te veel verlichting #nt

Auteur Topic: te veel verlichting #nt  (gelezen 4127 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sam1510

  • Gast
Gepost op: 11 juni 2015, 10:40:53
hallo iedereen ik heb een vraagje, in Amerika zie je soms van die onherkenbare  politie voertuigen met een ingebouwde disco zo ongeveer. ik vind persoonlijk dat gewoon 2 of 4 led voor al genoeg zijn. en dan achter nog een balkje? prima. maar is het niet een beetje overdreven dat er in elk hoekje en in elk gaatje een paar flitsers moeten zitten?

dus mijn: vraag vinden jullie ook dat er op sommige (onherkenbare) voertuigen TE VEEL veerlichting zit?




Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2015, 10:41:39
Citaat van: sam1510 link=msg=1355264 date=1434012053
hallo iedere ik heb een vraagje, in Amerika zie je soms van die onherkenbare  politie voertuigen met een ingebouwde disco zo ongeveer. ik vind persoonlijk dat gewoon 2 of 4 led voor al genoeg zijn. en dan achter nog een balkje? prima. maar is het niet een beetje overdreven dat er in elk hoekje en in elk gaatje een paar flitsers moeten zitten?

dus mijn: vraag vinden jullie ook dat er op sommige (onherkenbare) voertuigen TE VEEL veerlichting zit?
In Nederland? Neuh; nog niet veel voertuigen met voldoende verlichting, laat staan 'TE VEEL' verlichting. Geen last van.


JBV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2015, 11:02:16
In mijn optiek bestaat te veel verlichting niet. Hoe beter je zichtbaarheid hoe veiliger je kunt werken.


sam1510

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2015, 11:09:44
ok je hebt een punt maar je moet het ook niet overdrijven veel verlichting is goed maar 's nachts is het echt niet fijn als er een disco langs komt rijden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2015, 11:23:06
Over welk land hebben we het nu? Nederland? of doel je op de VS. Als het laatste het geval is, dan is de discussie hier redelijk nutteloos.

En indien je op Nederland doelt, welke voertuigen bedoel je dan? Want de meeste onopvallende auto's hier bevatten vrijwel geen optische signalering.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2015, 23:34:33
Citaat van: sam1510 link=msg=1355274 date=1434013784
ok je hebt een punt maar je moet het ook niet overdrijven veel verlichting is goed maar 's nachts is het echt niet fijn als er een disco langs komt rijden.

Het gaat er niet om of het wel of niet fijn is dat er, zoals jij het benoemt "een disco" langs komt rijden, het gaat erom dat het voertuig gezien wordt. En wanneer moet het desbetreffende voertuig het meeste opvallen ? Inderdaad, overdag in fel zonlicht. En als dat betekend dat het bij duisternis meer dan gemiddeld opvalt, so be it.

Maar ik kan zo 1,2, 3 ook geen voertuig verzinnen in Nederland welke ook maar in de buurt komt van hoe ze "aan de overkant" worden uitgerust.

Maar vanwaar deze vragen ?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #6 Gepost op: 14 juni 2015, 10:31:25
Citaat van: 7131 link=msg=1355801 date=1434231273
Maar ik kan zo 1,2, 3 ook geen voertuig verzinnen in Nederland welke ook maar in de buurt komt van hoe ze "aan de overkant" worden uitgerust.
De gemiddelde MICU vrachtwagen komen aardig in de buurt en alleen doordat er een nachtstand op is gemonteerd is hij snachts niet verblindend.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2015, 21:13:17
Hoe meer hoe beter, veel mensen zien ze hier in NL nog niet ook al zitten ze op de bumper (ow wacht dat komt omdat ze geen dash flitsers hebben).
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #8 Gepost op: 14 juni 2015, 21:20:18

Hoe meer hoe beter, veel mensen zien ze hier in NL nog niet ook al zitten ze op de bumper (ow wacht dat komt omdat ze geen dash flitsers hebben).
Niet alleen in Nederland hoor en veel lampjes maakt in zo'n geval niet uit; men gebruikt de spiegels te weinig en kijkt niet verder dan de motorkap.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #9 Gepost op: 14 juni 2015, 21:29:29
Wellicht is dit een handige oplossing:

https://www.youtube.com/watch?v=Bnsn-iuil9w

Als je de sirene nog niet zou hebben gehoord, dan valt dit in ieder geval op in de achteruitkijkspiegel ;)