Motoragent vervoert arrestant geboeid naast motor

Auteur Topic: Motoragent vervoert arrestant geboeid naast motor  (gelezen 23204 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DJester

• Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #90 Gepost op: 20 juli 2015, 12:16:12
Citaat van: Lunatum link=msg=1362941 date=1437385992
Ik kan niet beoordelen waarom een verdachte is aangehouden. Wellicht is hij onterecht aangehouden. Hij is pas schuldig als de rechter hem veroordeelt. Wat zou jij er van vinden als je onterecht wordt aangehouden en op deze manier wordt meegevoerd?

Wie aandacht vraagt, die kan aandacht krijgen. Ook in dit geval. Als de jongeman direct netjes mee had gewerkt, dan was dit naar alle waarschijnlijkheid ook niet zo gegaan. Actie - reactie.
Je weet ook niet wat de agent in kwestie terug heeft gekregen toen hij om transport vroeg (en óf hij dit heeft gedaan, dat moet ik dan ook toegeven).

Dat het niet netjes is ben ik met je eens, maar begrijpen kan ik het wel.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #91 Gepost op: 20 juli 2015, 12:18:47
Ik kan niet beoordelen waarom een verdachte is aangehouden. Wellicht is hij onterecht aangehouden.
Wie heeft het hier over onschuldig? Hier gaf iemand willens en wetens tot twee keer toe een valse identiteit op.
Nogmaals, als deze jongen gewoon zijn identiteit juist had opgegeven was dit niet nodig geweest.

Er zal ook geen rechter zijn die in dit geval zou oordelen dat je jongen niet schuldig is aan het niet meewerken aan ( let wel ik zeg niet dat een rechter zal oordelen of het overbrengen zo gerechtigd is ).

Maar wel vreemd dat jij wilt beoordelen waarom een verachte is aangehouden, ik dacht juist dat wij daar een paar duizend man voor betalen om dat oordeel te maken. Tegelijk willen wij wel ook kunnen schieten op deze mensen omdat ze dat oordeel vellen? Oh wacht even:
Hij is pas schuldig als de rechter hem veroordeelt.
Dat geld zeker alleen weer voor een verdachte en niet voor een agent?

Wat zou jij er van vinden als je onterecht wordt aangehouden en op deze manier wordt meegevoerd?
Dat zal niet gebeuren, ik werk gewoon mee wanneer mij een vraag gesteld wordt. En als ik onverhoop toch op deze manier zou worden meegevoerd dan zou ik daar een klacht tegen inbrengen als ik onschuldig ben. Zo hebben wij ooit afgesproken dat onze rechtstaat werkt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 20 juli 2015, 12:37:41
Citaat van: HIT link=msg=1362947 date=1437387527
Nogmaals, als deze jongen gewoon zijn identiteit juist had opgegeven was dit niet nodig geweest.

Maar wel vreemd dat jij wilt beoordelen waarom een verachte is aangehouden,
Of de aanhouding wel of niet noodzakelijk is daar zeg ik niets over, dat heb ik ook niet geschreven. Ik vind de methode die de agent toepast om deze jongeman (of verdachte) over te brengen naar het bureau niet correct en niet passend bij deze tijd. Dat het wellicht zijn eigen schuld is dat hij is aangehouden is dat staat daar los van.

...En als ik onverhoop toch op deze manier zou worden meegevoerd dan zou ik daar een klacht tegen inbrengen als ik onschuldig ben. Zo hebben wij ooit afgesproken dat onze rechtstaat werkt.
Dan zijn we klaar: want deze methode van verdachten transport is dus volgens jou ook niet correct. Daarbij maakt het wat mij betreft niet uit of de verdachte wel of niet schuldig is.

