Ik kan niet beoordelen waarom een verdachte is aangehouden. Wellicht is hij onterecht aangehouden.
Wie heeft het hier over onschuldig? Hier gaf iemand
willens en wetens tot twee keer toe een valse identiteit op.
Nogmaals, als deze jongen gewoon zijn identiteit juist had opgegeven was dit niet nodig geweest.
Er zal ook geen rechter zijn die in dit geval zou oordelen dat je jongen niet schuldig is aan het niet meewerken aan ( let wel ik zeg niet dat een rechter zal oordelen of het overbrengen zo gerechtigd is ).
Maar wel vreemd dat jij wilt beoordelen waarom een verachte is aangehouden, ik dacht juist dat wij daar een paar duizend man voor betalen om dat oordeel te maken. Tegelijk willen wij wel ook kunnen schieten op deze mensen omdat ze dat oordeel vellen? Oh wacht even:
Hij is pas schuldig als de rechter hem veroordeelt.
Dat geld zeker alleen weer voor een verdachte en niet voor een agent?
Wat zou jij er van vinden als je onterecht wordt aangehouden en op deze manier wordt meegevoerd?
Dat zal niet gebeuren, ik werk gewoon mee wanneer mij een vraag gesteld wordt. En als ik onverhoop toch op deze manier zou worden meegevoerd dan zou ik daar een klacht tegen inbrengen als ik onschuldig ben. Zo hebben wij ooit afgesproken dat onze rechtstaat werkt.