Deze discussie is deels op een ander board al gevoerd bij de EHBO'er die op een evenement de CWK aldanniet gaat controleren en eventueel vrijgeeft...toen kwamen we er niet helemaal uit
Mijn standpunt sluit wel aan bij wat Oma zegt. De 68 jarige IC'er of oud ambu pleeg die miljoenen handelingen heeft verricht kan op (grote) evenementen van onschatbare waarde zijn. De in dit voorbeeld geschetste basisarts die hetzelfde uniform draagt en theoretisch goed is opgeleid, kan van mindere waarde zijn dan we allemaal zouden willen. En dan is de vraag of diegene zijn/haar eigen grens bewaakt of zichzelf niet onder of overschat...
ik blijf het hele fenomeen linke soep vinden, het is fantastisch dat het er is, en we moeten er allemaal heel blij mee zijn maar het is van enorm veel randvoorwaarden en omstandigheden afhankelijk of het ook daadwerkelijk meerwaarde heeft. Overigens werd er ergens genoemd: je moet EHBO er worden omdat je dit leuk vind, dat is absoluut waar, maar ik wil ook profvoetballer worden omdat me dat heel leuk lijkt. Die kans van slagen is voor mij niet zo heel groot
Het is niet voor iedereen weggelegd om een adequate EHBO'er te zijn, wat dus ook niet betekend dat je voor elk evenement even geschikt bent zeg maar.
Vorige keer kreeg ik een corrigerend tikje wegens een gebrek aan nuance, hoop dat ik hier niemand mee voor de schenen schop, maar denk dat we allemaal wel beetje hetzelfde denken over dit soort topics