achteraan bent gegaan, misschien kan dat in je voordeel uitvallen.


guest15549

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 4 juni 2015, 22:34:39
Ik ben "in aanraking geweest met de politie" door een vijf minuten durend gesprek met de schoolagent, in de veronderstelling dat niet verdacht=niet in aanraking heb ik netjes "nee" ingevuld, uiteraard niet de intentie om zaken te verzwijgen aangezien ik dat wel heb aangegeven in het gesprek. Dit was echter reden tot afwijzing.


DJester

  • Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #4 Gepost op: 5 juni 2015, 09:32:34
Citaat van: RS496 link=msg=1354110 date=1433450079
Ik ben "in aanraking geweest met de politie" door een vijf minuten durend gesprek met de schoolagent, in de veronderstelling dat niet verdacht=niet in aanraking heb ik netjes "nee" ingevuld, uiteraard niet de intentie om zaken te verzwijgen aangezien ik dat wel heb aangegeven in het gesprek. Dit was echter reden tot afwijzing.

De vraag in aanraking gekomen met is dan ook redelijk vaag. In de verzekeringswereld wordt deze vraag ook gesteld (in verband met acceptatie) en daar wordt over het algemeen gehanteerd niet in aanraking = geen veroordeling.