Het bedrijf waar ik werk heeft zijn zaakjes wel redelijk goed voor elkaar.
Op 2 locatie's zeker een eigen brandweer aanwezig en op de 3e weet ik dat niet zeker.
BHV wordt op de vestigingen waar ik werk goed aangepakt met een 2 daagse opleiding en daarna verplicht 1 dag per jaar herhaling en indien je meer wil is dit vaak mogelijk.
EHBO laten ze een beetje weg zakken want die moeten meer oefenen dus is duurder om te onderhouden. Nieuwe EHBO-ers werden niet opgeleid maar dat werden BHV-ers, nu gaat men toch wat meer EHBO-ers opleiden.
Bij EHBO meldingen is er een oproepbare ploeg en anders wordt dit opgevolgd door de bedrijfsbrandweer. Ook hebben al onze beveiligers hun EHBO certificaat.
Wat mij wel tegenvalt is hoe er naar de BHV-ers wordt geluisterd door de organisatie, bepaalde dingen worden aangedragen ter verbetering maar dit duurt allemaal vrij lang (Kost geld)
of gebeurt na jaren nog steeds niet. De wil om alles goed te organiseren is er de organisatie zelf en de middelen valt voor de EHBO/BHV niet helemaal mee terwijl de bedrijfsbrandweer (mede door de veiligheidsregio's) wel goed uitgerust is. Kortom er kan nog veel beter.
Oh ja wij worden opgeleid door een NIBHV instructrice die in dienst is van ons bedrijf.
Kortom het gaat ook wel is redelijk goed met BHV