Ik ga dat hier niet uitleggen, dat is volstrekt zinloos als men constant blijft vergelijken met het buitenland. Ik denk dat jij erg goed weet hoe het hier geregeld is in nederland, ga dat eens bedenken ik ga niet alles voorkouwen
Bij deze een dankwoord aan Red om de treinramp in Wetteren op te rakelen. Het is een treffend voorbeeld.
Deze trein was vertrokken in rangeerstation Kijfhoek (tussen Barendrecht en Zwijndrecht) en had als eindbestemming Dow Chemicals in Terneuzen. Zowel het start- als eindpunt liggen in Nederland. Blijkbaar liggen onze sporen er beter bij dan de wegen want de Nederlandse machinist reed meer dan 2 keer sneller dan toegestaan. Of zou hij op de Nederlands sporen ook harder gedurfd hebben? In dat geval was het niet ondenkbaar dat deze ramp zich voltrok op Nederlands grondgebied.
Jij laat doorschijnen dat we in Nederland bij de brandweer de zaakjes goed op orde hebben. Is dat ook zo voor gaspakkenteams? Zoals eerder aangegeven, de trein was op weg naar Dow Chemicals in Terneuzen.
In Zeeland zijn er sinds kort slechts 2 gaspakkenteams meer. Eentje in Goes en eentje in Sas van Gent. Het team in Terneuzen heeft zichzelf kort geleden opgeheven. Klopt het dat een gaspakkenteam pas ingezet kan worden indien het back-upteam aanwezig is? Als dit scenario zich ooit voordoet in de kanaalzone Gent-Terneuzen, aan Nederlandse zijde, weet ik al wat zal gebeuren: men zal (wederom) uit noodzaak bij de Belgen komen aankloppen, zowel de rode als de witte kolom.
We hebben in Nederland onze zaakjes goed op orde. Op papier. En we komen vaak goed weg.
Daarnaast getuigt het pas van een tunnelvisie/oogkleppenmentaliteit als je NIET naar een ander kijkt en niet daaruit probeert te leren en implementeren.