Ik sluit me aan bij de anderen, voor wat betreft legitimatie en opvallende voertuigen.
Het vervelende is dat, wanneer je in paniek bent, je vatbaarder bent voor allerlei vage verhalen.
Helaas weten oplichters en ander gespuis dat ook en maken die graag misbruik van de situatie.
Dat je geen foto hebt van de man / auto die stopte is jammer, maar je had op dat moment wel iets anders aan je hoofd dan die foto maken!
Dus maak je daar ook niet te druk over.
In de situatie die je schetst, zou ik (burger/vkr in gewone auto) doorgereden zijn. Je auto stond op de vluchtstrook en jij achter de vangrail.
Afhankelijk van de plaats van de auto, of als er meer aan de hand lijkt dan zou ik mogelijk RWS bellen (0800), om door te geven dat je daar staat.
@occasion: zet de ANWB een dergelijke melding niet door naar bijv. Rijkswaterstaat wanneer het een IM melding lijkt?
Om nog even kort terug te komen op je slotvraag:
Mijn vader is ook een keer stilgevallen op de vluchtstrook. Ook hij heeft de ANWB gebeld die meteen een berger zijn kant uit stuurden. En zoals jij ook schrijft, ook hem werd gevraagd achter de vangrail in de berm te wachten op de berger. Hij (en auto
) werd meegenomen naar de eerstvolgende afrit waar een (andere) ANWB monteur klaarstond om het probleem te onderzoeken. Gelukkig kon hij na reparatie weer met zijn eigen auto verder.
Ik ben nog even benieuwd hoe het verder is gegaan toen de ANWB aankwam? Ben je weggesleept of is het probleem ter plekke gerepareerd?
Al met al een nare gebeurtenis om mee te maken, ik hoop dat je inmiddels een beetje van de schrik bekomen bent en wens je nog een heleboel pech-vrije kilometers!