aanhouding na achtervolging Utrecht 19-06-2015

Auteur Topic: aanhouding na achtervolging Utrecht 19-06-2015  (gelezen 10847 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 22 juni 2015, 12:17:53
Omdat je met een wapenstok geen autoruit kapot krijgt.

jasir

• Senior gebruiker
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #51 Gepost op: 22 juni 2015, 14:03:04
Hoe wil je bij de sleutel komen? Dan zal je de auto in moeten met alle risico,s van dien.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #52 Gepost op: 22 juni 2015, 14:23:41
Citaat van: jasir link=msg=1357429 date=1434974584
Hoe wil je bij de sleutel komen? Dan zal je de auto in moeten met alle risico,s van dien.
Heb je een goed punt, pepperen is dan eigenlijk ook geen optie want als hij dan nog verder rijdt ben je nog verder van huis. Het zijn allemaal dilemma's die je in een paar seconde moet afwegen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #53 Gepost op: 22 juni 2015, 14:26:09
snel maar zo;n uitschuifbare wapenstok aan de koppel.  8)

jasir

• Senior gebruiker
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #54 Gepost op: 22 juni 2015, 14:44:46
is het ook mogelijk om met een VUWA een ruit in te slaan?

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #55 Gepost op: 22 juni 2015, 14:53:26
Probable but definately not advisable.

Is een mogelijkheid, maar niet aan te raden.

Wessel1

• Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 22 juni 2015, 17:40:54
Citaat van: jasir link=msg=1357435 date=1434977086
is het ook mogelijk om met een VUWA een ruit in te slaan?
Het is zeker mogelijk. Maar ik denk dat geen agent hier ook maar over nadenkt. Je zal maar per per ongeluk in de heat of the moment toch je vinger in de buurt van de trekker hebben.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #57 Gepost op: 22 juni 2015, 18:39:06
Citaat van: HIT link=msg=1357274 date=1434844401
Helaas kan ik hier wel over mee praten en is het destijds ook groots in het nieuws geweest.

Een collega schoot wel op een auto ( die op hem en iemand van politie inreed ), raakte ook de bestuurder.
Hij is op alle vlakken in het gelijk gesteld, maar 1 vlak kon niemand verwachtten en wegnemen. PTS, ik heb nog steeds goed contact met hem maar tot op de dag van vandaag vraagt hij zich nog steeds af "wat als ik iemand in een auto achter hem had geraakt...."

Ik heb zelf moeten schieten uit zelfverdediging in oorlogsgebied, dat waren de moeilijkste momenten uit mijn leven. Iedereen die denkt dat het makkelijk is om een wapen op te pakken en jezelf te verdedigen weet niet waar hij/zij over spreekt dat is mijn mening.

Even om mijn vorige reactie te nuanceren, ik bedoelde niet om die persoon neer te schieten, maar richting het dashboard het raam kapot te schieten. Dan is het raam weg (wat met die stoel niet snel zal lukken op deze manier) en de man is misschien geintimideerd genoeg om zich meteen over te geven. En ik snap dat het wapen niet zomaar gebruikt mag worden, vorige reactie had iets subtieler gemogen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #58 Gepost op: 22 juni 2015, 19:05:31
Citaat van: DaMook link=msg=1357493 date=1434991146
Even om mijn vorige reactie te nuanceren, ik bedoelde niet om die persoon neer te schieten, maar richting het dashboard het raam kapot te schieten. Dan is het raam weg (wat met die stoel niet snel zal lukken op deze manier) en de man is misschien geintimideerd genoeg om zich meteen over te geven. En ik snap dat het wapen niet zomaar gebruikt mag worden, vorige reactie had iets subtieler gemogen.
Dan heb je een gaatje in het raam, meer niet. Daarnaast weet je nooit waar die kogel belandt als hij afketst...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 24 december 2015, 10:45:12
De volledige video van de dollemansrit in Vreeswijk staat online. Toevalligerwijs zat er net een cameraploeg aan boord van de videoauto.

https://www.youtube.com/watch?v=2ySOW5ldYCQ
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.