Marechaussee v.s. politie?

Auteur Topic: Marechaussee v.s. politie?  (gelezen 29220 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Sven82

• Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 22 juli 2015, 12:08:19

Ehm er komt zeer regelmatig politie op Schiphol hoor! De burger king daar is namelijk 24/7 open... ;)
Hahaha...daar zie ik de collega's inderdaad vaak door het beeld schuiven. :)

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 22 juli 2015, 19:32:11
Citaat van: silque link=msg=1363223 date=1437555256
Ook de haven van Vlissingen en het grensgebied in Zeeuws Vlaanderen goede samenwerking. KMar luistert actief mee met OC Middelburg en rijdt mee op meldingen waar dat kan, andersom gebeurt dat ook.

Wat dat betreft is de samenwerking prima  O0

Bij ons in het gebied kan de KMar met hun porto's niet zelfstandig meer het OC uitluisteren..
Vraag me af hoe dat daar geregeld is dan.

Citaat van: Red link=msg=1363243 date=1437559081
In Amsterdam rijden ze ook zeer regelmatig. Ik heb ze 1 keer ter plaatse gehad bij een hg melding. Dat was niet echt een succes... Begrijpelijk als je daar niet voor opgeleid bent. Verder is de samenwerking vaak prima!

Ligt dan echt aan die collega's.. Als er iets is waar de KMar zich veel mee bezig houdt dan is dat juist HG.
Misschien niet bij de politiedienst op schiphol en grens, maar in de rest van het land zeker wel.
Militairen maken zich daar namelijk nog al eens schuldig aan;)

Sven82

• Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 22 juli 2015, 20:11:51
Porto's van de politie lenen of jezelf even naar de gespreksgroep laten slepen van de politie. Mag allemaal niet, maar ik zou het gewoon doen...

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 22 juli 2015, 23:13:17
Citaat van: Sven82 link=msg=1363309 date=1437588711
Porto's van de politie lenen of jezelf even naar de gespreksgroep laten slepen van de politie. Mag allemaal niet, maar ik zou het gewoon doen...

Ik heb begrepen dat KMAR OPS daar fel op tegen is? Vooral omdat ze dan de controle op de auto's kwijt raken. Heb hier hele discussies over op beleidsniveau. :-\ Ik snap de werkvloer (en vind dat die gelijk heeft) maar het wordt zo wel een beetje een puinhoop.
Digitaal onderzoek

Sven82

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 22 juli 2015, 23:17:41
Tja, beleidsniveau.
Als ik collega op straat was had ik een porto van de politie geleend. Zolang je maar aan het OPS KMar doorgeeft waar je mee bezig bent als je bijvoorbeeld een politiemelding meerijdt. Uiteindelijk moeten we natuurlijk wel naar een situatie waarbij een OC politie vraagt om ondersteuning van de KMar of dat het OPS KMar de ondersteuning aanbiedt.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #75 Gepost op: 22 juli 2015, 23:21:32
Citaat van: Sven82 link=msg=1363335 date=1437599861
Tja, beleidsniveau.
Als ik collega op straat was had ik een porto van de politie geleend. Zolang je maar aan het OPS KMar doorgeeft waar je mee bezig bent als je bijvoorbeeld een politiemelding meerijdt. Uiteindelijk moeten we natuurlijk wel naar een situatie waarbij een OC politie vraagt om ondersteuning van de KMar of dat het OPS KMar de ondersteuning aanbiedt.

Die porto zie je nooit meer terug.  :P

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #76 Gepost op: 22 juli 2015, 23:22:10
Ik snap dat je als OPS KMar ook liever hebt dat de eenheden daar primair aangesloten zijn, maar je hebt als koppel twee portofoons en een mobilofoon in het voertuig. Meeluisteren met een portofoon op het NH kanaal van politie lijkt mij geen kwaad te kunnen toch? Al helemaal in de wat minder dicht bevolkte regio's.

Eerder hoorde ik de KMar nog wel eens bij ons in de regio (veluwe) en reden ze af en toe mee op meldingen, maar sinds het nieuwe roepnummerplan van de politie heb ik ze niet meer gehoord.

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 22 juli 2015, 23:28:52
Sinds de invoering van de LKF-p en de komst van de LKF-kmar zijn de standaard gespreksgroepen van P en KMAR niet meer beschikbaar in alle randapparaten. Er zijn verschillende manieren om dit mogelijk te maken. De officiele manier vergt wat van de centralisten op het OC, het maken van een koppeling tussen verschillende gespreks groepen.
Alternatief is het meenemen van een porto van bv. de politie door de KMAR, maar daar is dan weer geen rekening mee gehouden in de LKF-p, waardoor er oneigenlijk gebruik ontstaat van roepnummers.

Maar goed, BOT.
Digitaal onderzoek

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #78 Gepost op: 22 juli 2015, 23:34:35
Citaat van: xangadib link=msg=1363339 date=1437600532
Sinds de invoering van de LKF-p en de komst van de LKF-kmar zijn de standaard gespreksgroepen van P en KMAR niet meer beschikbaar in alle randapparaten. Er zijn verschillende manieren om dit mogelijk te maken. De officiele manier vergt wat van de centralisten op het OC, het maken van een koppeling tussen verschillende gespreks groepen.
Alternatief is het meenemen van een porto van bv. de politie door de KMAR, maar daar is dan weer geen rekening mee gehouden in de LKF-p, waardoor er oneigenlijk gebruik ontstaat van roepnummers.

Maar goed, BOT.

Bij de uitreiking van de "nieuwe" porto's in Amsterdam kwamen er ook collega's van de KMAR langs. deze kregen een Amsterdamse porto mee. Echter enkel ten behoeve van bewakingsdiensten.

Sven82

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 22 juli 2015, 23:36:58

Ik snap dat je als OPS KMar ook liever hebt dat de eenheden daar primair aangesloten zijn, maar je hebt als koppel twee portofoons en een mobilofoon in het voertuig. Meeluisteren met een portofoon op het NH kanaal van politie lijkt mij geen kwaad te kunnen toch? Al helemaal in de wat minder dicht bevolkte regio's.

Eerder hoorde ik de KMar nog wel eens bij ons in de regio (veluwe) en reden ze af en toe mee op meldingen, maar sinds het nieuwe roepnummerplan van de politie heb ik ze niet meer gehoord.

Meeluisteren lijkt mij ook geen probleem als het gaat om je eigen veiligheid. Je wil niet nietsvermoedend een schietpartij inrijden bijvoorbeeld.
Probleem is alleen dat eenheden van de KMar zichzelf actief aanbieden bij de politie waardoor ze verminderd of niet inzetbaar zijn voor KMar-taken.
Die porto zie je nooit meer terug.  :P
Hebben is houden toch? ;)