Parkeerboetes PK voor kids in Dordrecht

Auteur Topic: Parkeerboetes PK voor kids in Dordrecht  (gelezen 6873 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Gepost op: 15 juni 2015, 23:45:14
Naar aanleiding van dit bericht in Dordrecht.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/parkeerboete-voor-ouders-die-ernstig-zieke-kinderen-naar-feestdag-brengen

En weer ingetrokken.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/toch-geen-parkeerboete-voor-ouders-ernstig-zieke-kinderen

Wat vinden jullie hiervan.


Jos.

P.S.
Als deze in het verkeerde onderwerp valt gaarne deze te verplaatsen.


Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2015, 10:53:38
Voor alle duidelijkheid: Het betreft hier de afdeling Toezicht van de gemeente Dordrecht en dus NIET de Politie.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2015, 11:26:48
Gelukkig hebben politieagenten over het algemeen wel inlevingsvermogen.  O0

Maar het is me opgevallen dat het met toezichthouders/boa's annex bonnenschrijvers iets minder inlevingsvermogen heeft. Was een tijdje geleden ook een serie over toezichthouders/boa's en ook daar kwam in naar voren dat ze liever schrijven dan waarschuwen, en heeft toevallig was het ook dordrecht :-X.

Beetje bijzonder bericht van de gemeente:
Citaat
De gemeente Dordrecht heeft de boetes die afgelopen zaterdag tijdens het evenement PK voor Kids zijn uitgedeeld geseponeerd. Dit omdat er onvoldoende gelegenheid was voor ouders van deze zieke kinderen om hun kind dichterbij de ingang van het stadion af te zetten.
De auto's zijn bekeurd, omdat deze de doorgang belemmerden voor de nood- en hulpdiensten. Er zijn acht processen-verbaal opgemaakt.

Handhavers van Toezicht Dordrecht treden op indien er overlast veroorzaakt wordt. Naar aanleiding van een melding vanuit de Politie is dit ook zaterdag het geval geweest. De acht auto's stonden in de berm en half op de weg geparkeerd.

Voor het evenement was een vergunning afgegeven. Het parkeren zal een volgende keer een extra aandachtspunt zijn in de vergunningverlening. Toezicht Dordrecht neemt contact op met de organisatie om de overlast voor zowel de betrokkenen als de omwonenden bij een volgend evenement te voorkomen.
Bron: Gemeente Dordrecht
Als dat werkelijk van de politie komt, zou de politie daar dan niet zelf op handhaven. Ik geloof er niks van. Volgens mij is dit gewoon afschuiven.


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2015, 11:31:40
Jammer genoeg is het belang van weging moeilijk in te krijgen bij de gemeentelijke BOA's.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2015, 12:01:52
Citaat van: DKAG link=msg=1356307 date=1434447100
Jammer genoeg is het belang van weging moeilijk in te krijgen bij de gemeentelijke BOA's.
Ik denk dat dit ook geldt bij andere disciplines. Iedereen zal zijn/haar afwegingen maken aan de hand van de beschikbare feiten en omstandigheden.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2015, 12:21:35
Citaat van: Bollie link=msg=1356305 date=1434446808

Als dat werkelijk van de politie komt, zou de politie daar dan niet zelf op handhaven. Ik geloof er niks van. Volgens mij is dit gewoon afschuiven.
Misschien is er wel naar de Politie gebeld met klachten over het parkeren en hebben zij deze melding doorgegeven aan de gemeente om op te pakken? Is toch niks geks aan?


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2015, 21:29:35
Was de organisatie niet op voorhand op het idee gekomen in het parkeren ook in de vergunning te regelen? Nadat er gejankt wordt, worden de beschikkingen vernietigd.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2015, 21:35:53
Citaat van: Bert65 link=msg=1356424 date=1434482975
Was de organisatie niet op voorhand op het idee gekomen in het parkeren ook in de vergunning te regelen? Nadat er gejankt wordt, worden de beschikkingen vernietigd.

en door redenerend: heeft de gemeente de aanvraag voor het evenement niet getoetst aan de richtlijnen voor parkeervoorzieningen bij een evenement? Kortom, een leermomentje wat betreft het samenspel tussen organisator en gemeente tijdens de voorbereidingen van het evenement.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2015, 22:58:59
Jammer genoeg is het belang van weging moeilijk in te krijgen bij de gemeentelijke BOA's.
Alle gemeentelijke BOA'S over 1 kam scheren, lekker makkelijk!

Overigens ken ik de situatie ter plaatse niet dus kan ik niet oordelen over hoe en wat. Moet hier wel bij zeggen dat ik bij evenementen met veel publiek e.d. wat soepeler optreed zolang er geen gevaar of hinder etc is.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2015, 15:03:41
Citaat van: SpaX link=msg=1356442 date=1434488339
Alle gemeentelijke BOA'S over 1 kam scheren, lekker makkelijk!

Overigens ken ik de situatie ter plaatse niet dus kan ik niet oordelen over hoe en wat. Moet hier wel bij zeggen dat ik bij evenementen met veel publiek e.d. wat soepeler optreed zolang er geen gevaar of hinder etc is.

Ik weet dat gemeentelijke BOA/toezichthouders zich ook met andere zaken bezig houden  O0(thnx gadgetman), het feit blijft dat men gewoon liefst bonnen schrijft. De quota is bij de politie afgeschaft, maar bij de gemeentelijke schrijver niet.