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 20 juli 2015, 12:49:47
Wat voor argumenten je ook naar voren brengt, je brengt iemand niet zo over. De omstandigheden moeten dan wel zo superdringend zijn geweest en er echt, maar dan ook echt geen ander vervoersmiddel beschikbaar was, dat het echt niet anders kon. Kom op mensen. Waar hebben we het hier over? Dit was geen juiste beslissing.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #94 Gepost op: 20 juli 2015, 13:20:13
Citaat van: DKAG link=msg=1362956 date=1437389387
Wat voor argumenten je ook naar voren brengt, je brengt iemand niet zo over. De omstandigheden moeten dan wel zo superdringend zijn geweest en er echt, maar dan ook echt geen ander vervoersmiddel beschikbaar was, dat het echt niet anders kon. Kom op mensen. Waar hebben we het hier over? Dit was geen juiste beslissing.

Helemaal eens !

Ondertussen :
Er is hier kennelijk bekend : de jongen gaf tot twee maal toe een verkeerde naam op.
Er is hier nog niet bekend  : a.waarom werd die jongen aangesproken, welke overtreding had hij in de ogen van die motoragent gepleegd en waarom moest hij zijn naam
                                            opgeven
                                          b.hoe is die jongen door die motoragent aangesproken en hoe reageerde die jongen daarop anders dan het niet opgeven van de juiste naam
                                          c.hoe werd ter plaatse bij die motoragent bekend dat die jongen tot tweemaal toe een verkeerde naam opgaf
                                          d.was dat aan die motor meenemen een initiatief en beslissing van die motoragent of was dat na contact met het bureau,c.q. hogere goden oid.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 20 juli 2015, 15:20:58
Citaat van: Jerommeke link=msg=1362821 date=1437310609
Ik weet niet of het al benoemd is, in de Amsterdamse binnenstad is het jarenlang de gewoonste zaak van de wereld geweest om aangehouden verdachten, geboeid, en vastgebonden aan het dienstpaard lopend naar bureau Nieuwmarkt, Beursstraat of Nieuwerzijds te vervoeren.
Frank Buys heeft daar nog wel ergens beeldmareriaal  van op joeptoep staan.
Het welbekende Wetboek van Amsterdam is er dan ook niet voor niets.... 98uiye
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 20 juli 2015, 23:13:39
Citaat van: Jerommeke link=msg=1362821 date=1437310609
Ik weet niet of het al benoemd is, in de Amsterdamse binnenstad is het jarenlang de gewoonste zaak van de wereld geweest om aangehouden verdachten, geboeid, en vastgebonden aan het dienstpaard lopend naar bureau Nieuwmarkt, Beursstraat of Nieuwerzijds te vervoeren.
Frank Buys heeft daar nog wel ergens beeldmareriaal  van op joeptoep staan.

Ben je zeker dat zo een persoon rechtstreeks aan het paard wordt vastgemaakt? Of heeft de agent - die toevallig op het paard zit - de controle op het "fixeermiddel"?

7131

• Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 20 juli 2015, 23:24:15
Citaat van: quattromontanes link=msg=1362994 date=1437398458
Het welbekende Wetboek van Amsterdam is er dan ook niet voor niets.... 98uiye

Vertel eens, ik werk er al 22 jaar maar heb er nog nooit van gehoord.

Sven82

• Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 20 juli 2015, 23:34:04
Vertel eens, ik werk er al 22 jaar maar heb er nog nooit van gehoord.
Je bent niet anders meer gewend. ;)

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #99 Gepost op: 21 juli 2015, 04:57:13
Citaat: HIT (Gisteren om 12:18:47)
Citaat
...En als ik onverhoop toch op deze manier zou worden meegevoerd dan zou ik daar een klacht tegen inbrengen als ik onschuldig ben. Zo hebben wij ooit afgesproken dat onze rechtstaat werkt.
Citaat van: Lunatum link=msg=1362952 date=1437388661
Dan zijn we klaar: want deze methode van verdachten transport is dus volgens jou ook niet correct.
Je kan natuurlijk lezen wat je wilt lezen, maar je kunt ook lezen dat het niet aan de manier van transport ligt maar aan de aanhouding ( die niet terecht is ) zelf.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.